772 Reacties
2 jaar geleden
Heeft hier al iemand geprobeerd om bv. om 7u s ochtends borstvoeding te geven, daarop weer om 19u, vervolgens daartussen/in de nacht op vraag? Ik zou graag die richting op gaan. Voorlopig BV rond 7u, groentehapje (200gr) rond 11/12u, toch maar BV om 13/14, fruithapje (ook 200gr) rond 16u, en dan weer BV rond 19u/voor haar slapen gaan. In de nacht vraagt ze dan nog zo'n 2 a 3x BV tot het weer 7u s ochtends is. Ze heeft volgens mij geen nood meer aan de borstvoeding van 13/14u maar als ik aanbied, drinkt ze toch. En ik geef liever live BV dan dat ik kolf want ik heb al n vriezer vol waar niet veel mee gebeurt. Wat denken jullie? Dochter is net 8 maanden.
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op tinnne
Heeft hier al iemand geprobeerd om bv. om 7u s ochtends borstvoeding te gev ...
Hoi, ik kan je niet helpen vanuit eigen ervaring, maar ik vroeg me af als je de voeding van 13/14 uur weglaat of je dan niet bang bent dat ze dan nog meer melk gaat vragen snachts en een omgekeerd ritme creëert? Of is dat juist de bedoeling?
Mijn zoontje krijgt rond de 5-6 voedingen per dag, allemaal overdag, laatste rond 19.00 en dan pas weer om 05.30 uur, de hele nacht slaapt ie door zonder voeding.
2 jaar geleden
Reactie op LHS3
Wauw wat drinken jullie kindjes nog vaak! Die van mij komt nog maar 3x per ...
Ik geef bewust borstvoeding voordat hij vast voedsel krijgt, en water en thee alleen om te oefenen af en toe een slokje bij zijn eten. Dus dan houd je dat aantal voedingen ook wel gewoon in stand denk ik. Ik zou graag nog even borstvoeding blijven geven, dus ik wil niet dat mijn productie terugloopt:)
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Evachristina90
Hallo mama's, ons zoontje is 8 maanden en drinkt nog 6x (laatste week soms ...
Ja, hier doet hij dit altijd in de middag. Drinken, dan tich weer niet, dan toch maar wel - niet - wel! Hier is het waarschijnlijk dat hij snel afgeleid is. En sowieso maar 1 borst neemt per voeding, behalve voor het slapen gaan
2 jaar geleden
Volgensmij ben ik ongesteld aan het worden. Ik geef niet meer fulltime bv. Precies 7,5 maand na de bevalling. Iemand anders ook meegemaakt met hoofdpijn, vermoeidheid en misselijkheid? Het bloeden is nog nihil… poeh
2 jaar geleden
Mijlpaal hier hoor. Eergister de laatste keer borstvoeding gegeven. Gister voor het eerst weer een normale bij aan 😂😂😂😂😂 jammer dat het voorbij is en stiekem zo fijn dat het nu klaar is. Je krijgt zoveel tijd terug ofzo. Ruim 8mnd borstvoeding gegeven dus ik ben helemaal tevreden. Merk wel dat ze snachts ineens weer structureel komt voor een extra voeding van min 150, ik had verwacht met meer kunstvoeding dat ze juist langer zou slapen 😅
2 jaar geleden
Reactie op Patricia_87
Mijlpaal hier hoor. Eergister de laatste keer borstvoeding gegeven. Gister ...
Een normale bh dus aan… autocorrect 😅
2 jaar geleden
Iemand ervaring met een kind dat bewust in je tepel begint te bijten en moet lachen om 'correctie'? Ik wil nog een poos blijven voeden, maar als meneertje baldadig is (en/of hyper door moeheid) krijgt ie streken..
2 jaar geleden
Reactie op tinnne
Heeft hier al iemand geprobeerd om bv. om 7u s ochtends borstvoeding te gev ...
Ik wil hier ook naar toe en volgens de lactatiekundige moet dat wel lukken. Ik werk er langzaam naar toe, maar ik vind het lastig.
Mijn kindje drinkt overdag elke 3 a4 uur en snachts nog 1 nacht voeding. Krijgt brood (half sneetje zonder korst), fruit, warm hapje, allen niet heel veel... Ik werk partime en probeer de tijden met kolven dan aan te houden. En ik vind het enorm lastig om als ik bij hem ben een afgekolfde(ontdooide) voeding te geven ipv vers (momguilt)🤪. Terwijl ik graag wil gaan afbouwen .... ik denk soms ook dat doordat hij steeds meer vast voedsel gaat eten de productie vanzelf achteruit zal gaan... kortom ik ga alle kanten op. Ik weet het ook ff niet 😕
2 jaar geleden
Reactie op Handpickedfromheaven
Ik wil hier ook naar toe en volgens de lactatiekundige moet dat wel lukken. ...
Oh heel herkenbaar! Ik zou het liefst alle kolfmomenten op mijn werk overslaan, maar wel alle voedingen dat ik thuis ben live geven. Ik vind het echt stom om hem dan zelf op vrije dagen thuis de fles te geven, terwijl ik hem ook gewoon zou kunnen aanleggen. Maar ik vraag me af of dat qua productie realistisch is..
2 jaar geleden
Iemand ervaring met een kind dat bewust in je tepel begint te bijten en moe ...
Ik roep Nee! En haal hem eraf. Als hij gaat lachen kijk ik boos en zeg ik dat het niet grappig is en doet het mama pijn doet. Het voedmoment kap ik eigenlijk vrij snel af als hij begint te bijten. Hoop dat hij dit gaat snappen
2 jaar geleden
Reactie op Cillycilly
Ik roep Nee! En haal hem eraf. Als hij gaat lachen kijk ik boos en zeg ik d ...
Ja! Dat deed mijn dochter ook regelmatig. Mijn reactie is zoals de jouwe. Vaak ging het daarna wel weer goed en anders stopte ik met de voeding (uiteraard begon ze pas te klooien als ze wel al wat op had. Als ik het idee had dat ze niet genoeg kreeg probeerde ik naar nog een keer aan te leggen maar meestal was dat niet nodig).
2 jaar geleden
Reactie op Cillycilly
Ik roep Nee! En haal hem eraf. Als hij gaat lachen kijk ik boos en zeg ik d ...
Oké, dan doe ik ongeveer hetzelfde als jij. Ik herken het ook aan de stand van zijn lippen/kaken wanneer hij aanstalten maakt om te knabbelen. Dan maak ik al een "Uhhhh!" geluid, a la: pas d'r op, niet doen. Wanneer hij toch bijt, idd loskoppelen duidelijk nee zeggen met ferme stem en aangeven wat wèl mag ("alleen zuigen, drinken.") Gebeurt het daarna nog een paar keer, is 't inderdaad klaar en probeer ik het later nog eens.
Ik vind het maar lastig....
2 jaar geleden
Oké, dan doe ik ongeveer hetzelfde als jij. Ik herken het ook aan de stand ...
Ja ik ook. Hij doet het ook meestal bij zijn niet favoriete borst. Maar ja, die zal ik toch ook aan moeten bieden.