9 Reacties

één jaar geleden

Ik noujuist het tegenovergestelde 🙈 mijn dame is van haarzelf al mega druk en de hele dag aan het bewegen dat ik tegen haar moet zeggen dat ze eens rustig moet gaan zitten of ik zet haar noujuist in het winkelwagentje 🙈 maja zo is ieder kind anders haha

één jaar geleden

Oh nee, daar ben ik helemaal niet mee bezig eigenlijk 🙈 We zorgen wel elke dag dat we of sochtends of smiddags (of soms beide) even eruitgaan, zodat ze lekker kan lopen en klimmen, maar soms met echt slecht weer doen we dat ook niet en loopt ze gewoon lekker door het huis (hebben ook geen tuin) Dat bewegen zit volgens mij al snel goed hoor :) Even (twee keer) een (half) uurtje naar de speeltuin/kinderboerderij/rondje lopen.. De rest beweegt ze binnen ook wel met spelen :) Onze meid kan ook niet zo goed stilzitten.. alleen voor een filmpje soms (maar dan nog rent ze vaak alle kanten op) en met eten in haar stoel (of als ze moe is op schoot haha)

één jaar geleden

Ik zorg er wel altijd voor dat mijn zoontje lekker in huis rond kan lopen en rennen. Buiten heb ik hem wel in de kinderwagen voor het eerste en laatste deel (maar we wonen zowat op een berg en er rijden auto's dus veiligheid komt voor) maar waar het veilig is laat ik hem lekker zelf lopen/spelen. Als ik even kort met hem naar buiten ga laat ik hem overigens wel gewoon de berg op en af lopen, maar zonder kinderwagen is dat sowieso veel beter te doen. Veel bewegen is goed voor de ontwikkeling, niet alleen dat ze beter gaan lopen, maar ook voor de ontwikkeling in hun hersenen. Ik vind niet dat je overdrijft. Maar als je dochter al lekker veel beweegt kan het bijvoorbeeld echt geen kwaad als je haar een keertje niet uit de kinderwagen haalt in de supermarkt. Veel bewegen betekent ook niet per sé veel lopen/rennen/spelen, maar ook dat ze zelf dingen kunnen doen/proberen ipv dat je alles voor ze doet. Ik probeer mijn zoontje dus vooral veel te betrekken bij mijn dagelijkse taken. Hij helpt me met de was, afwassen, koken, schoonmaken, boodschappen, enz. Met de was helpt hij bijvoorbeeld met kleren in de wasmachine doen, deur dicht, en op de knopjes drukken. Wasmiddel doe ik zelf. Mijn zoontje vindt het helemaal geweldig en ik krijg alles gedaan wat gedaan moet worden. Als hij slaapt heb ik dan tijd voor mezelf.

één jaar geleden

Ik ben daar nu niet meer zoveel mee bezig. Toen ze nog kleiner was en nog zoveel slaapjes deed wel, toen zorgde ik dat ze tussen de dutjes door echt uitgebreid lekker kon oefenen op haar buikje/rollen/kruipen op een matje zodat ze weer lekker moe was voor het volgende dutje, zodat het ritme goed bleef. Maar nu zijn de dagen al zo lang dat er naar mijn idee voldoende ruimte over blijft om te bewegen. Ik haal haar in de supermarkt dus niet uit de kinderwagen en laat de hond ook gewoon uit met haar in de kinderwagen, anders duurt het allemaal zo lang 😅

één jaar geleden

Reactie op Daphne90

Ik noujuist het tegenovergestelde 🙈 mijn dame is van haarzelf al mega druk ...
Pffff hier ook zn stuiterbal die bijna 24uur aan staat.. Zelf als 2 min tv aan zet kijkt hij lopend🤦‍♀️ Ik fatsoenlijk niet eens naar supermarkt in zn buggy. meneertje wil gelijk zelf lopen... Ontopic: Als je dochter ook meedoet met wandelen en hoor je haar niet klagen zou ik lekkee doen wat goed voelt❤️

één jaar geleden

Ik ben er helemaal niet mee bezig. Vind het juist fijn als hij n keer zn rust pakt en even blijft zitten 🤪 kindjes bewegen van zichzelf meestal al genoeg denk ik ? Mijn zoontje in ieder geval wel iedereen zegt ook altijd van zit hij ooit wel eens stil 👶

één jaar geleden

Ik ben hier totaal niet mee bezig en ben al blij als hij in de winkel in de kinderwagen wil blijven zitten. Thuis beweegt hij genoeg. Als hij wel naast mij op de bank wil zitten, dan is dat voor een paar seconden en dan wil hij er weer af. Ik zou het als ik jou was iets meer los proberen te laten. Want een kind beweegt normaal gesproken genoeg, zeker ook nu je nog een kleintje hebt. Tuurlijk is het fijn als een kind even lekker buiten kan spelen maar alles op z'n tijd denk ik dan🙈

één jaar geleden

Als je je ervoor wegcijfert en je zit daarmee, dan lijkt het me niet ok. Wat is de reden dat je er zo mee bezig bent, ben je ergens bang voor? Kindjes van deze leeftijd zijn toch vaak actief en bewegen genoeg. Dat langdurig op de bank liggen en tv kijken krijg je toch pas ergens rond de basisschoolleeftijd? Denk dat dat pas een reden is om te motiveren tot meer bewegen. Of als ze bijv. achter de laptop/tablet zitten de hele dag. Maar dat is nog lang niet aan de orde 😉 Ik zou het loslaten. En je meisje ook rust gunnen als ze eens op de bank wil zitten. Lijkt me wel zo fijn voor haar. Gewoon je kindje volgen.

één jaar geleden

Ik ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Volgens mij beweegt hij in huis genoeg. Of bij ons buiten in de zandbak of met goed weer in een zwembadje. Ik heb eigenlijk helemaal niet het gevoel dat hij extra zou moeten bewegen. Ik ga dus niet op mijn vrije dag voor hem per se naar een speeltuin, voor mijn gevoel is hij voor veel dingen daar ook nog net een beetje te klein. Ga ik wel babyzwemmen, dus daar beweegt hij genoeg en dat vind ik zelf ook leuk om te doen. Is er nu alleen zomerstop. Ik geloof niet dat een kind te weinig beweegt als je even een dagje thuis blijft en ze wel lekker spelen. En in de supermarkt doe ik hem zeker in de winkelwagen. Kan hij rustig rondkijken en ik mijn ding doen. En dan speelt hij daarna thuis zelf wel weer als ik de boodschappen opruim. Ik zou als het je zo tegen staat er toch iets minder gefixeerd op zijn. Zelf vind ik het juist lekker als hij even op de bank wilt komen knuffelen, maar dan is hij heel snel al weer druk met zichzelf laten vallen er weer af gaan en er weer op klimmen. We merken het wel gelijk aan hem als hij zich niet lekker voelt, dan is hij een stuk rustiger.