Per toeval kwam ik erachter dat onze zoon hele druiven krijgt (15 mnd) bij mijn schoonmoeder. Ik schrok er van omdat hij ook nog geen kiezen heeft en ik het gewoon gevaarlijk vind!! Geven jullie hele druiven? Of snijden jullie dit altijd door midden?
Bedankt voor de reacties. Ik heb er inmiddels wat van gezegd. M’n partner ziet het gevaar ook niet zo er van maar ik ben ook zo bang dat ze stikt. Hoop dat ze zich er aan houd!
Ik gebruik bij twijfel nog steeds de Solid Starts app en daar raden ze aan druiven voorlopig nog in vieren te snijden. https://solidstarts.com/foods/grape/ Er staat ook duidelijk uitgelegd waarom druiven een choking hazard zijn. Misschien helpt het om dan te delen met je partner. Dan mag hij het zelf uitleggen aan zijn moeder. 😇
Wij snijden zelfs de druiven nog door de helft op de bso. Ook voor de bovenbouw! Gewoon mega gevaarlijk voor stikgevaar. Ze zullen maar net in een onoplettend moment wel gaan lopen rennen vallen met een druif in de mond en dan kan t maar zo fout gaan
Heel blij met jullie reacties! Je zal denken dat m’n schoonmoeder met 2 kinderen dit ook snapt. Kreeg helaas een raar antwoord terug van haar en met m’n partner zal ik zo een gesprek aan gaan. Helemaal zere buik van het idee! Blij dat ik het bij toeval gezien heb.
Fuuuuck! Heb je dat ook echt zien gebeuren?! Wat heftig?
Is het kind overl ...
Ja tijdens het werk. Was echt heel heftig. Het kindje had ook op haar tong gebeten.... ik bespaar jullie de details!
Het kindje heeft het overleefd🙏🫶 maar daardoor ben ik echt heel erg waakzaam op druiven.