8 Reacties
één jaar geleden
Hoi, ik ben geen alleenstaande ouder maar wij zijn ook moe na een dag werken. Hier ook af en toe tot regelmatiger een potje, soms al op het kdv. Misschien helpt het om op andere dagen meer kunnen koken en invriezen in dreumes porties. Ik heb een tijdje in het weekend verse soep gemaakt en in van die babybakjes ingevroren. Dat was hier een groot succes in de dagen/weken erna. Sterkte!
één jaar geleden
Hier enigszins vergelijkbaar. Hier eten ze op het kdv alleen 's middags warm, dus krijgt ze in de avond vaak een boterham als het niet lukt om met mij (en haar broers) mee te eten. Koken moet hier toch gebeuren op de dagen dat haar broers er ook zijn, dus ze ligt er wat later in. Doordat ze nog 2x slaapt op de opvang is het tot nu toe goed te doen...
Succes!
één jaar geleden
S avonds nadat je haar naar bed gebracht hebt koken voor de volgende dag? Dan hoef je het voor haar en voor jezelf alleen nog op te warmen als jullie thuiskomen.
Ik heb 2 lange werkdagen waarop ik dan de dag/avond van tevoren okk al kook voor de volgende dag (meestal pasta/rijst). Scheelt enorm.
één jaar geleden
Hooi! Geen alleenstaande moeder maar in de zorg gewerkt waardoor ik vaak grotere porties maakte en dingen invroor.
Een tip zijn de ovenschalen van de Ikea. Ze hebben schaaltjes waar ook een plastic deksel op zit. Deze kan je heel makkelijk invriezen! Al moet je het dan nog wel in de oven doen.
Ik kook nu met mijn dochter regelmatig voor 2 keer. Soms ook echt 2 verschillende maaltijden maar dan heb ik maar 1 x alles vies en is de dag erna snel. Er zijn op internet zoveel stamppotten voor bijvoorbeeld extra gekookte aardappelen. Macaroni is de dag erna zoiezo lekkerder😅 Goed plannen is bij ons the key.
één jaar geleden
Ik werk op ma/di/woe. Op zondag maak ik bijvoorbeeld een ovenschotel wat de kleine ook kan eten. Maar die bak ik dan ook alvast af zodat het alleen nog even opgewarmd hoeft te worden op maandag. De rest vries ik in/eten we op woensdag weer.
Maar ook verse pastasaus maak ik bijvoorbeeld op zondag en vries ik per portie in en hoef ik dan alleen nog wat pasta bij te koken om snel te kunnen eten
één jaar geleden
Als ik eten kook vries ik meteen 2/3 kleine porties in. Invriezen van kleine porties is zo handig raad het iedere ouder aan! Scheelt zoveel tijd en gedoe! Als je het de zelfde dag meteen invriest smaakt et super vers plus je kan het 3 maanden in de vriezer bewaren wel labelen uiteraard! Succes u got this mommy !