772 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op IRISLL

Dit heb ik ook, echt verschrikkelijk! Denk dat er weinig aan te doen is, ha ...
Jaa zo heftig echt doorweekt ben ik snachts😂

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Haha, één nacht gehad met 3 en 4 uur er tussen ipv iedere 2-2,5 uur. Die oc ...
Oh ja heeel herkenbaar😂 afgelopen nacht was ik helemaal doorweekt en mijn bed ook

2 jaar geleden

Volg!

2 jaar geleden

Woehoe vannacht 1x 5 uur ertussen 🥳. Hopelijk is dit niet iets eenmaligs en doet ie dit komende nacht nog een keer😁

2 jaar geleden

Meer hier last van overvolle borsten snachts omdat er meer tijd tussen de v ...
Sport bh (duwt het strak plat) icm zoogcompressen 's nachts? Tegendruk wil namelijk nog wel eens zorgen dat het stopt met lekken (overdag tip: stijf je armen over elkaar) Als het goed is trekt het na een paar weken bij en wordt het beter op elkaar afgestemd. ... Ik wacht ook nog op dat moment

2 jaar geleden

Hier ook een struggle. Ik ben drie weken geleden bevallen middels een keizersnede. Aan de rechterkant een half ingetrokken tepel, het aanhappen doet nog steeds pijn en heb een enorme tepelkloof. Het is een zeer scherpe pijn maar het neemt wel af na een paar seconde. Links gaat wel goed. Toeschiet reflex is mega, ook wanneer ik ergens van schrik ( bijv hard geluid ) herkent iemand dit? Ik kolf bijna niet omdat ik liever wil dat de baby m’n borsten leegdrinkt en angst voor overproductie. Ik zet nu een Haakaa aan de borst om melk op te vangen, werkt goed!

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Ha dames. Ik ben wat onzeker (en moe haha) van de hoeveelheid voedingen die ...
Ik heb hetzelfde! Mijne is 2 weken oud, 10 dagen te laat geboren, en zit ook op de 12 voedingen per 24 uur. Soms wel 45 min bezig met aanleggen, drinken, huilen, verschonen, nog een keer etc Kraamzorg had me verzekerd dat er na twee weken meer ritme in komt maar ik zie het nog niet echt… ik vind het ook erg vermoeiend en intensief! Zit er over te denken om te gaan kolven zodat mijn vriend ook flesjes kan geven, maar weet niet zo goed hoe mee te beginnen

2 jaar geleden

Reactie op Sophie202111

Ik heb hetzelfde! Mijne is 2 weken oud, 10 dagen te laat geboren, en zit oo ...
Ritme met borstvoeding😅 iig na 2 weken al een ritme hebben zou wel snel zijn. Dat zou ik loslaten en bedenken dat je nu het allerbeste geeft aan je kindje! Mama's goud! Je kunt na elke voeding nog nakolven zodat je een soort van extra hebt wat je vriend kan geven. (daar zou je mee kunnen gaan oefenen tussen de voedingen door met een flesje) Of voor dat je zou moeten voeden je borsten kolven zodat hij dat gelijk kan geven. Ik weet niet of hij/zij al gewend is aan een flesje? Ik merk namelijk hier dat dat nog niet van harte gaat en start vanaf week 4 met kleine beetjes tussen door geven om te oefenen aan de fles.

2 jaar geleden

Reactie op Sophie202111

Ik heb hetzelfde! Mijne is 2 weken oud, 10 dagen te laat geboren, en zit oo ...
Deze week ben ik gestart met de vroege voeding na te kolven. Ik heb best wel stuwing in de ochtend, dus dan laat ik de kleine eerst drinken en daarna kolf ik af. Dat vries ik in, en in het weekend gebruiken we het zodat mn man de late voeding kan geven en ik dan even 5uur door kan slapen... zoals nu 😴 dus daar ga ik even van genieten haha. Wellicht heb jij ook een moment op de dag dat je veel productie/stuwing hebt? Dan kun je dat afkolven kan je vriend ergens een voeding van je overnemen. Ik heb gekeken wat er gebeurd als ik dan een voeding oversla... afgelopen nacht niks, dus ik ben benieuwd naar aankomende nacht.

