17 Reacties

één jaar geleden

Hier ging ze afgelopen week voor het eerst mee naar de tandarts. Ze gaat bij 2,5 pas echt bij haar kijken, nu was ze alleen mee om te kijken bij pappa op schoon

één jaar geleden

Reactie op Sja1989

Hier ging ze afgelopen week voor het eerst mee naar de tandarts. Ze gaat bi ...
Ja dat hebben wij al 2x gedaan.. puur om te wennen. Ook gewoon lekker in de buggy blijven zitten enzo. Meneer heeft alle tanden die een kind nu kan hebben al., dus nu de eerste echte afspraak.

één jaar geleden

Ik ben benieuwd hoe het gaat! Ik heb in november weer mijn afspraak en neem haar dan weer gezellig mee Ga wel vragen of ze ook even willen kijken bij haar :) Vorige keer zat ze gewoon in de buggy (en ging ze even kletsen met de tandarts buiten de deur toen er van mama door de stagiaire foto’s werden gemaakt 😂) Lief kind

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Ik ben benieuwd hoe het gaat! Ik heb in november weer mijn afspraak en neem ...
Ze heeft trouwens ook alles al wat ze kan krijgen :) Lekker vroeg ;)

één jaar geleden

Hier ook met mij mee geweest een paar weken terug. Toen mama in de stoel zat was zij lekker aan t spelen. Toen mama klaar was kon ze bij mij op schoot zitten. Had haar thuis al voorbereid dat de tandarts even in haar mond moest kijken en ze dan dus aaahhh... moest doen. Deed ze netjes. Tandarts heeft alleen een 'snelle' blik geworpen en haar verteld dat ze mooie tandjes had. Daarna mocht ze, bij ee tandarts, nog een klein kadootje uitzoeken.

één jaar geleden

Nou, meneer moest er niets van weten hoor 🤣🤣 hebben voor en na mij geprobeerd.. maar de keren dat hij puur met mij mee was kreeg de tandarts meer te zien 😂😅 Maar van wat hij kon zien zag het er goed uit 👍🏼

één jaar geleden

Ben met Job een paar maandjes terug geweest. Dat ging niet goed. Ik ben er best van geschrokken ook. Ik ben niet bang voor de tandarts en vind mijn tandarts echt super aardig en goed. Geen spanning vanuit mijn kant dus. Hij schijnt ook goed met kinderen te zijn, ik vond hem in ieder geval superleuk toen ik klein was. Maar hij pakte het totaal niet handig aan met Job. Job moest terwijl hij al een beetje gespannen was bij mij op schoot en de tandarts ging meteen aan hem zitten, daar raakte hij overstuur van en ging hij huilen - kon de tandarts wel snel kijken want mond open 🥲. Toen heeft hij supersnel even gevoeld met zijn (gehandschoende) vingers in Job zijn mond. Dat vond Job verschrikkelijk, en zette het op het krijsen! De tandarts deed toen best geirriteerd.. en liet toen snel een speeltje kiezen in de hoop dat het krijsen zou stoppen (het ging over naar jammeren). Het was allemaal zo gehaast.. ik stond binnen 3 minuten weer buiten. Terwijl ik een aparte afspraak voor hem had, niet eens voor mezelf en dat hij even mee ging, dus echt wel meer tijd dan 3 minuten. Alles was wel mooi ruim in zijn gebit en wat hij had kunnen zien was goed. Volgende keer mocht hij gewoon met een afspraak van mij mee. Nu moet ik zeggen dat Job het allemaal best spannend vond vanaf het moment dat we in de wachtkamer zaten en in een fase zat dat hij nieuwe mensen ook eng vond en erg moest wennen, dus geen goede timing van mij. Ik probeer het nog 1x bij mijn huidige tandarts en als dat weer naar gaat, zoek ik voor Job een andere die ook in het dorp zit en hopelijk beter is met kleine kindjes. Mijn eigen tandarts gaat toch bijna met pensioen dus kan Job net zo goed al wat eerder naar een nieuwe tandarts. En ik zorg dat we er gewoon al 20minuten van te voren zijn om te spelen. En zeg tegen de tandarts dat hij echt Job even moet laten wennen 😂 en als hij moet huilen dat we overslaan. Ik wil niet dat Job bang wordt voor de tandarts (al zit het misschien al wel in zijn genen door zijn vader die zo bang is dat hij al 4 jaar niet geweest is 😅)

