772 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
Ja echt vervelend! Ik merk bij mezelf dat het tillen van me jongetje wel ie ...
Gosh, die heb ik ook, maar dan al vanaf het begin. De eerste 4 maanden vooral mijn rechter schoudervleugel door onbedoeld opgetrokken schouders, en de laatste 3 maanden ook echt last van mijn rechter schouder en nekspieren door met hem op de arm in bed heen en weer schuiven (in en uit bed)... Inmiddels ook echt goed last van mijn knieën. Heb gehoord dat, zolang we bv geven, de bijbehorende hormonen nog steeds weekmakers verspreiden waardoor kracht zetten en dragen ook nog steeds moeilijker is voor het lijf... 😕
2 jaar geleden
Reactie op Buideltje
Hier hetzelfde, live en op verzoek borstvoeding. Het hangerige en ‘zeurderi ...
Inderdaad
2 jaar geleden
Reactie op Hepziba
Gosh, die heb ik ook, maar dan al vanaf het begin. De eerste 4 maanden voor ...
Ahh zo oké. Dat is niet zo best voor mij want ik wil hem borstvoeding geven tot 1,5 jaar
2 jaar geleden
Ha lieve mamas!
Met 9 maanden stopt het recht om in de baas zijn tijd te kolven 😉 en ik vroeg me af hoe jullie dat gaan doen? Ik werk 3 lange dagen (28uurs contract) en wil geen uren met ouderschapsverlof inzetten.
Zelf denk ik om de borstvoedingen op de dag af te bouwen, en enkel sochtends, s avonds en snachts nog live borstvoeding te geven. Met de fles krijgt ze dan gewoon kunstvoeding. Denken jullie dat dat zou lukken?
2 jaar geleden
Reactie op Nitij
Ha lieve mamas!
Met 9 maanden stopt het recht om in de baas zijn tijd te ko ...
Ja hoor, ik heb haar laatste maand alleen in de ochtend nog borst gevoed. Dit weekend voor het laatst. Maar zou je baas hier wat van gaan zeggen? Die van mij zou hier namelijk helemaal geen punt van maken
2 jaar geleden
Reactie op Nitij
Ha lieve mamas!
Oh meen je niet! Ik dacht tot een jaar… ik geef tussen mijn werktijden door live borstvoeding want hij wil geen fles. Gaat heel lastig worden voor ons dus
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Dafnevdh
Laatst kreeg ik de tip om in je eigen CAO te kijken. Vaak wordt daar de 9 m ...
Dat is super!
Bij mij helaas niet, volgens mijn teamleider, maar ze heeft gezorgd dat ik met wat geschuif toch genoeg tussenuren heb om nog regelmatig te kolven volgend schooljaar zodat ik geen ouderschapsverlofuren hoef in te zetten.
2 jaar geleden
Reactie op Dafnevdh
Laatst kreeg ik de tip om in je eigen CAO te kijken. Vaak wordt daar de 9 m ...
Kan het voor verpleeghuis niet vinden in cao. Anders ga ik mijn pauze opofferen denk
2 jaar geleden
Reactie op Nitij
Ha lieve mamas!
Dat verschilt wel per persoon. Een vriendin van mij kon na 3 maanden al afbouwen tot alleen de ochtend- en avondvoeding maar voor de 1 jaar bestaat de kans dat je productie niet stabiel genoeg is om slechts een paar voedingen af te bouwen en de rest te houden.
Overigens ga ik het hier gewoon proberen. Als het dan helemaal stopt, is dat erg jammer maar heb ik er vrede mee, het kolven op werk werd me echt teveel, zelfs met het kolfrecht. Ik moest uiteindelijk namelijk toch dezelfde hoeveelheid werk doen in veel minder tijd dus dat leverde een hoop stress op.
2 jaar geleden
Heeft iemand een goed schema voor het afbouwen, hier zijn we er denk ik beiden aan toe. Ik heb zulke mixed feelings, de ene dag ben ik er helemaal klaar mee en de andere dag kan ik wel huilen, zo erg emo dat we dit hoofdstuk af gaan sluiten😔
2 jaar geleden
Reactie op Handpickedfromheaven
Heeft iemand een goed schema voor het afbouwen, hier zijn we er denk ik bei ...
Ik ben elke kolfsessie minder lang gaan kolven. Dus normaal 15 minuten dan een paar dagen 12, vervolgens een paar dagen 9 enz. Heel rustig aan en tussendoor veel masseren. Op een gegeven moment kon ik ook langer tijd ertussen laten. Nu na 3 weken helemaal gestopt.
2 jaar geleden
Hallo mama's, ons zoontje is 8 maanden en drinkt nog 6x (laatste week soms 7x) per 24u aan de borst.
Sinds 2 weken merk ik dat hij zijn ochtendvoeding (vaak rond 6u) moeilijk drinkt, als in: na 2min loslaten en niet meer hoeven. In 't verleden hielp het om dan van borst te wisselen, maar dit werkt op 't moment niet.
Vanmorgen was 't zelfs na 1,5e minuut los. Toen 30min later 3min aan dezelfde borst (maar andere niet willen) en nog eens 20min later 4min de andere borst.
Nu weet ik dat zo'n 4 a 5min per borst voldoende is. Hij drinkt als een jekko en normaliter drinkt hij overdag 5/6min om 3min (bied altijd beide borsten aan).
Ik merk dat ik hier onzeker van word. Zeker gezien het feit dat hij nog geen grote hoeveelheden vast voedsel eet en bv zijn enige vorm van vochtinname is. Zijn plasluiers zijn qua volume wat wisselender dan voorheen, maar nog niet alarmerend ofzo.
Herkent iemand dit? Ik heb behoefte aan medestanders.. ❤️
2 jaar geleden
Reactie op Evachristina90
Hallo mama's, ons zoontje is 8 maanden en drinkt nog 6x (laatste week soms ...
Hoi, ik herken het wel gedeeltelijk hoor. Mijn zoontje drinkt ook zo’n 6-8 keer per 24 uur en de laatste tijd ook vaak maar heel kort. Juist met die warmte zou je denken dat ze dorst zouden moeten hebben.. Luiers waren altijd al wat wisselend qua natheid. Ik probeer het zelf tussendoor wat vaker aan te bieden, maar hij heeft momenteel weinig interesse. Als ik het idee heb dat hij echt weinig heeft gedronken kolf ik soms wel even een keer tussendoor en geef ik hem dat ‘s avonds extra. Dat giet hij dan vaak wel probleemloos naar binnen🤷🏻♀️