772 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Biancaj1989

Eerst idd melk warm maken en dan de pap er doorheen. Wij gebruiken die van ...
Sorry de pap van Olvarit bedoel ik! 🙈 En dan dus inderdaad de 8 maand (licht volkoren)

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

O goed om te weten! Dacht dat het idd te dun zou zijn… en kook je de melk d ...
Sorry! Wel bij kruidvat gekocht, maar het is Nutricia Olvarit fijne granen!

2 jaar geleden

Zijn er hier nog meer dames wiens kindje wel meer ipv minder lijkt te willen drinken? Zodra ik thuis kom van werk gaat ze huilen en laat ze merken dat ze wil drinken, in de nacht wil ze continu drinken en op de dagen dat ik thuis ben lijkt ze ook wel weer echt iedere 3 a 4 uur te willen drinken. De verlatingsangst is net begonnen, dus mijn vermoeden is dat het daarmee te maken heeft, maar ik vind het best intensief worden inmiddels en vraag me af of het ook niet een bepaald soort gewenning aan het worden is wat niet goed is. Heb namelijk ook het idee dat ze door het vele drinken minder normaal eten eet.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Totempaal

Zijn er hier nog meer dames wiens kindje wel meer ipv minder lijkt te wille ...
Hier weigert hij gekolfde melk te drinken als ik werk. Dan eet hij opeens meer. Zodra ik dan thuis kom, trekt hij me helemaal leeg. Op mijn vrije dagen vergeet hij vaak te drinken, maar leg ik hem zelf wel regelmatig aan, omdat hij dan slecht eet. 's nachts drinkt hij wel altijd constant. Lijkt alsof zijn ritme omgedraaid is. Geen idee hoe ik dit allemaal kan corrigeren...

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Hier weigert hij gekolfde melk te drinken als ik werk. Dan eet hij opeens m ...
Het is hier volgens mij geeneens altijd drinken. Soms hapt ze gewoon aan en sabbelt ze een beetje. Als ik haar dan los wil maken is het vervolgens huilen. Het is aandoenlijk, maar vermoeiend en ook volgens mij geen best ouderschap, maar weet ook niet hoe ik het kan stoppen

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Totempaal

Het is hier volgens mij geeneens altijd drinken. Soms hapt ze gewoon aan en ...
Ja, dat is hier ook soms op het einde van een voeding, zodra hij in slaap zakt, en 's nachts heel regelmatig. Ik voel me dan echt een speen, hoewel hij die dan weer echt niet wil.

2 jaar geleden

Hier ook al even wat moeilijkere nachten.. Dochter gaat al even naar de opvang en krijgt overdag geen BVmelk meer (ze vindt de gekolfde melk maar niets dus wordt intussen niet meer aangeboden). Ze krijgt als eerste voeding 's ochtends BV, dan tegen 19u/voor het slapengaan. Maar dan 's nachts.. Het lijkt wel of ze dan inhaalt wat ze overdag niet kreeg.. 23u, 1u, 3u, 5u. Of een variatie daarop. Komt dit bekend voor, voor iemand?

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op tinnne

Hier ook al even wat moeilijkere nachten.. Dochter gaat al even naar de opv ...
Bingo! Soms nog iets vaker dan dat...

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Bingo! Soms nog iets vaker dan dat...
Ja, hier dus ook. Maar als ik het internet moet geloven hebben ze het toch niet meer nodig. En als ze het wil, dan doe ik het met liefde, maar het zou wel lekker zijn als ze een keer zelf besluit dat het genoeg is

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Totempaal

Ja, hier dus ook. Maar als ik het internet moet geloven hebben ze het toch ...
Zoooo, als dat toch eens zou gebeuren! Ooit komt het, maar ik kijk zo uit naar een nacht waarin ik er maar 2,1 of helemaal 0 keer uit hoef... 😵

2 jaar geleden

Voor de flesweigeraars 😊 De fles van Lansinoh kreeg ik destijds aangeraden door de lactatiekundige en die heeft toen erg goed geholpen bij het leren/wennen aan flesdrinken. https://lansinoh.nl/products/drinkfles-met-naturalwave-speen Ik zou de grote kunststof fles met de ‘kleinste’ speen aanraden. Inmiddels drinkt mijn zoon ook prima en graag uit de Dr. Browns flessen maar het valt me op dat hij alleen op de Lansinoh flessen vaak nog even na-sabbelt als de fles leeg is, zoals hij aan de borst ook wel deed. Ik vindt het sowieso fijne flessen in gebruikt, ook vrij makkelijk schoon te maken enzo. Het is wel echt een kwestie van laten wennen, echt een aantal keer blijven proberen dus. En anders kun je proberen de melk in een beker aan te bieden.

