772 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Gietertje
Sinds deze week is onze dochter steeds vaker onrustig aan m’n borsten
Meest ...
Hier hetzelfde! Mijn dochter (bijna 8 weken) drinkt ook onrustiger, laat sneller los en begint dan onrustig te happen. Normaal drinkt ze twee borsten, maar nu wissel ik vaak gewoon nóg wat vaker, dus krijgt ze soms wel 3 a 4 borsten (klinkt een beetje gek, maar dus een paar keer heen en weer :)). Zolang ze tevreden overkomt, goed poept en plast en goed groeit maak ik mij niet zo’n zorgen. Beetje irritant is het soms wel :)
2 jaar geleden
Reactie op Lis2
Hier hetzelfde! Mijn dochter (bijna 8 weken) drinkt ook onrustiger, laat sn ...
Bijna 2 maanden uit nu.
Af en toe heeft ie voor m’n gevoel flink gedronken. Valt in slaap aan de borst en laat los. Pak ik hem nog even rechtop, gelijk klaar wakker en ‘zoeken’ alsof z’n leven er vanaf hangt. Dus weer terug aan de borst en maar amper drinken/ weer in slaap vallen. Zo gaat het dan nog even door.
Gelukkig in de nacht geen ‘last’ van.
2 jaar geleden
Bijna 2 maanden uit nu.
Af en toe heeft ie voor m’n gevoel flink gedronken ...
Ja hier gaat het ook in de nacht goed gelukkig 😅
En verder is ze ineens veel meer wakker, vindt ze de box leuk(er) en is ze goed vrolijk (veel gericht aan het lachen), dus het zal vast goed zijn 😊
Dus het heeft vast ook met haar sprongetje te maken misschien
Wel gedoe dat aan de borst, maar inmiddels doet ze het rechts weer redelijk normaal.. links blijft ze nog hannesen 😬
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op jlandaa
Iemand de gouden tip voor pijnlijke tepels door de kou (geef nu 12 dagen bo ...
Mijn kraamzorg drukte me op het hart om regelmatig zoogkompressen te verwisselen zodat er geen bacteriën of vochtige kou naar binnen kan slaan. Droge zoogkompressen indoen voor je naar buiten gaat dus.
2 jaar geleden
Ik, het drinken lijkt weer wat rustiger te worden aan m’n borsten
Alleen drinkt ze wel minder lang..
hoe lang drinken jullie baby’s aan de borst per keer?
Hier was het eerst 30-40 minuten aan 1 borst (in week 2-3).. toen had ik overproductie, dus moest ik 1 borst per keer aanbieden
Daarna werd het 10-15 minuten per borst.. en nu is het vaak in totaal 10-15 minuutjes (een enkele keer nog 20)
Ik denk/hoop dat dat is omdat ze nu efficiënter drinkt..
ze is in ieder geval goed vrolijk, poept en plast goed en lijkt goed te groeien :)
Toch maakt het me elke keer weer onzeker als ze maar zo kort drinkt 😛
Stom dat je niet kan controleren hoeveel ze nou echt drinkt 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Gietertje
Alleen d ...
Hier idem sinds een dag of 2...
5-7 min per borst, terwijl ze voorheen 10min per borst deed. Ze drinkt ook wel veel sneller en met grote slokken.
Ook is ze vandaag lekker huilerig en plakt aan mij... weinig slapen en snel weer wakker... is dat wellicht ook een sprongetje?
2 jaar geleden
Reactie op Nitij
Hier idem sinds een dag of 2...
5-7 min per borst, terwijl ze voorheen 10m ...
Ja zou best kunnen idd :)
Hier is het sprongetje denk ik al geweest (of nog de ‘naweeen’ ervan misschien)
Ik denk dat het hier vooral het hannesen aan de borst was..
Merk wel dat ze nu veel wakkerder is en meer lijkt te snappen/zien
Ze lacht echt gericht (en veel 🥰)
Hoop dat het hannesen nu echt voorbij is.. zat alweer bijna te twijfelen om te stoppen met borstvoeding als het zo door zou gaan 🙈
Echt een haat-liefde-verhouding heb ik ermee 🙈
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Gietertje
Alleen d ...
Die van mij drinkt ook korter, hoewel niet zo kort. Hij poept ook een stuk minder, ondanks dat hij wel veel perst. Hij geeft daardoor ook wat vaker over. Denk dat hij een beetje verstopt zit, ofzo, maar gelukkig niet zo erg als ik bij anderen hier online lees...
2 jaar geleden
Welke fopspeen kan je het beste icm borstvoeding geven? Onze dochter heeft veel zuig behoefte en doet dat nu op onze pink maar wij krijgen na lange tijd kramp in onze arm. We hebben nu die van difrax zowel newborn als 0-3maanden speen gegeven maar met beide heeft ze moeite en raakt ze frustreert. Wat is jullie ervaring?
2 jaar geleden
Reactie op jlandaa
Welke fopspeen kan je het beste icm borstvoeding geven? Onze dochter heeft ...
Wij hebben nu de Philips Avent ultra soft. Die pakt ze best goed maar soms moet ik echt mijn hand ervoor houden omdat ze hem ook zo weer uit spuugt.
Mijn eerste dochter had Bibs spenen, die zijn wat ronder, dat kan misschien ook het verschil maken.
2 jaar geleden
Reactie op jlandaa
Volgens mij is het echt per baby verschillend.. onze vindt die van Philips avent ultra air fijn en dr Brown
We hadden ook een newborn van difrax, maar die floepte steeds uit.. die was te klein
We hebben ook philips avent soothie, gekregen van m’n schoonzus, omdat haar kindjes die fijn vonden, maar die vind onze dochter niet echt wat
Mijn andere neefje en nichtje wilden nooit een speen.. m’n neefje trok op het kinderdagverblijf zelfs de speentjes uit de mondjes van andere kinderen hahaha 😂
2 jaar geleden
Reactie op jlandaa
Wij gebruiken de spenen van bibs en gaat tot nu toe (hij is al ruim 6 weken) erg goed samen met borstvoeding
2 jaar geleden
Reactie op jlandaa
Ons werd altijd gezegd dat de bibs spenen goed zijn icm borstvoeding en onze dochter nam die inderdaad makkelijk aan. Nu onze zoon moet er niets van weten. De enige speen die we hem soms gegeven krijgen is avent ultra air.
2 jaar geleden
Ik heb in de kraamweek geleerd mijn dochter twee borsten per voeding aan te bieden: 10min ene borst, verschonen, 10min 2de borst.
Inmiddels is ze 6 weken oud en drinkt ze zo goed en effectief, dat ze vaak na 1 borst vol zit. Vaak haalt ze de 10min ook niet.
Hoe doen jullie dat? En bieden jullie ook allemaal 2 borsten aan, of enkel maar 1? En als dat laatste het geval is... hoe zit het dan met de 'voormelk' en 'achtermelk'?