3 Reacties
één jaar geleden
Mijn eerste is geboren met 31.3. Hij was prematuur en dismatuur. Ik was ook heel angstig met de 2e. Herken het helemaal!! Maar de 2e is geboren met 39.7 weken. Dus geniet er van en probeer ook al is het lastig (ikweet het) minder druk te maken dan geniet je er wat meer van😊
één jaar geleden
Geen ervaring met vroeggeboorte maar me 1ste was ziek 2 weken zkh opname ( ik kon er niet bij blijven dus sliep thuis en ging op en neer als dit me 2de of 3de was hadden we dat afgewisseld...) 2de enorm angstig ik had vooraf wel wat mensen waar me oudste heen kon want tijdens bevallen moest ze sowieso ergens heen gezien ik in het zkh moest bevallen uiteindelijk is ze bij me moeder gebleven bevallen van me zoontje en teveel bloed verloren dus werd zelf opgenomen voor 3 dagen de 3de ook back up met evt logeren geregeld gelukkig niet nodig geweest! Je kan niks weten van te voren het is fijn om alvast rond te vragen wie op kan passen of evt kunt bellen wanneer de bevalling begint en als je dan zou moeten blijven dan is dat ook zo geregeld met een telefoontje mensen doen veel voor een pas bevallen mamma! En voor vroeggeboorte het enige advies is probeer het toch los te laten gebeurt het dan gebeurt het maar de kans is veel groter dat het lekker blijft zitten en je weet dat je lichaam een voldragen kind al eerder heeft gedragen!