14 Reacties

één jaar geleden

Nou als ik jou verhaal lees zou ik nog even wachten met de tweede. Wij hebben een heel makkelijk kind die na 6 weken door sliep en na 6 maanden was ik weer zwanger. Ondanks dat ons kind zeer makkelijk is en ik vanuit huis werk valt me het zwanger zijn met een baby/dreumes zwaar. Als ik de keus nu opnieuw zou moeten maken dan had ik er meer tijd tussen gelaten. Ondanks dat ik erg blij ben dan er een tweede binnen drie weken geboren gaat worden.

één jaar geleden

Ja wat is wijsheid dat is toch voor iedereen anders, ik ben een bewust alleenstaande mama mijn dochtertje is van 21 november 2021 en ben nu 24+5 zwanger van mijn 2e kindje, ik werk fulltime als gastouder en had tussen de 10 en 11 weken alweer last van de bekkeninstabiliteit. Maar sla me er goed doorheen, De ene ervaring is de andere niet en een perfect moment is er nooit

één jaar geleden

Ik denk dat het perfecte moment nooit komt. Die van ons slaapt goed, dat maakt wel dat ik mij er sneller klaar voor voelde. De misselijkheid vond ik weer een hel. Nu in tweede trimester gaat dat beter. In het weekend deed mijn man veel zodat ik op bed kon liggen. De dagen alleen met mijn dreumes komt oma vaak helpen. En het voordeel van zo klein is dat hij nog 2 keer slaapt overdag en ik dus mee kan slapen. Soms alleen met hem lag ik op de bank en hield ik hem zoet met pakjes rozijntjes enzo. Dus ja het is pittig, maar als jouw kleine straks minder slaapt overdag lijkt het mij nog pittiger denk.

één jaar geleden

Ik kijk ook heel erg er tegenop om zwanger te zijn met een dreumes erbij. Vooral omdat ik toen ik zwanger was van mijn zoontje ook heel veel heb moeten overgeven en de hele dag misselijk was t/m 18 weken. Dat lijkt mij heel heftig met een klein kind erbij die het nog niet helemaal snapt. Mijn man wilt zo snel mogelijk al voor een tweede gaan. Ik moest door mijn keizersnee minimaal een jaar wachten en gaf ook bij mijn man aan dat ik nog wat langer de tijd nodig heb. Hij geeft wel aan dat hij meer wilt doen als ik ziek zou zijn van de zwangerschap. Hij is gewoon heel bang dat we er lang over zouden doen, terwijl we binnen 4 maanden zwanger waren van onze zoon. Ik heb nog kunnen afhouden dat ik niet weer in November uitgerekend wil zijn, en ook niet wil beginnen om dan in December uitgerekend te zijn als het gelijk raak is. Dus wij hebben afgesproken dat ik begin mei mijn spiraaltje er weer uit laat halen. Ik vind het heel spannend. Als ik alleen zou kiezen had ik denk ik nog een jaartje gewacht. Alleen we zijn toch met zijn tweeën en ik wil mijn man ook een beetje tegemoet komen. En ik heb wel een wens voor een tweede en begin er langzaamaan ook wel meer over te fantaseren.

één jaar geleden

Ik zit hier ook mee. Ik weet überhaupt niet of ik voor een tweede wil gaan, maar mijn man wil heel graag. Ik bedacht me wel dat er ook zwangere vrouwen zijn die in de kinderopvang werken, die zijn dan ook de hele dag met kinderen in de weer en misschien thuis ook weer met hun eigen kind. Toen bedacht ik me dat ik het misschien ook zou moeten kunnen met maar 1 dreumesje thuis?