2 jaar geleden

Wat merken jullie aan jullie kind hoe ze honger hebben? Vind het soms zo lastig.. Vannacht om 00.30u gedronken en hoorde ik rond 3u wat beweging.. daarna toch weet in slaap gevallen en om 6u aan de borst gelegd.. Hij gaat nooit echt huilen.. maar waarschijnlijk als ik hem om 3u aan had gelegd was hij gaan drinken.. Hoe doen jullie dit?

VRIEND

2 jaar geleden

Wat merken jullie aan jullie kind hoe ze honger hebben? Vind het soms zo la ...
Als hij herhaaldelijk geluid maakt en het lijkt toe te nemen in intensiteit (dat is hoe het bij ons altijd oploopt tot huilen), leg ik hem aan. Als er meer dan 2,5 uur na de vorige verschoning zit, doe ik dat eerst, en dan leg ik hem aan. Als hij duidelijk smakkende geluiden maakt is het ook een duidelijk teken van honger.

2 jaar geleden

Zouden mijn borsten zich hebben aangepast aan haar behoeften? Ik heb nog wel grote borsten na een voeding maar het is wel behoorlijk leger na een voeding. Hebben jullie dit ook?

2 jaar geleden

Wat merken jullie aan jullie kind hoe ze honger hebben? Vind het soms zo la ...
Ik vind het ook erg lastig inschatten. M'n dochter van 6 weken huilt ook zelden. Ze gromt en kreunt wel veel, als ze krampjes heeft, maar ook als ze honger heeft. Vind het nog lastig uit elkaar te halen. Bij krampjes beweegt ze ook meer met haar beentjes, en als ze honger heeft duwt ze met haar tong tegen haar gehemelte. Ook brengt ze haar handjes naar haar mond als ze honger heeft.

2 jaar geleden

Zouden mijn borsten zich hebben aangepast aan haar behoeften? Ik heb nog we ...
Iemand ervaring hiermee?

2 jaar geleden

Iemand ervaring hiermee?
Mijn borsten voelen ook leeg na een voeding, stuk slapper

2 jaar geleden

Sinds deze week is onze dochter steeds vaker onrustig aan m’n borsten Meestal gaat het snachts en sochtends goed.. dan zitten m’n borsten ook voller Overdag is ze veel aan het hannesen.. dan hapt ze goed aan, maar laat ze langzaam los en gaat ze sabbelen.. en/of ze gaat spartelen met haar armpjes en beentjes.. Volgens mij krijgt ze wel genoeg binnen in totaal, maar dat is zo moeilijk te zeggen.. Ze komt al sinds dat ze 2 weken was om de 3-4 uur overdag en snachts een keer 5-6 uur (heel soms 7 als ik door m’n wekker heen slaap) Ze slaapt dus goed en is ook goed alert als ze wakker is en plast en poept ook goed.. Bij de vorige weging bij het cb was ze 3690 gram (geboortegewicht was 3260). Volgens de curve zou dit redelijk laag zijn (zeker met borstvoeding alleen), maar de man van het cb vond het helemaal goed.. toch maakt het me soms onzeker.. volgende week donderdag moet ik weer langs het cb.. hoop dat ze dan goed haar curve volgt en goed is gegroeid.. Weten jullie wat de onrust aan de tiet kan zijn? En hebben jullie dit soms ook?

2 jaar geleden

Reactie op Gietertje

Sinds deze week is onze dochter steeds vaker onrustig aan m’n borsten Meest ...
Heeft ze geen spruw?

2 jaar geleden

Reactie op Gietertje

Sinds deze week is onze dochter steeds vaker onrustig aan m’n borsten Meest ...
Misschien een sprongetje? Heb er over gelezen dat ze dan wel eens gewoon de tepel willen voelen ipv dat ze ook telkens willen drinken. Gewoon aanhankelijk dus!

2 jaar geleden

Reactie op LHS3

Heeft ze geen spruw?
Ik denk het niet.. zie geen witte vlekjes en mijn tepels zien er ook gewoon normaal uit

2 jaar geleden

Reactie op Linds1990

Misschien een sprongetje? Heb er over gelezen dat ze dan wel eens gewoon de ...
Ja dat zou kunnen.. al dachten we dat ze die al had gehad.. Maar misschien duurt ie stiekem langer dan we dachten 🙈