772 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op IreenK
Wat is voor anderen de meest succesvolle manier geweest om af te bouwen? Ik ...
Ik liet een kolfbeurt weg en ‘herverdeelde’ de tijd tussen het kolven. Als je eerst om de 3u deed, doe ju nu bijvoorbeeld om de 3,5u en 1x minder per dag. Als je begrijpt wat ik bedoel?
De nacht deed ik gewoon naargelang onze dochter sliep.
2 jaar geleden
Reactie op IreenK
Ik ben tussen 2 voedingen gaan kilven 2 dagen (3 tot 4 keer), toen 2 dagen 2 keer gekolfd (sochtends en savonds) en daarna nog 1 keer op een dag. Bij douche even goed je borsten masseren. Deed wel even pijn maar vandaag alleen onder de douche nog beetje verlichting gedaan en productie is bijna weg
2 jaar geleden
De punten van mijn tepels zijn soms paars, of wit, of tja ...
Mijn zoontjes tongriem moest gekliefd worden en het duurde meer dan twee weken voordat borstvoeding geven geen pijn meer deed. En nu wil nog steeds mijn toeschietreflex een paar seconden pijnlijk zijn.
Ik durf nog niet te beginnen met kolven omdat hij regelmatig zich verslikt in een te sterke (?) melkstroom. Hij drinkt mijn borsten nog niet leeg en soms druppelt het uit de andere borst als een tierelier.
Liggend voeden is mijn favoriet, die zittende houdingen krijg ik slecht onder de knie. En als ik pijn heb ga ik automatisch knijpen en ik ben zo bang dat ik mijn zoontje per ongeluk pijn doe.
Ik weet niet wat ik verwachtte en of ik iets verwachtte, mijn voornaamste reden voor borstvoeding was en is: antistoffen doorgeven.
Maar het is wel anders dan ik dacht, borstvoeding geven.
2 jaar geleden
Reactie op IreenK
Huer hetzelfde. Ik ben ook van 4x naar 3x per dag kolven gegaan, maar merk ook dat m'n borsten na +/- 6u echt flink gaan lekken... Dus wat ik nu ga proberen om de productie terug te krijgen is 3 kortere kolfbeurten en 1x leeg kolven op een dag.
2 jaar geleden
Reactie op Chrisje1991
Welke handkolf raden jullie aan?
Ik heb die van medela even gebruikt. Werkte prima! Nu overgestapt naar elektrisch dubbelzijdig. Als je wil mag je hem overnemen.
2 jaar geleden
Reactie op IreenK
En wat doe je dan in de nacht?
Ik kolf voor ik de nacht in ga leeg rond 0.00u en ik probeer zo recht mogelijk te liggen in bed, want zodra ik op mijn zij draai lek ik het bed onder. 😅 De afgelopen nachten ging het net, maar dan moet ik 's ochtends wel echt eerst kolven en dan doet mijn vriend ondertussen de kleine verschonen en voeden.
2 jaar geleden
Reactie op Postje
Iemand anders die ook met 1 borst voeding geeft? Mijn andere ‘werkt’ niet g ...
Yes! 1 borst geeft echt maar klein beetje melk. De andere zit steeds bomvol.
Blijf continu wel 2 borsten aanbieden (en kolf ook beiden). Hoop nog steeds dat die ene wat meer nog gaat aanmaken.
Was hier in het begin best onzeker over. Maar hij plast en poept genoeg en hij is goed aangekomen in gewicht.
Vlak voor de voeding is het zo’n gek gezicht, 1 is duidelijk groter 😂😂
2 jaar geleden
Yes! 1 borst geeft echt maar klein beetje melk. De andere zit steeds bomvol ...
Haha echt he! Mijn ‘slechte’ geeft ook niks meer met kolven, ik kan er alleen nog wat druppels uitknijpen dat is alles. Dus ik heb in overleg met de Lactatiekundige besloten die borst niet meer te kolven. Ja hij doet het ook super op mijn ene borst dus vertrouw ik erop dat ie genoeg binnenkrijgt ☺️
2 jaar geleden
Reactie op Postje
Iemand anders die ook met 1 borst voeding geeft? Mijn andere ‘werkt’ niet g ...
Op dit moment geef ik nog borstvoeding met beide borsten maar bij mijn eerste kindje heb ik ook maanden gevoed met 1 borst. Maar ook nu merk ik dat ik met de ene borst altijd meer dan genoeg heb en de andere veel minder daar heeft onze dochter ook niet meer genoeg aan. Ook met kolven kan ik een kant makkelijk kolven tussen de 50-100 cc en de andere komt nauwelijks iets uit.
Nu merk ik dat mijn hoeveel borstvoeding de afgelopen dagen enorm lijkt afgenomen dit maakt mij wel onzeker of onze dochter wel genoeg krijgt.
Hebben meer moeders het gevoel dat de hoeveelheid borstvoeding kan verschillen?
2 jaar geleden
Reactie op IRISLL
Is er iemand die zich heeft laten vaccineren tijden de borstvoeding? Heb he ...
Nee niet gedaan, maar ben wel nieuwsgierig naar de reacties.
Heb me tijdens mijn zwangerschap gevaccineerd, maar mag de booster ophalen (werk als vpk in het zkh).
Alleen bij mijn eerste ging de bv niet goed en nu wel.
Ben bang dat , als ik de booster neem, de productie ofso zal terug lopen. Ben nu zo blij dat de bv nu goed gaat, durf die "gok" nog niet echt te nemen.
2 jaar geleden
Reactie op Chantal Moes
Nee niet gedaan, maar ben wel nieuwsgierig naar de reacties.
Heb me tijdens ...
Nee snap ik, ik durf ook niet zeker te zeggen of het zo is/ daar door komt. Las net wel in een ander topic dat t naar een paar dagen weer “normaal” was. Dus daar hopen we maar op, m’n zoontje huilt ook meer maar heb t idee dat dat door verborgen reflux, hopelijk niet door te weinig voeding 😭
2 jaar geleden
Reactie op NJMY
Help ik heb een borstontsteking het doet zoveeeeeel pijn . Heb al verschill ...
Gembercompressen! https://www.vroedvrouwenpraktijkdewolk.be/praatkraam/gemberkompressen/ zo warm als je kan verdragen in een luier en tegen de borst voor de voeding. Na de voeding koude aanbrengen. Groen kool helpt ook: neem een blad groene kool (uit ijskast) en ga er met een deegroller over zodat dit gekneusd is en dan in je bh tegen je borst na een voeding
2 jaar geleden
Reactie op IRISLL
Nee snap ik, ik durf ook niet zeker te zeggen of het zo is/ daar door komt. ...
Ja het kan daar mee te maken.. maar er kunnen nog 100redenen hebben , regeldagen etc🥴 waarom komen ze toch niet met een handleiding eruit !
Verborgen reflux lijkt me ook geen pretje trouwens!
2 jaar geleden
Reactie op Marros91
Ik ga m’n booster dit weekend halen, zal hier ook even laten weten of het v ...
Ben benieuwd ! Hoop dat het goed gaat.
Heeft denk ik ook deels te maken, met hoe jij reageert op de vaccinatie. Als je wel ziek van wordt bijv