772 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op sherry2021

Wat bedoel je met neusspray? Je gebruikt dat en dan kolf je?
Ja klopt! Even een spuitje in mijn neus en dan gelijk kolven. Was dus wel op aanraadde van een lactatiedeskundige en die moet je op recept van de huisarts krijgen. Het helpt bij het toeschietreflex.

2 jaar geleden

Hoe lang doet jullie kindje over de voeding? Onze kleine meid doet echt wel 1,5 uur over het voeden, waarbij ze ook pauzes neemt of weleens in slaap valt tussendoor. Voor de moeders die kolven, zit er veel verschil in het aantal ml dat ze per keer drinken? Ik merk dat onze dochter in de ochtend best weinig drinkt maar dit 's avonds echt wel compenseert.

2 jaar geleden

Help ik heb een borstontsteking het doet zoveeeeeel pijn . Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het word niet minder . Iemand tips ?

2 jaar geleden

Reactie op NJMY

Help ik heb een borstontsteking het doet zoveeeeeel pijn . Heb al verschill ...
Hier precies hetzelfde! Heb ook flinke koorts erbij, waarvoor ik antibiotica heb gekregen. Kreeg van de lactatiekundige het advies om eens per uur 5 minuten te kolven en vooraf onder een warme douche je borst te masseren. En achteraf een koelpack uit de koelkast erop te leggen. Dit herhalen tot de schijven eruit zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Angelique126

Hoe lang doet jullie kindje over de voeding? Onze kleine meid doet echt wel ...
Hoelang een voeding duurt is hier erg afhankelijk van de situatie. Normaal drinkt hij best efficiënt en is hij na een half uurtje wel klaar. Momenteel zit hij in zijn regeldagen en wil hij zowat ieder uur een 15-20 min drinken of blijft hij gewoon slapen/tutteren aan de borst en duurt het ook ontzettend lang. Bij onze dochter heb ik twee jaar geleden wel aan het kolven geweest maar ik weet niet meer of er echt verschil zat in wat ze dronk. Volgens mij dronk zij altijd gewoon haar flesje leeg.

2 jaar geleden

Reactie op NJMY

Warmte en goed masseren herinner ik me nog. Veel beterschap!

2 jaar geleden

Reactie op NJMY

Kijk bij een fysio in de buurt of ze ultrasound behandelingen doen! Dan trillen ze de melk los, daarna moet je wel gelijk kolven in de behandelkamer. Bij mijn fysio kon ik dezelfde dag nog terecht en ze lieten me de dag erna ook nog een keer terugkomen om te kijken of ze niks gemist had. Werkt als een tierelier!

2 jaar geleden

Reactie op Mommytobe66

Hier precies hetzelfde! Heb ook flinke koorts erbij, waarvoor ik antibiotic ...
Ik had vorige week ook koorts en dus antibiotica gekregen, dat was op maandag. Dinsdag alsnog 39.9 koorts eb woensdag ging het ietsjes beter, maar alsnog de fysio gebeld voor ultrageluid behandeling. Zie ook mijn voorgaande bericht. Dat werkte pas echt goed!

2 jaar geleden

Reactie op Mommytobe66

Lig met een kruik op me borst . Dus ga zo kolven ! Koelpack doe ik inderdaad erna er op! Hmm ! Dat maar proberen

2 jaar geleden

Reactie op Linds1990

Kijk bij een fysio in de buurt of ze ultrasound behandelingen doen! Dan tri ...
Thanks voor de tip!

2 jaar geleden

Reactie op StarsHollow

Warmte en goed masseren herinner ik me nog. Veel beterschap!
Thanks !

2 jaar geleden

Welke handkolf raden jullie aan?

2 jaar geleden

Reactie op Chrisje1991

Welke handkolf raden jullie aan?
Ik vond die van Philips echt top. Je kunt hem goed alle kanten ook op duwen zodat je je borst goed leeg kan halen als het moet.

2 jaar geleden

Afgelopen zaterdag min of meer redelijk Cold turkey gestopt met BV. Geleidelijk afbouwen had ik al even geprobeerd, maar de productie nam niet af 🙄 Na een paar taaie dagen door de stuwing lijkt het nu eindelijk beter te worden. Productie is goed terug gelopen en de pijn wordt ook minder!! Kijk enorm uit naar over weekje, in de hoop dat de productie dan helemaal gestopt is, de stuwing voorbij is en de plakkaten verdwenen 🥳

2 jaar geleden

Ik heb net dostinex opgehaald bij de apotheek. Was al weken bezig met afbouwen maar het lukte maar niet. Cold tutkey stoppen durf ik niet. Ben bang voor een borstontsteking. Daar zat ik namelijk al bijna tegenaan.

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Ik heb net dostinex opgehaald bij de apotheek. Was al weken bezig met afbou ...
Hopelijk doet de dostinex z'n werk goed!!

2 jaar geleden

Reactie op Mommytobe66

Helaas slaat de antibioticakuur na 48 uur niet aan. Nu een zwaardere kuur, die binnen 24 uur aan moet slaan, anders mag ik morgen naar de hap/ziekenhuis. Wat een gedoe.

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Ik heb net dostinex opgehaald bij de apotheek. Was al weken bezig met afbou ...
Ben heel benieuwd naar jouw ervaring, zou je die hier kunnen delen? 😊

2 jaar geleden

Reactie op Mommytobe66

Ben heel benieuwd naar jouw ervaring, zou je die hier kunnen delen? 😊
Tuurlijk 😊

2 jaar geleden

Wat is voor anderen de meest succesvolle manier geweest om af te bouwen? Ik laat nu steeds meer tijd tussen het kolven, maar m’n productie neemt niet af.. ook niet toe… nu na 6uur er tussen moest ik ook echt kolven om van de “pijn” af te komen.. dus veel langer kan ik er niet tussen laten denk ik.