één jaar geleden

Reactie op Pien1987

Ik zit hier ook mee. Ik weet überhaupt niet of ik voor een tweede wil gaan, ...
Ik ben zo'n mama haha, ik ben gastouder heb mijn eigen dochtertje van 15 maand, dan een gastkindje van 18 maand, een kindje van 2,5 een kindje van 5 en een kind van 10🙈 en nu dus zelf 25 weken zwanger. Het is zeker mogelijk😘😘

één jaar geleden

Ik ben momenteel 30 weken zwanger van de tweede mijn zoontje is nu 16 maanden. In vergelijking met de eerste is het zeker zwaarder vind ik omdat je veel minder kan rusten (ik ben thuis met mijn zoontje dus niet aan het werk bijv) en de eerste 16 weken met extreme misselijkheid en overgeven waren echt heel erg afzien. Maar sidns dat over is is het naast dat ik een stuk meer moe ben dan de vorige keer wel goed te doen moet ik zeggen. De tijd gaat voor mijn gevoel ook veel sneller. En ik denk maar zo, ik wist al zeker dat ik er meer wou en nu kunnen ze straks lekker samen spelen en opgroeien dus het is het zeker waard voor mij😍

één jaar geleden

Ik herken wel dat het met een tweede zwangerschap voor jouw gevoel sneller gaat. En opzich ook wel fijn dat mijn dreumes mij vaak op een positieve manier kon afleiden. Verder heb ik hem weleens in de wagen gestopt en ben buiten gaan lopen omdat ik echt te misselijk was. Dan kon ik eventueel overgeven in de bosjes..

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Ik ben momenteel 30 weken zwanger van de tweede mijn zoontje is nu 16 maand ...
Grappig die verschillen ik vind deze 2e zwangerschap juist minder zwaar haha, wel herken ik mij idd in dat het nog veel sneller lijkt te gaan

één jaar geleden

Dankjewel voor jullie reacties! Na weer een paar helse nachten toch met mijn man er over gehad en wachten tot hij een jaar of 3 is. Mijn zoontje is geboren met een vernauwing in z’n luchtpijp waar hij waarschijnlijk tussen de 2 en 3 over heen groeit (veel ziekenhuis opnames gehad) maar dat komt nu gelukkig zelden nog voor. Heb gewoon heel sterk het gevoel dat ik er nu echt voor hem moet zijn. Ook al vind ik het heel jammer dat er dan meer leeftijd verschil tussen zit, maar dat zou ook goed moeten komen.

één jaar geleden

Reactie op BAMPatricia

Grappig die verschillen ik vind deze 2e zwangerschap juist minder zwaar hah ...
Ja verschilt echt per persoon he. Ik voelde mij de eerste zwangerschap echt kiplekker het tweede trimester en derde trimester op maagzuur en slecht slapen na nergens last van maar deze zwangerschap heb ik zelfs niet van het tweede trimester kunnen genieten. Ben elke dag zo extreem moe Pff, kan niet wachten tot het er weer op zit 🙈. Super fijn dat jij je wel zo goed voelt! 😍

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Ja verschilt echt per persoon he. Ik voelde mij de eerste zwangerschap echt ...
Ja klopt hoor bij mijn 1e heb ik echt 9 maanden + tijdens de weeën overgegeven had geen HG gelukkig maar toch, en had het hele pretpakket qua kwaaltjes😅 bekkeninstabiliteit met 11 weken... nu bekke instabiliteit tussen de 10 en 11 weken in maar verder niks

één jaar geleden

Reactie op BAMPatricia

Ja klopt hoor bij mijn 1e heb ik echt 9 maanden + tijdens de weeën overgege ...
Gelukkig maar haha! Ik ben ook extreem misselijk geweest beide zwangerschappen maar gelukkig wel maar tot 15/16 weken toen was dat over. Verschrikkelijk is dat zeg. Door dat misselijk zijn heb ik echt zoiets van, dit is de laatste keer dat ik “het” doe (lees; zwanger zijn) 🤣 Ik moet nog 10 weekjes dan is het alweer voorbij, zo benieuwd hoe het gaat zijn 😍

één jaar geleden

Ik denk niet dat je de zwangerschap als prettig gaat ervaren als ik dit zo lees. Deze punten zijn hier gelukkig niet aan de orde alleen dat hij nog niet kan lopen. Ik ben nu 37 weken zwanger en heb een zoon van 16 maanden en ik ervaar deze zwangerschap als ontzettend zwaar. Heb niet eens echt moeizame dingetjes gehad lichamelijk en ik ben huismoeder dus geen verplichtingen behalve dan dus een kleintje