36 Reacties

één jaar geleden

Hebben jullie al eens geprobeerd om met zijn 2en op de grond te zitten en haar tussen jullie in te laten lopen? Zo hebben wij het bij de eerste zoon gedaan. De 2e heeft er geen interesse in.

één jaar geleden

Reactie op MamaLars

Hebben jullie al eens geprobeerd om met zijn 2en op de grond te zitten en h ...
Ja ze gaat zitten en kruipt naar ons toe 😂

één jaar geleden

Ja precies hetzelfde hier. Ze heeft er geen zin in terwijl ze zoveel kracht heeft op haar benen. Ik ben echt gewoon jaloers wanneer ik andere kinderen die jonger zijn dan haar al lopen 😞 maakt me echt aan het twijfelen of ik het wel allemaal goed doe.

één jaar geleden

Heeel herkenbaar. Soms zet hij n stap los lijkt er zelf van te schrikken en gaat snel zitten. Hij loopt zo makkelijk als hij maar met een vinger iets vast kan houden. Klimt op de bank gaat zelf te trap op maar los lopen ho maar.

één jaar geleden

Mijn zoontje, nu bijna 14 maanden liep met nog geen 11 maanden van de tafel naar de bank, dacht ook dat hij snel zou lopen. Uiteindelijk liep hij pas met 12,5 maand. Alle situaties verder herkenbaar. Hoe oud is ze nu?

één jaar geleden

Mijn zoontje doet dit ook. Wij hebben nu het spelletje als we zeggen ga staan dan staat hij op en begint hij zelf al heel hard te klappen. Het komt vanzelf en hij zit momenteel midden in sprong 9 dus denk dat het daarna ineens wel lukt

één jaar geleden

Reactie op Vandieren

Mijn zoontje, nu bijna 14 maanden liep met nog geen 11 maanden van de tafel ...
Ze is nu 14,5 maand

één jaar geleden

Reactie op Littlebutterfly

Mijn zoontje doet dit ook. Wij hebben nu het spelletje als we zeggen ga sta ...
Hier zit ze inderdaad ook in sprong 9 misschien daarna 🤷🏽‍♀️

één jaar geleden

Heeel herkenbaar. Soms zet hij n stap los lijkt er zelf van te schrikken en ...
Hier precies het zelfde!

één jaar geleden

Hier precies het zelfde!

één jaar geleden

In mijn omgeving heb ik toen ook rond gevraagd en zeer veel vertelden mij dat ze echt gaan lopen als ze er zelf klaar voor zijn. Genoeg lopen er pas met 1,5 jaar of soms wel later. Maar dat zal je vast al vaak gehoord hebben.

één jaar geleden

Reactie op babygirlnovember

Ja precies hetzelfde hier. Ze heeft er geen zin in terwijl ze zoveel kracht ...
Ja mooi gezicht vind ik het! Die kleintjes die lopen..

één jaar geleden

Reactie op Vandieren

In mijn omgeving heb ik toen ook rond gevraagd en zeer veel vertelden mij d ...
Ja klopt! Vroeg me gewoon af of ik haar meer zelfvertrouwen kon geven op een of andere manier! ☺️

één jaar geleden

Mijn dochtertje is 15 maand en loopt ook al een hele poos om tafel en aan t handje wel maar gaat gauw nog zitten en loopt ook nog niet los ze heeft er nig niet echt zin in mijn zoontje liep wel eerder maar ik heb zoeits t komt wel ze worden al snel genoeg groot

één jaar geleden

Reactie op babygirlnovember

Ja precies hetzelfde hier. Ze heeft er geen zin in terwijl ze zoveel kracht ...
Natuurlijk doe je het goed! Wat kun je fout doen? Je probeert haar te motiveren, maar ze moet het uiteindelijk zelf doen.. en dat komt gerust :) Op haar eigen tempo :) Die van een vriendin van me liep ook keeeihard achter wagentjes, langs dingen etc, maar bij haar heeft het ook maaaanden geduurd voordat ze los ging lopen. Ze weigerde het gewoon (1 keer toen ze schrok, liep ze een paar stappen los, maar verder niet) Die van een andere vriendin stond en liep veel later langs dingen.. en die liep binnen de kortste keren ook los. Ieder kind z’n eigen tempo :) Komt goed!

één jaar geleden

Onze dochter begint nu langzaam te ontdekken dat ze los kan gaan lopen denk ik.. doet het ook nog niet, maar het lijkt eraan te zitten komen (rare zin 😛) Maar kan ook best nog een poos duren 😛 We zien wel :)

één jaar geleden

Die van ons deed het andersom😂 zodra hij achter een loopkar stond ging hij direct zitten, maar lopen aan de handjes wilde hij wel. Tijdje later duwde hij zichzelf omhoog tegen het raam, draait zich om en ‘ineens’ liep hij weg. We waren stom verbaasd. Hij loopt nu ruim 2 maanden en heeft gisteren bedacht dat het achter een loopkar errrugg leuk is. Oh en vanaf de vloer opstaan (dus zonder tafel, bank, stoel oid) ging hij pas doen nádat hij los kon lopen. Gekke volgorde hier dus😅 Ik denk zelf dat het vooral leuk moet zijn voor de kleintjes. Onze knul kroop constant naar ons toe en trok je mee om te gaan lopen. Nog nooit zo’n pijn aan m’n rug gehad😅 en ik maar proberen hem achter z’n kar te laten lopen🤭 lekker veel stappen om te oefenen voor de leuk! (duurt vaak wel best wel even las ik, voordat ze genoeg kracht in hun benen hebben voor het evenwicht) en je zal binnenkort vat ook heel verbaasd kijken als ze ineens wegloopt😁 (ennehhh je wilt niet weten hoe irritant het is als ze dus weg kunnen rennen als je hun jas aan wilt doen ofzo🤣)

één jaar geleden

Hier ook precies dit bij ons zoontje 🙈

één jaar geleden

Mijn zoontje kan ook heel goed langs meubels lopen of hij houdt mij aan mijn broek vast en loopt met me mee (ik achteruit en hij vooruit). Hij wilde mijn handen nooit vasthouden om te lopen, maar dat begint nu een beetje te komen. Het is bijna alsof hij het elke week (soms zelfs elke dag) steeds iets beter doet. Hij kan zelfs springen en komt ook echt van de grond af, zolang hij maar iets vasthoudt 😂 Gisteren heeft hij voor het eerst een paar stapjes gezet tussen mijn man en mij in (zittend op de grond zoals hieronder ergens gezegd werd). Alle kindjes in onze omgeving liepen al heel vroeg, dus het is soms wel lastig om me er niet druk om te maken. Maar ik weet ook dat het heel normaal is voor kindjes om op deze leeftijd nog niet te lopen. Dus ik wacht rustig af en laat hem gewoon lekker veel lopen aan mijn broek, aan de hand, langs de meubels, of hoe hij het dan ook wilt doen. Dan komt het vanzelf 😊

één jaar geleden

Update: ze heeft gisteren de hele tijd stapjes gezet met handjes vast ofcourse de hele dag door. Was bek en bek af 😂