772 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Hoelang is dat nog normaal? 🙈
Oeh ja dat zou je even moeten googlen 🤪 dat weet ik niet meer haha

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Hier is dat ritme helaas omgekeerd. Vannacht heeft hij er voor het eerst in ...
Oh pfoeh... heftig voor jullie! Hoe hou jij het vol? Ik merk dat ik het veel en zwaar vind... maar wil zooooo graag volhouden voor haar!

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Oeh ja dat zou je even moeten googlen 🤪 dat weet ik niet meer haha
Haha! Okido. Dank in ieder geval voor de geruststelling dat het voor nu normaal is.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Oh pfoeh... heftig voor jullie! Hoe hou jij het vol? Ik merk dat ik het v ...
Weten dat het tijdelijk is? 😝 En proberen rechtop te blijven ondanks dat je duizelig bent van het slaap tekort... En uitslapen wanneer dat kan!

2 jaar geleden

Ik heb borstontsteking en ben er echt ook flink ziek van (ruim 40 graden koorts, antibiotica enz), dus ik wil graag even paar dagen kolven ipv aanleggen zodat m'n vriend wat voedingsmomenten over kan nemen en ik kan slapen. Maar ik kan nergens online duidelijk vinden of ik per kolf moment 1 of 2 borsten moet kolven..weet iemand dit? De lactatie kundige kan ik morgen bereiken maar wil niet iets over stimuleren of wat dan ook vandaag haha, aangezien ik een productie voor de hele straat heb 😅

2 jaar geleden

Reactie op Lvd96

Ik heb borstontsteking en ben er echt ook flink ziek van (ruim 40 graden ko ...
Stel je vraag even op Facebook op de groep https://www.facebook.com/groups/BorstvoedingNatuurlijk/?ref=share Er zitten hier veel mensen en lactatie deskundigen die je antwoord kunnen geven.

2 jaar geleden

Reactie op Lvd96

Ik zou juist wel je kindje aanleggen.. Bij mijn 2e dochter heb ik ook een ontsteking gehad en werd mij juist aangeraden om haar aan de ontstoken borst te leggen, je kindje drinkt je borst beter leeg dan dat de kolf dit krijgt.. Veel beterschap en succes!

2 jaar geleden

Reactie op Lvd96

Zoals voor mij ook al werd gezegd. Je kindje laten drinken is echt beter, ik denk dat een lactatiekundige dat ook gaat zeggen... Persoonlijk zou ik kolven ook meer belastend vinden dan voeden. Als het kan, kruip je bed in met je baby dichtbij en hopelijk gaat het dan snel over! Beterschap!

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Ha dames. Ik ben wat onzeker (en moe haha) van de hoeveelheid voedingen die ...
Volgens mij idd heel normaal, was hier net zo... als ze een week of 4 oud zijn (ivm 3 weken te vroeg geboren zou ik nu uitgaan van 7 weken oud) gaan ze wat meer drinken en minder vaak. Tips tot die tijd: veel drinken, gezond eten, eventueel bijvoeden met kunstvoeding zodat jij wat langer kunt slapen. Let op dat het je niet teveel kost, je moet er op meer manieren zijn voor je kindje dan alleen als melkfabriek 😉 op tijd naar de (melk)fles grijpen! Succes 😘

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Ik ga m’n booster dit weekend halen, zal hier ook even laten weten of het v ...
Gisterochtend m’n derde prik gehad en merk tot dusver niets aan m’n productie. Denk dat dit wel goed zit. Zelf wel hele erge hoofdpijn, maar kan ook zijn dat het gebrek aan slaap nu erin begint te hakken 😅

2 jaar geleden

Reactie op Mama101

Volgens mij idd heel normaal, was hier net zo... als ze een week of 4 oud z ...
Dankjewel voor je lieve reactie met een goede tip. Ik ga er eens over nadenken inderdaad of ik rust krijg als er af en toe een flesje aan te pas komt 👍 en voor nu dus gewoon nog doorbikkelen... het stelt sowieso gerust te horen dat het erbij hoort en dat het normaal is 😃

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Weten dat het tijdelijk is? 😝 En proberen rechtop te blijven ondanks dat j ...
Thanks! Haha... het is inderdaad goed om te blijven bedenken dat het tijdelijk is 💪

2 jaar geleden

Reactie op Lvd96

Alleen de borst met ontsteking kolven. Onder de douche masseren en tijdens het voeden. Kin van de baby naar pijnlijke plek.

