6 Reacties

8 maanden geleden

Geen tips, wel herkenning dus lees graag mee

VRIEND

8 maanden geleden

Ook hier herkenning. Een apart leeg bakje geven, voorkomt hier soms dat eten wordt gegooid. Dan laten we weten dat alles wat hij niet wil, in het bakje kan. Hij houdt ook van water en eten overhevelen (bord naar beker en weer terug), dus op die manier kun je het gooien een beetje vervangen met ander geklooi. Werkt lang niet altijd. Als het gaat, rapen we het gegooide ook niet meteen op. Dan mag hij in zijn stoeltje even leren leven met het feit dat het nu 'weg' is, als 'straf'. Werkt ook maar een beetje, maar soms zie je dat hij het begrijpt en er last van heeft.

8 maanden geleden

Helaas geen tips maar heel veel herkenning 馃檹馃徏 ik lees mee.

8 maanden geleden

Eten gebeurd nog weleens, maar corrigeren we wel. We spreken hem erop aan, houden zijn arm vast als hij het weer wilt doen. En dan is het klaar en mag hij het even niet meer zelf doen. Bij ons drinkt hij uit een gewone beker, dus echt weggooien geeft heel veel troep. Dan worden we ook boos en ziet hij dat wij het helemaal op moeten ruimen en krijgt hij ook even niet nieuw drinken als consequentie. Dan moet hij bijvoorbeeld eerst het eten wat er is nog eten, voordat hij weer nieuw drinken krijgt. Bij speelgoed heb ik een choose my battles moment. Als het uit frustratie is corrigeer ik wel. En als hij naar ons het gooit ook, dan word het ook gewoon afgepakt. Maar soms als hij het in zijn speelhoek doet, laat ik het voor wat het is. Ik moet zeggen dat het met drinken en eten echt niet heel veel voorkomt, behalve als hij gefrustreerd raakt. Maar dan is het gewoon even wegpakken, zodat hij er niet bij kan. Met speelgoed zoekt hij wel nu soms de grenzen op. Maar dat hoef ik verder niet op te ruimen, dus vind ik zelf iets minder erg, al corrigeren we wel. En als hij dus gefrustreerd is en we het afpakken. Bied ik daarna wel een knuffel aan om rustig te worden.

8 maanden geleden

Zooooooooo herkenbaar dus lees ook ff mee

8 maanden geleden

Alle herkenbaarheid is al heel fijn馃槄馃槈