772 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoon is vanaf de 14e 7 maanden. Zo trots op hoe we het doen en op mijn lichaam.
We hebben een hele moeizame start gehad met veel pijn en moeite. Heel blij dat ik heb doorgezet en niet voor de makkelijke weg heb gekozen hoe zwaar het soms nu nog kan zijn.
Hij pakte de fles niet dus heb er voor gekozen om altijd live te blijven voeden. En ja ik werk ook! Dat bevalt me prima, zo weet hij dat hij van mama alleen melk krijgt en daarom hebben wij een hele hechte band.
Hij gaat steeds meer vast voedsel eten en daardoor is er al een voeding af maar ben niet van plan om er helemaal mee te stoppen tot dat hij 1 is. Misschien langer, wie weet 🤷🏼♀️🥰
2 jaar geleden
Ojeee mijn kleine dame begint mij te bijten 😫 ik weet dat ik niet meer voldoende heb en wanneer m'n borst bijna leeg is begint ze.. Ik wil eigenlijk nog niet helemaal stoppen maar dit is niet te doen. Vanochtend beet ze weer en riep ik het uit.. Krijgt ze de slappe lach😑
Hier valt toch niks tegen te doen of wel?
2 jaar geleden
Reactie op LHS3
Ojeee mijn kleine dame begint mij te bijten 😫 ik weet dat ik niet meer vol ...
Nou mijn zoontje doet het ook maar ik maak wel heel duidelijk dat het pijn doet. Door ‘aauw’ hardop te zeggen en daarna zeg k niet doen zonder te lachen.
Rond deze tijd leren ze juist reageren op je gezichtsuitdrukkingen en ze leren ook actie en reactie dus een goed moment om het kindje te leren dat iets echt niet mag.
En ik moet zeggen dat na een paar keren goed duidelijk te maken dat het pijn doet bijt hij nu helemaal niet meer. Maar wel duidelijk en consequent zijn. (*Het gaat niet om boos zijn of je frustratie uiten)
Ik hoop dat het je lukt. Het zou jammer zijn om te stoppen als je graag door wil x
2 jaar geleden
Reactie op LHS3
Helaas was dit voor mij een reden om te stoppen met borstvoeding. Was al aan het afbouwen hoor, maar nu in 1x helemaal gestopt. Ik vond het zelf een strijd worden en dat was het mij niet waard. Ook was mijn productie al stuk minder. Trots dat ik ruim 7 maanden borstvoeding heb gegeven 💪🏼
2 jaar geleden
Voor de dames die gebruik maken van de kinderopvang: hoe oud mag de melk zijn die je meegeeft?
Bij ons max 2 dagen en vriezer 3 maanden. Vind dit zo kort, dus ben benieuwd of dit overal zo is.
2 jaar geleden
Reactie op LHS3
Dat doet zeer he, zo’n scherp tandje/tandjes. Het beste werkt wat Marthiza zegt, duidelijk laten merken dat het zeer doet (maar dat gaat bij mij vanzelf wel), en duidelijk zeggen dat dat niet mag. Daarnaast kreeg ik als tip om de voeding dan ook meteen te beëindigen, ook omdat het bijten meestal aan het eind gebeurd, als ze eigenlijk genoeg hebben gehad en dan is het een beetje uit verveling. Op deze manier hebben ze snel door dat bijten niet mag en ook niet ‘leuk’ is.
Waar je ook nog op kan letten is of ze goed aanhapt, ook goed aangehapt blijft en actief drinkt. Dan is bijten namelijk niet mogelijk omdat de tong over de (onderste) tandjes heenligt en ook met de bovenste tandjes gaat dat niet. Ik hou goed in de gaten wanneer hij eigenlijk wel klaar is en stop dan. Dat werkt goed. En twijfel ik of er nog actief wordt gedronken dan hou ik mijn vinger in de buurt van het mondje. Als mijn zoontje dan toch probeert te bijten kan ik snel loskoppelen.
Het is nu al een stuk minder met bijten, een enkele keer doet hij het nog maar dan handel ik er dus naar.
Hopelijk lukt het je om hier doorheen te komen en is het snel achter de rug en kun je nog een tijd fijn doorvoeden. ❤️ Maar ik snap Renateee ook goed, het moet natuurlijk geen strijd worden waardoor je met tegenzin gaat voeden.
