772 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op IRISLL

Is er iemand die zich heeft laten vaccineren tijden de borstvoeding? Heb he ...
Ik heb me 6 dagen na mijn bevalling laten vaccineren en geef borstvoeding. Ik heb geen verandering gezien in productie van de borstvoeding! Wel was ik zelf erg moe en merkte dat de kleine man ook meer sliep, dat was de eerste 24 uur, daarna geen klachten gehad!

2 jaar geleden

Reactie op dmJ87

Ik heb me 6 dagen na mijn bevalling laten vaccineren en geef borstvoeding. ...
Dat meer slapen merkte in indd ook, misschien komt de productie terugloop door regeldagen! Heb nu vanavond het idee dat t weer iets beter is!

2 jaar geleden

Ik heb 2weken geleden m’n vaccinatie gehaald. Ik had het idee dat ik meer productie had en daardoor stuwing. Verder ook wAt moe maar geen vervelende bijwerkingen

2 jaar geleden

Vraagje! Mijn borstvoeding loopt als een tiet! Ik voed dan ook 1 borst en aan de andere borst hangt de Haakaa kolf om de melk op te vangen van mijn toeschiet reflex.. Dit is zo'n 70 tot 90 ml.. Nu heb ik dus dus vriezer al behoorlijk gevuld met melk.. Maar hier zit ook de 1e melk dus nog bij (de mega gele voeding) wanneer ga ik dit nu aan haar geven?

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Vraagje! Mijn borstvoeding loopt als een tiet! Ik voed dan ook 1 borst en a ...
Als ze ziek is! Dit is de meest rijke voeding 😊

VRIEND

2 jaar geleden

Zijn er ook meiden die last hebben van kramp in hun borsten? Sinds een aantal dagen krijg ik meermaals per dag kramp in beide borsten. Niet op de momenten dat ik aan het voeden ben, maar gewoon heel random als ik zit of ergens mee bezig ben. Dit houdt dan voor 10 seconde aan en de kramp wordt steeds krachtiger, niet echt een fijn gevoel… Er komt geen melk vrij op dat moment en m’n borsten zijn niet overvol of iets, dus daar ligt het niet aan… Iemand die dit herkend?

2 jaar geleden

Ineens super onzeker over m’n borstvoeding. Borsten voelen leger dan normaal. Voelde normaal vooral links altijd wel als het weer tijd was om te voeden. Echt een volle borst zegmaar, nu voelt het slapper/ leger dan voorheen. Kleine is sinds begin vd avond onrustig met drinken. Doet moeilijk met aanhappen en laat snel los. Echt weer zo’n onzeker moment of ik het allemaal wel goed doe. M’n man zegt dat ik het los moet laten en vertrouwen moet hebben in mezelf dat ik het goed doe; maar zo lastig.

2 jaar geleden

Ineens super onzeker over m’n borstvoeding. Borsten voelen leger dan norma ...
Hoe oud is je kleintje? Misschien een regeldag? Dan voelen je borsten slapper, kan de kleine onrustig zijn en vaker komen voor een voeding..

2 jaar geleden

Reactie op Chantal Moes

Hoe oud is je kleintje? Misschien een regeldag? Dan voelen je borsten slap ...
Hij is nu 6 weken en 4 dagen. Zou wellicht kunnen denk ik. Hoop dat dat het is!

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Zijn er ook meiden die last hebben van kramp in hun borsten? Sinds een aant ...
Ja ik denk dat ik dat ook heb soms! Voel het vooral dan aan de voorkant van mijn borsten en dat is dan inderdaad na een aantal seconden meestal wel weg! Ik dacht dat het misschien stuwing was, heb dat verder niet. Maar weet niet of dat kan als het na een paar seconden vanzelf weggaat.

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Zijn er ook meiden die last hebben van kramp in hun borsten? Sinds een aant ...
Dit klinkt voor mij als een toeschietreflex, alleen is het natuurlijk gek dat er dan geen melk vrij komt.

2 jaar geleden

Ineens super onzeker over m’n borstvoeding. Borsten voelen leger dan norma ...
Je hebt altijd melk! Dit moet ik mezelf alleen ook altijd blijven vertellen op dagen waar mijn borsten heel leeg voelen. Maar het is echt zo, er zit altijd wel voeding in voor je kindje.

2 jaar geleden

Vraagje.. hoe weten jullie precies of de borst helemaal leeg gedronken is. Vind dit zo lastig..

2 jaar geleden

Heeft iemand een goede tip 😅 onze zoon is nu 6 weken en doordat hij dysmatuur is geboren heb ik de 1e paar weken alles afgekolfd aan hem gegeven met een dr browns fles. Nu sinds 2 weken lukt het hem aan de borst maar probeer ik nog steeds 1 a 2 keer via de fles te voeden zodat hij dit nier afleert. Maar nou lijkt het alsof het drinken aan de fles niet meer goed lukt? Is dit herkenbaar voor iemand en wat zou ik kunnen doen? Het is niet dat hij de fles weigert, hij probeert wel te drinken maar hij trekt al vrij snel zn wenkbrauwen op en het lekt dan ook veel langs zn mondhoeken..

2 jaar geleden

Heeft iemand een goede tip 😅 onze zoon is nu 6 weken en doordat hij dysmat ...
In welke houding voed je ? Ik heb het ook de eerste weken moeten afkolven en via de fles gegeven. Wij voeden in deze houding op het plaatje. En wat bij hem vaak helpt als hij het een beetje laat lopen is met een vinger op z’n onderste wang drukken. Dan zuigt hij weer krachtiger

2 jaar geleden

Handig dat ik dan het plaatje erbij doe😬😅

2 jaar geleden

Ha dames. Ik ben wat onzeker (en moe haha) van de hoeveelheid voedingen die mijn dochtertje (4 weken oud, 3 weken te vroeg geboren) vraagt. Overdag komt zij elk 1.5-2.5 uur, snachts elke 3 uur, voor een voeding. Hierdoor kom ik op een dag gemiddeld wel op 10-12 voedingen. Ik merk dat ik de belasting van zoveel voedingen best veel vind. Hebben jullie tips of bevestigingen voor dat wat ik doe? 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Ha dames. Ik ben wat onzeker (en moe haha) van de hoeveelheid voedingen die ...
Voor borstvoeding is dit heel normaal ☺

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Ha dames. Ik ben wat onzeker (en moe haha) van de hoeveelheid voedingen die ...
Hier is dat ritme helaas omgekeerd. Vannacht heeft hij er voor het eerst in een week ofzo een gat van 3 uur tussen gelaten. Maar ja, ik ervaar hetzelfde dus kan het bevestigen.

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Voor borstvoeding is dit heel normaal ☺
Hoelang is dat nog normaal? 🙈