7 Reacties
2 jaar geleden
Wat vervelend die zorgen of hij wel hoort. Ik zou toch naar de ha gaan. Er is een virus die ze kunnen oplopen die invloed heeft op het gehoor. Met een antibioticumkuur is dat te bestrijden en hoe eerder, hoe beter dan. Ik weet helemaal niet of hij dat heeft, maar ik zou zijn gehoor even laten checken en ook vragen of ze kunnen kijken of hij dat virus heeft. Crv heet het geloof ik. Sterkte!
2 jaar geleden
Als de gehoortest goed is zou ik me er niet druk om maken en als je je echt zorgen maakt nog een test doen?
2 jaar geleden
Onze zoon van 3 maanden heeft dat ook hoor! Hij draait z’n hoofd niet zozeer naar het geluid. Maar ik weet wel dat hij kan horen want als onze hond blaft dan schrikt hij soms of kijkt hij een beetje chagrijnig 😅 als je je echt zorgen maakt, zou ik het even laten checken bij het CB of de huisarts.
2 jaar geleden
Hi,ik herken dit zeker wel!! Ik snap je helemaal. Bij mijn zoontje dacht ik dat er iets mis was. Want hij reageerde vaak niet op geluid voor een tijdje en ik raakte wel een beetje in paniek. (Met een tijdje bedoel ik een week of 2 reageerde hij niet veel op geluid). Zelfs niet harde geluiden. Maar ook bij mij was de gehoor test prima. Dus moest ik even tot mezelf komen en kijken hoe ik zijn reactie op geluid kon stimuleren.
Ik begon elke ochtend zijn nam vrolijk te noemen als hij wakker werd. Ook als hij zijn middag dutjes doet en wakker moet worden. Maar zonder mijn gezicht te laten te zien, dus op afstand) en dit werkte. Na een paar dagen merkte een glimlach 😊.
En nog een andere manier: Tijdens het spelen zette ik hem op mijn schoot met zijn rug tegen mij aan en deed ik zingen en klappen en alles dat ik me kon bedenken om zijn gehoor te stimuleren. En na een paar dagen merkte ik opnieuw dat hij wel gewoon goed hoor maar gewoon niet reageerde. Hij had iets meer aandacht nodig van mij als ik dus zijn aandacht wou op geluid.
Dus je zou het kunnen proberen. Want ik ken het gevoel wel. Niet zeker weten of hij wel goed hoort. Want als zijn gehoortest goed is dan kunnen we beter kijken hoe het anders kunnen doen. En ik denk dat wij kersverse ouders zich ook sneller druk kunnen maken en dat is heel normaal. Dat moest ik ook tegen mezelf zeggen.
Maar mocht je het gevoel hebben dat hij nog steeds niet goed reageert dan zou het naar de huisarts kunnen gaan voor een betere advies.
Kijk maar wat je wil doen. Wat ik gedaan heb zou je kunnen proberen. Succes ermee
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Elise7
Hi, ik heb nu hetzelfde met mijn baby. Hoe is het bij jou afgelopen?
In het begin is dit volgens mij vrij normaal. De verloskundige zei dat je het kunt testen door vlak achter zijn oor met je vingers te knippen of een belletje te rammelen. Als hij dan moet omdraait naar het geluid is er misschien inderdaad iets niet goed. Daarvoor hebben ze moeite met oriënteren waar het geluid vandaan komt en isoleren van losse geluiden.