25 Reacties

één jaar geleden

Ons zoontje heeft nu al bijna 2 maanden buisjes en ging super goed alleen toen hij de narcose ingang ging hij huilen

één jaar geleden

Ik volg. Is de operatie bij jullie dochter goed gegaan? Hoe oud is ze? Lijkt me hartstikke eng als je kleintje een roesje krijgt.. Ons zoontje (van net 1 jaar) moet over 3 weken naar de KNO. Volgens onze huisarts is hij een goede kandidaat voor buisjes. Hij heeft vaak oorontstekingen en er zit vocht achter zijn trommelvlies. Hij grijpt constant naar zijn oren, zo zielig..

één jaar geleden

Reactie op RomyIris

Ik volg. Is de operatie bij jullie dochter goed gegaan? Hoe oud is ze? Lijk ...
Onze dochter is ook net 1 jaar. Het bloeden lijkt nu gestopt en er komt nu nog wat rotzooi uit. Dat kon gebeuren zei de dokter omdat er een fikse ontsteking zat.

één jaar geleden

Reactie op Tems87

Onze dochter is ook net 1 jaar. Het bloeden lijkt nu gestopt en er komt nu ...
Ach, wat sneu.. Hopelijk knapt jullie meisje snel op! Beterschap 🍀

één jaar geleden

Reactie op RomyIris

Ach, wat sneu.. Hopelijk knapt jullie meisje snel op! Beterschap 🍀
Hopen wij ook! Ik vond het wel heel naar toen ze het roesje kreeg. Ze was zo overstuur. En na afloop ook. Gelukkig ving het personeel me goed op. Normaal doen ze het niet als ze zo jong zijn maar omdat het bij haar niet veranderd qua die buis van Eustachius moest het wel

één jaar geleden

Ons dochtertje van net 1, krijgt 22 december buisjes. Was je dochtertje snel weer de oude? Ik zie zo op tegen het ‘nuchter’ zijn van ons dochtertje… ze heeft namelijk altijd honger🤭

één jaar geleden

Reactie op nmmvb

Ons dochtertje van net 1, krijgt 22 december buisjes. Was je dochtertje sn ...
Ze is nog steeds niet helemaal de oude. Heel moe nog, en oortje doet nog pijn. We hebben net overleg met de kno arts gehad, als er koorts bij komt meteen bellen en als het donderdag nog steeds loopt ook weer bellen.

één jaar geleden

Reactie op nmmvb

Ons dochtertje van net 1, krijgt 22 december buisjes. Was je dochtertje sn ...
Qua nuchter had ze geen last. We hebben tot vlak voor de operatie limonade gegeven want dat mocht

één jaar geleden

Reactie op Tems87

Ze is nog steeds niet helemaal de oude. Heel moe nog, en oortje doet nog pi ...
Ach wat sneu! Is dat normaal dat dat zo ‘lang’ duurt? Oké hopen dat dat bij ons ook mag!

één jaar geleden

Reactie op nmmvb

Ach wat sneu! Is dat normaal dat dat zo ‘lang’ duurt? Oké hopen dat dat bi ...
Nee, normaal hebben ze er vrij weinig last van. Maar zoals de arts tegen ons zei: de boel stond op knappen. Daar heeft ze vooral last van. Er zat een dikke ontsteking

één jaar geleden

Ons kleintje is nu 1 en kreeg met 5 maanden al buisjes omdat hij echt onwijze hardnekkige middenooronsteking had. Ik moet zeggen dat de kleine operatie voorspoedig is verlopen en ik merkte dat hij juist verlichting voelde nadat de buisjes waren geplaatst (hij sliep beter en had minder pijn als je aan zn oren zat). Er kwam veel prut uit wat ook heel goed was. Inmiddels dus meer dan 6 maanden geleden en hij heeft in de tussentijd alweer 3x een dubbele oorontsteking gehad 🤧. Voordeel: prut komt eruit maar ontstekingen blijven helaas komen.

één jaar geleden

Reactie op LenaS

Ons kleintje is nu 1 en kreeg met 5 maanden al buisjes omdat hij echt onwij ...
Heeft hij dan ook echt nog pijn na de buisjes? Of omdat het er meteen uitloopt niet?

één jaar geleden

Reactie op nmmvb

Heeft hij dan ook echt nog pijn na de buisjes? Of omdat het er meteen uitlo ...
Hij heeft bijna om de maand oorontsteking met fikse koorts en als je zn oor wil schoonmaken lijkt het pijn te doen maar zonder aanraken merk ik niet dat hij er last van heeft.

één jaar geleden

Mijn dochter (bijna 1 jaar) kreeg maandag buisjes omdat ze dikwijls oorontstekingen had. Nu moet ik toegeven dat ze nog steeds erg huiliger is. Ik heb al gebeld naar het ziekenhuis en daar zeggen ze dat ze niet veel last hebben van de ingreep normaal gezien. Nu heb ik toch het idee dat ze er wat last van heeft …

één jaar geleden

Vandaag zijn we bij de KNO geweest. Over 3 weken krijgt onze zoon ook buisjes. Er zit vocht achter zijn trommelvlies. Met name de nachten zijn verschrikkelijk. Als onze zoon ligt, neemt de druk op zijn oren toe. We mogen, totaan de operatie, paracetamol en ibuprofen (drankje) geven. Zonder medicatie is het niet te doen. Super zielig! De arts vertelde dat onze zoon momenteel slecht hoort, wat zijn spraak ontwikkeling niet te goede komt. Hij is nu net een jaar, dus wat dat aangaat ben ik blij dat we er tijdig bij zijn.. Hoe is jullie ervaring, na het plaatsen van de buisjes? Nemen de klachten bij jullie kindjes (langzaamaan) af?

één jaar geleden

Reactie op idaaaa

Mijn dochter (bijna 1 jaar) kreeg maandag buisjes omdat ze dikwijls ooronts ...
Hoe gaat het met je dochter? Veel beterschap gewenst!

één jaar geleden

Reactie op RomyIris

Vandaag zijn we bij de KNO geweest. Over 3 weken krijgt onze zoon ook buisj ...
Ik denk dat wij geen goede graadmeter zijn. Bij de operatie bleek mijn dochter een ontsteking te hebben en vocht achter de trommelvliezen. Die ontsteking werd na de operatie erger en etter en bloed kwam een week na de operatie er nog uit. Nu een antibioticakuur gekregen en we merken beterschap. Helaas is zaterdag, 1,5 week na de operatie, het buisje eruit gevallen. Volgende week vrijdag moeten we weer er heen omdat ze moeten kijken of de trommelvlies dicht is of niet. Zo niet, moeten we wachten, zo ja, dan volgt er nog een operatie.

één jaar geleden

Reactie op Tems87

Ik denk dat wij geen goede graadmeter zijn. Bij de operatie bleek mijn doch ...
Ach jeetje, ik lees het allemaal nu pas. Sorry voor mijn late reactie! Wat ontzettend zielig voor jullie dochter en daarbij ook voor jullie! Wat een spanning zeg. Hoe gaat het nu met haar? Sterkte voor jullie!

één jaar geleden

Reactie op RomyIris

Ach jeetje, ik lees het allemaal nu pas. Sorry voor mijn late reactie! Wat ...
Oortje is nu even rustig maar we staan op de wachtlijst voor een operatie weer.

één jaar geleden

Sneu! Knuffel voor jullie dochter!