2 jaar geleden

Reactie op Linds1990

Mijn instelling is altijd geweest dat ik wel graag borstvoeding wilde probe ...
Hier inderdaad een vergelijkbare ervaring. Nu 4 weken aan het kolven maar proberen de kleine nog wel aan de borst te krijgen. Lukt nu alleen met tepelhoedje

2 jaar geleden

Borstvoeding verliep eerste tien dagen lastig met veel pijn maar na tips van deskundige is het flink verbeterd. Kleine is bijna drie weken en heb nu enorm last van stuwing. Borsten zijn ineens huge en heb zoveel melk!! En lekken ook constant, dus moet altijd zorgen dat ik pads in mijn BH heb. Ik vind vooral de nachtvoedingen zwaar, maar dat hoort erbij.

2 jaar geleden

Vandaag is de kleine 3 weken en ik begin echt te genieten van de borstvoeding. Ze heeft 4 dagen in het ziekenhuis gelegen met mij en m’n vriend (rooming in). Toen had ik niet de juiste begeleiding en kreeg ik blaren/kloofjes. Begonnen met kolven. Ik voedde vanaf de eerste keer oefenen met tepelhoedje ivm ingetrokken tepels. Na 5 dagen met kraamzorg thuis aan borst gelegd en ze heeft zichzelf helemaal vol getankt. Wel met tepelhoedje (ook weer zonder geprobeerd, maar ze krijgt dan gewoon mijn tepel niet ‘uitgezogen’) Productie was echt skyhigh door het kolven in het ziekenhuis (om de 3 uur). Echt onwijze stuwing gehad. Ook weer een klein blaartje dus lopen klungelen met kolven/live voeden inclusief die stuwing. Toen kreeg ik na een week of 2 een borstontsteking. Ik had echt overproductie en kolfde zo 150ml af. Wilde dat zo graag verminderen maar wist niet hoe. Lactatiekundige laten komen (wederom zonder tepelhoedje geprobeerd, maar lukt niet). En een nieuwe houding geleerd hoe ze mijn borst echt goed leegdrinkt. Daarnaast leerde ze me dat ik het tepelhoedje deel naar buiten moet klappen, op mijn ingetrokke. tepel moet zetten en dan terug moet klappen. Dan zit de tepel vacuüm getrokken kn het hoedje. Zo hoefd de kleine hem niet vacuüm te zuigen wat mij echt veel pijn bespaard! Ik pas veel compressie toe, en dat helpt echt. Inmiddels ook gele poepluiers en gewoon GEEN pijn meer met aanhappen. Heb die eerste twee weken tenenkrommend gevoed omdat ze gewoon niet goed aanhapte. Nu na 3 weken dus zelf aan het experimenteren met houdingen en als ik voor mezelf ook maar een greintje pijn voel koppel ik haar af en probeer ik het opnieuw. Ja, dan is het huilen/schreeuwen geblazen. Maar vervolgens als ze goed ligt hebben we daar beide voordeel van. Mijn redding is dus echt de lactatiekundige geweest. Zou het iedereen aanraden en helemaal als je met een tepelhoedje voedt.

2 jaar geleden

Wij zijn inmiddels 2 weken onderweg met de borstvoeding en gelukkig dit keer een goede start gehad gelijk 😊 bij m'n dochter moeten starten met kolven, vingervoeden en tepelhoedjes, maar dit keer nadat de misselijkheid van de kleine weggetrokken was gelijk aan de borst kunnen voeden! Ik merk wel veel verschillen met mijn oudste, dus ook al is dit mijn 2e keer van borstvoeding geven, de onzekerheden blijven. Bij m'n dochter de twijfel of ze wel voedingen genoeg kreeg, bij m'n zoontje nu de twijfel of ie niet te vaak komt 🙈 Wat is jullie ervaring met starten van flesjes geven om te oefenen? Mijn dochter heeft consequent de fles geweigerd, dus dat wil ik deze keer graag proberen te voorkomen 😅 vanaf hoeveel weken zijn jullie gestart?

2 jaar geleden

Meer hier last van overvolle borsten snachts omdat er meer tijd tussen de voedingen zit? What to do? Ik lek snachts enorm veel en mijn borsten zijn echt heel hard…

2 jaar geleden

Meer hier last van overvolle borsten snachts omdat er meer tijd tussen de v ...
Dit heb ik ook, echt verschrikkelijk! Denk dat er weinig aan te doen is, hangt er net vanaf Hoelaat ze wakker worden snachts 😂

VRIEND

2 jaar geleden

Meer hier last van overvolle borsten snachts omdat er meer tijd tussen de v ...
Haha, één nacht gehad met 3 en 4 uur er tussen ipv iedere 2-2,5 uur. Die ochtend na het douchen gingen de sluizen open, tijdens het afdrogen.