2 jaar geleden
Reactie op LHS3
Je kunt je productie vaak wel weer verhogen dmv powerkolven, als je dat zou willen: https://moedermelknetwerk.nl/kolven-stap-voor-stap/clusterkolven-power-pumping Dat is wel even intensief, maar bij mij heeft het wel geholpen.
2 jaar geleden
Reactie op Cillycilly
Voor de dames die gebruik maken van de kinderopvang: hoe oud mag de melk zi ...
Oh bijzonder dat ze daar dan andere richtlijnen gebruiken dan de algemene richtlijnen voor het bewaren van melk... Als je gewoon hygiënisch werkt tijdens het kolven, kan je een voeding wel 8 dagen in de koelkast bewaren. Dus dan zou ik zelf denk ik geneigd zijn om een beetje te sjoemelen met de datum op de melk, zoals Hepziba ook al suggereert 😉 Voor zover ik weet hebben ze op onze kinderopvang niet zulke strenge regels. Ik heb zelfs een keer een verse voeding bij de opvang in de vriezer laten leggen voor het geval dat, maar die ligt daar nu ook alweer 4 maanden 🤭
2 jaar geleden
Ik snap wel dat zij regels hebben. Ze kunnen er controles over krijgen.
Maar 48 uur max vind ik wel heel snel.. ik houd thuis 3 dagen aan en is dan echt nog altijd prima.
Bedankt voor de suggestie Hepziba 😉
2 jaar geleden
Hi, zijn nog meer mama’s die regeldagen/ clusteren mee maken deze dagen? Komt het door de warmte? Of maakt mijn zoontje weer een sprongetje/groei moment mee? Ik lees wel verschillende dingen hierover maar ik was benieuwd of meer mama’s dit ook mee maken. Alvast bedankt voor jullie reacties☺️
2 jaar geleden
Reactie op Ree R
Ja, hier weer 3 nachtvoedingen en overdag elke 2 uur drinken
Ahhh okok. Dat heb ik dus ook. Hij is sinds gisteren 7 maanden en online kon ik niet echt iets vinden voor 7 maanden en ouder. Het is me wel geadviseerd om op een Facebook groep te kijken maar op fb zit ik niet.
2 jaar geleden
Hi, zijn nog meer mama’s die regeldagen/ clusteren mee maken deze dagen? ...
Nou, hier dus ook ineens weer de hele avond willen drinken en snachts idem! Fijn dat t herkenbaar is begon al te twijfelen of mn productie omlaag was gegaan 😥 maar hier zit ze dus ook in t rode gedeelte van de sprongetjes... man, wat is die zwaar! 😭
2 jaar geleden
Reactie op Nitij
Nou, hier dus ook ineens weer de hele avond willen drinken en snachts idem! ...
Ja echt vervelend! Ik merk bij mezelf dat het tillen van me jongetje wel iets moeilijker wordt. Door steeds willen bij me willen zijn, drinken en hangen doen mijn schouders nu ontzettend zeer vooral mijn rechter. Het gewicht elke dag opnieuw in de arm en de kilo’s die er steeds meer bij komen. Hij is nu bijna 9 kilo. Ik voel in me schouder, rug en knie. Ik voel me net een oma.
En inderdaad het slecht of te weinig slapen en in de nacht voeden maakt het nog erger.
2 jaar geleden
Reactie op Buideltje
De afgelopen dagen hier weer 6 voedingen ipv 5 en een uurtje eerder voor de ...
Ja dat zou ik ook zeggen. Ik kan helaas niet zien hoeveel hij binnen krijgt omdat ik direct vanuit de borst geeft. Dus het kan zijn dat hij niet alleen wilt drinken omdat hij honger heeft maar misschien wilt ie getroost worden want hij is best hangerig deze dagen. Ik geef ook geen speen dus misschien kan dat het wel zijn. Hangen drinken huilen zielig doen maar hij is wel vrolijk als hij goed geslapen heeft helaas gebeurt het niet zo vaak. Dus het even kijken hoe het deze dagen gaat.
2 jaar geleden
Ja dat zou ik ook zeggen. Ik kan helaas niet zien hoeveel hij binnen krijgt ...
Hier hetzelfde, live en op verzoek borstvoeding. Het hangerige en ‘zeurderige’ herken ik ook wel trouwens. Maar dan weten we nog niks, kan dus aan het weer liggen of een sprongetje, of allebei… 🤔