2 jaar geleden

Hi mama’s. Ik geef momenteel nog borstvoeding. Mijn zoontje wordt volgende maand één jaar. Ik zal nog zeker 1 jaar door willen gaan ermee. Borstvoeding is zijn hoofd voeding. Hij eet niet zo vlot zijn ontbijt en avond maaltijd zo als ik het bij andere mama’s leest met hun kindjes. Hij heeft dagen dat hij goed kan eten en dagen waarbij hij zijn eten laat staan. Ik geef geen pap omdat hij dat niet graag eet. Wel brood, fruit, wat baby snacks en avond maaltijd als hij zin heeft. Nu is mijn vraag of er mama’s die dut ook hebben en hoe gaan jullie om met een kindje dat niet graag goede portie op kan? Hij is goed op gewicht (zelfs een beetje zwaar) dus hij komt niets te kort. De bv doet hem goed maar ik zou wel graag willen zien dat hij iets meer van zijn Lunch en avond maaltijd eet. Want op de dagen dat hij goed eet hoeft hij geen bv voor 4 à 5 uurtjes.

2 jaar geleden

Op hoeveel voedingen zitten jullie inmiddels? En kolven jullie nog? Ik ben het kolven best wel zat, maar zou met de live voedingen graag nog een poosje doorgaan.

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Op hoeveel voedingen zitten jullie inmiddels? En kolven jullie nog? Ik ben ...
Wij zitten nog op best veel denk ik. Ik geef 's achts zeker 3x en overdag 5x. Ze krijgt ook 3x daags een maaltijd met snacks tussendoor maar bv blijft toch de hoofdvoedkng. Van de maaltijden eet ze overigens niet heel veel.

2 jaar geleden

Ik geef nog 3 voedingen per dag; s morgens, tussen de middag en 's avonds voordat mijn zoontje gaar slapen. Hij eet goed z'n vaste voeding en ga denk ik binnenkort over op 2x borstvoeding per dag. Ik ben het voeden nog niet zat, heerlijke momentjes met de kleine man. Kolven doe ik al heel lang niet meer eigenlijk.

2 jaar geleden

Reactie op Grace93

Wij zitten nog op best veel denk ik. Ik geef 's achts zeker 3x en overdag 5 ...
Ah dat is nog wel veel ja. Mijn zoontje eet de laatste tijd ook wel echt veel vast voedsel, dus qua voedingsstoffen redt hij het daar wel mee denk ik. Maar hij drinkt verder bijna niks, dus voor het vocht heeft hij de melk wel echt nog nodig. Respect dat je die 3x ‘s nachts nog steeds volhoudt💪🏼 Ik ben toch wel blij dat ik er de laatste tijd nog maar hooguit 1 keer per nacht uit hoef!

2 jaar geleden

Reactie op Appelboompje

Ik geef nog 3 voedingen per dag; s morgens, tussen de middag en 's avonds v ...
Wat drinkt hij dan als jij er niet bent? Gewoon water of thee of dan ook af en toe kunstvoeding? Mijn zoontje eet echt prima, maar drinkt behalve melk bijna niets. Hooguit af en toe 1 of 2 slokjes water. Als hij op een hele dag 50ml water op heeft is het veel. Dus nu krijgt hij als ik aan het werk ben gekolfde melk, want dan drinkt hij wel zo’n 100ml per keer. Alleen heb ik zooo geen zin meer in dat kolven..

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Wat drinkt hij dan als jij er niet bent? Gewoon water of thee of dan ook af ...
In wat voor flesje bied je het drinken aan? Wat wij merkten bij ons zoontje is dat hij uit een dr brown's flesje (waar hij dus ook zn melk uit krijgt, eerst bv en nu kv) geen water wil drinken en alleen maar dixap. Bieden we een tuitbeker aan drinkt hij nog niet heel veel water maar gaat het in ieder geval een stuk beter.

2 jaar geleden

Reactie op Biancaj1989

In wat voor flesje bied je het drinken aan? Wat wij merkten bij ons zoontje ...
Rietjesbeker gaat tot nu toe het beste. We hebben ook zo’n 360 graden beker. En we oefenen met een gewone open beker. De rietjesbeker snapt hij prima en hij vindt het ook wel heel grappig, maar laat het liever uit zijn mond lopen dan dat hij het doorslikt😅 Melk drinkt hij uit een dr Brown fles, maar ik wil hem eigenlijk geen andere dingen dan melk uit de fles laten drinken. Hij wordt volgende week 1, ooit moet je toch van de fles af😬

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Rietjesbeker gaat tot nu toe het beste. We hebben ook zo’n 360 graden beker ...
Haha dat is 1 ding wat zeker is! Maar denk dat ze er uiteindelijk zelf ook klaar voor zijn en aan gaan geven dat ze wat anders willen zolang je maar andere bekers/flessen aan blijft bieden