één jaar geleden

Ik vroeg het vandaag aan de tandarts wanneer we eens mochten komen. Hij zei pas als ze bijna 3 jaar is. Ze mocht ook niet meekomen met mijn afspraak, omdat hij zei dat de meeste kinderen het maar niets vinden om hun mama daar zo te zien liggen. Dus nog even geduld hier 😅

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Ik vroeg het vandaag aan de tandarts wanneer we eens mochten komen. Hij zei ...
Het is juist belangrijk dat ze meegaan! Zo leren ze dat het normaal is, en is het de eerste keer dat ze zelf niet zo vreemd. En dan pas?! Zag toevallig vandaag een artikel bij rtl voorbijkomen over een meisje van 2 met al 12 gaatjes! Dus bijna 3 lijkt mij erg laat 🫣🫣

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Ooh dat is vreemd. Ons zoontje is al een paar keer met ons meegeweest. En hebben begin april een gezinsafspraak. Dus ben benieuwd, maar houd mijn hart vast want de kapper vindt hij ook niks.

één jaar geleden

Reactie op IreenK

Het is juist belangrijk dat ze meegaan! Zo leren ze dat het normaal is, en ...
Ik vind het zelf ook erg laat. Misschien eens een andere tandarts zoeken die het wel wil 🙈. En het niet mogen meekomen met mijn afspraak, vind ik ook zo gek.

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Ik vind het zelf ook erg laat. Misschien eens een andere tandarts zoeken di ...
Maar dat ook inderdaad, wat als je geen oppas oid hebt.. dan zal ze toch wel mee moeten haha 😅

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Oh, das inderdaad wel laat. Hier zeiden ze juist vanaf 2 jaar. Deze keer was ze met mij mee. De volgende keer gaan we ook samen, maar heeft ze wel een eigen 'korte' afspraak.

één jaar geleden

Mijn zoontje is al wel mee geweest waarbij hij in de kinderwagen zat. Begin november hebben we een afspraak voor mij en hem. Ik ben benieuwd, maar ik ben zelf helemaal niet bang voor de tandarts, dus hoop dat hij dat van mij overneemt.

één jaar geleden

Mijn man moest laatst en toen is mn zoontje meegegaan. Van te voren beetje uitgelegd wat de tandarts doet en in de wachtkamer boekjes gelezen over tandarts. Er lag ook een tandarts speelkitje waar hij even mee speelde. Toen samen meegekeken bij papa en toen mocht tandarts even in zijn mond kijken. Was wel snel maar hij deed wel zn mondje braaf open. Even gekeken naar hoeveelheid tandjes en ze zag geen gaatjes dus top! Volgende keer boeken we een eerste afspraak maar dit ging al goed. De tandarts van mijn man is een hele lieve vrouw met zelf 2 jonge kindjes, dat scheelt denk ik ook wel 😁

één jaar geleden

Vandaag geweest met m’n dochter en ik ben helemaal trots! Haha Het ging zo goed! Toen ik zelf aan de beurt was, zat ze keurig op een stoel te kijken en wachten. Daarna mocht ze zelf en vroeg ik of ze zelf op de stoel wou liggen of bij mij op schoot. Dat laatste wou ze wel. Het was even een beetje gek, maar ze liet de tandarts goed haar tandjes zien en tellen 😊 Ze had goed gepoetst en de tandarts kon heeeel lichtjes zien dat ze een speen had (alleen met slapen), maar als we zouden proberen te stoppen voordat ze 3 is, dan kwam dat helemaal goed 😊 Ik kon haar meteen inschrijven, dus vanaf nu gaat ze elke keer ook officieel mee voor controle 😊

één jaar geleden

Mijn zoontje is al wel mee geweest waarbij hij in de kinderwagen zat. Beg ...
Bij ons ging de afspraak super goed. Eerst gingen ze bij hem kijken. Hij ging tussen mijn benen op de stoel zitten. En hij heeft goed naar zijn tanden laten kijken. Toen mocht hij een speeltje uitzoeken. Voor mijn controle, bleef hij gewoon tussen mijn benen zitten en lag ik op de stoel. Hij speelde ondertussen met de tol die hij had uitgezocht. Vanaf nu gaat hij gewoon mee met elke halfjaarse controle en kijken ze ook bij hem.