772 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Zijn er meer vrouwen die nog steeds borstvoeding geven en nog serieuze momb ...
Ik voed ook nog steeds ❤️ Mombrain wisselt per dag en heeft zeker te maken met de hoeveelheid slaap die ik al dan niet heb gehad 🥴

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Vijf0123

Haha hier same... Die hormonen.. Slaap nu al 4 dagen op zolder en zoontje ...
Ik voed nooit steeds / weer op verzoek. Dus een stuk of 8x, waarvan hij 3x met een paar slokjes genoegen neemt.

één jaar geleden

Geen idee of dit het juiste topic is maar ik zoek wat ervaringsdeskundigen met tips. Ik geef onze dochter van 1,5 borstvoeding (nog +/- 7x per dag nacht) l Ik ben nu opnieuw zwanger (6weken) en alweer 2 weken ontzettend misselijk met veel braken (circa 6x per dag). Medicatie passeert veelal de moedermelk dus ik ben zeer terughouden met het gebruik hiervan. Zijn er meerdere dit ditzelfde hebben meegemaakt en tips voor mij hebben? Ik eet kleine beetjes, zorg dat ik geen lege maag heb, drink veel water (kleine slokjes). Gedurende mijn vorige zwangerschap had ik ook HG met ziekenhuis opnames en medicatie. Dit wil ik zo lang mogelijk uit stellen maar ik ben zeer bang voor een herhaling.

één jaar geleden

Geen idee of dit het juiste topic is maar ik zoek wat ervaringsdeskundigen ...
Ah wat naar, ik heb daar helaas ook ervaring mee. Ik heb de eerste weken al wel emesafene en primperan gebruikt terwijl ik nog borstvoeding gaf. Helaas werkte dat amper en was ik zo snel uitgedroogd dat ik al snel geen melk meer had en überhaupt geen energie meer om mijn zoontje te voeden. Dus na een week of 10/12 helaas moeten stoppen met voeden. Ik heb in die periode ook meerdere vochtinfuzen gehad, dan had ik wel weer eventjes iets meer melk. Als het niet lukt om zelf genoeg te drinken is het misschien een optie om vocht toegediend te krijgen? Sommige ziekenhuizen willen ook wel meewerken aan een thuisinfuus. Dat was bij mij helaas geen optie, maar misschien in jouw regio wel? Dan kun je misschien de medicatie uitstellen en toch bij je dochter in de buurt blijven en hopelijk blijven voeden. En je zou een diëtist om hulp kunnen vragen. Die zou bijvoorbeeld drinkvoeding voor kunnen schrijven, maar dat moet je ook maar kunnen verdragen😬 Heel veel sterkte! En gefeliciteerd met je zwangerschap:)

één jaar geleden

Geen idee of dit het juiste topic is maar ik zoek wat ervaringsdeskundigen ...
O bah zeg! Ten eerste sterkte. Ik ben ook zwanger (laatste trimester nu) en heb in het begin ook veel last gehad van misselijkheid. Gaf gelukkig wel een stuk minder over. Mijn zoontje zat toen op 2 voedingen nog maar, dus dat scheelt natuurlijk. Ik nam de medicatie als hij op bed lag (dus na laatste voeding) en dan voedde ik eerst in de ochtend hem. Daarna weer medicatie. Met mijn arts bedacht dat het dan in ieder geval al een groot deel afgebroken zou moeten zijn. Mijn zoontje is trouwens tijdens de zwangerschap (ergens in tweede trimester) zelf gestopt met de bv. Las dat veel kindjes dat doen. Vond het zelf prima. Het werd ook wel erg gevoelig namelijk en na 1,5 jaar vond ik het ook helemaal prima.

één jaar geleden

Het voeden gaat nu weer steeds iets beter. Heb het idee dat de afgelopen 2 weken erg weinig melk werd aangemaakt. Ik heb nog steeds erg veel last van misselijkheid, ondanks de emasefene nog 2 a 3x per dag spugen. Jullie tips hebben ook zeker geholpen. We zijn terug geschroefd van voedingen naar circa 4x per dag en snachts geen voedingen meer. Het gaat best goed tot nu toe en ik merk dat m'n lichaam blij is met minder voeden.