22 Reacties

één jaar geleden

Zo herkenbaar. Hier precies het zelfde. Eerst at hij vanalles. En nu niets. Ja soep spaghetti met saus idd. Visjes, ei,fruit,maiswafels komkommer. Ik blijf gewoon elke dag gewoon weer opnieuw aanbieden dan weer net iets anders. En soms de groente los. Dus broccoli als tussendoortje. Het blijft een uitdaging 🙈. Dus ik lees ook even mee 😀

één jaar geleden

Hier net zo ik denk dat het de welbekende fase is🙈 gewoon blijven aanbieden

één jaar geleden

Same here. Ze heeft waterpokken atm dus niet fit. Hierdoor kreeg ze vaker wat lekkers aangeboden omdat ze het ook in der mond had (verkoelende dingen en brood enzo kon ze gwm niet etrn) dus vla, appelmoes, groentesmoothie, yoghurt. Nu brood eten drama :( en avondeten gaan we vnv ook weer normaal.proberen we shall see... 🤞

één jaar geleden

Hier ook! Voorheen echt een goede eter… nu ook voornamelijk pasta, soep en brood 😅 Ik stop die pastasaus nu echt helemaal vol met groenten en linzen voor de ijzer. Dan heb ik het gevoel dat hij tenniste genoeg voedingstoffen binnenkrijgt 🙈 Hoop dat die fase niet te lang duurt..

één jaar geleden

Ter vervanginf ban brood wat bieden jullie nu dan aan?

één jaar geleden

Reactie op Vosje-Carmen

Pap, wraps, rozijnenbrood, pannenkoekjes, enz enz

één jaar geleden

Reactie op BAMPatricia

Inderdaad hier ook.

één jaar geleden

Het is nogal wat met die fases🙈 Kan er soms onzeker van worden als ik kinderen van dezelfde leeftijd van vrienden zie. Met de opmerking “neeee? Lust ze nikssss??” …🤨Nou nee niks ook weer niet.

VRIEND

één jaar geleden

Hier zijn er ook vrij weinig dingen die er echt goed in gaan. Patat, pasta met eiersalade, koekjes gaan erin, maar verder speelt hij liever mee zijn eten. Geen tips, maar ik lees mee. Het CB verwijst ons door naar kinderarts en diëtiste.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Vosje-Carmen

Havermout

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Vosje-Carmen

Of smoothie met Brinta of havermout toegevoegd, of Brinta door yoghurt heen.

één jaar geleden

Hier ook een slechte avondeter. Gisteren ging de lasagne er best goed in. Maar voor de rest.... Jemig wat frustrerend kan dat zijn he. Wat Per wel lekker vind is groentehavermoutpannekoekjes. Die gaan er vrijwel altijd in. Wellicht kun je het eens proberen. Wij bieden trouwens niets anders aan als hij weigert te eten. &Hij moet wel echt blijven zitten tot wij klaar zijn ook. Soms wil hij dan toch ff proeven (&vaak spuugt hij dan weer uit alsof hij iets megavies krijgt🤣) V.w.b. de pannekoekjes: Courgette doe ik raspen, Bieten / spinazie / wortel / etc doe ik in de blender maar kan evt ook dun geraspt worden. Doe altijd zelf beetje bepalen hoeveel ik dr in doe. Een courgette gaat dr bijvoorbeeld helemaal in bij onderstaande. Groenten naar keus 160 ml melk 50g meel 50g havermout 2x ei Mengen en braden. Stelt niet veel voor maar Per vind ze 👌 en tzijn groentjes 🎉 Dit is voor een paar porties. Doe ze altijd per 2 in n diepvries zakje. Is zo ontdooid in magnetron 👌

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Of smoothie met Brinta of havermout toegevoegd, of Brinta door yoghurt heen ...
Oow ja goede idd. We hebben al cereals geprobeerd met melk of yoghurt vindt ze niks pap met melk ook ene x wel andere x niet het is lastig want wil ook graag dat ze wel leert brood eten.

één jaar geleden

Reactie op 92RJ

Hier ook een slechte avondeter. Gisteren ging de lasagne er best goed in. M ...
Die groentepannenkoekjes doen wij ook regelmatig idd maar dan als avond eten vindt ze heerlijk of bananenpannekoek met havermout ipv pannenkoeken of poffers

één jaar geleden

Reactie op BAMPatricia

Oow nice dat is goede rozijnenbrood of muesli bol.ofzo en wraps ook zeker en wat doe je dan als beleg op de wraps?

één jaar geleden

Reactie op Vosje-Carmen

Oow nice dat is goede rozijnenbrood of muesli bol.ofzo en wraps ook zeker e ...
Muesli idd of havermout.... Poew ja beleg net wat je kindje lekker vind

één jaar geleden

Broccoli of andere groente koken met een beetje kaneel. Klinkt vies maar het is alleen maar om de kleintjes weer aan het idee te laten wennen dat ze groente eten. Heeft hier gewerkt. Succes

één jaar geleden

Hier ook onze zoon eet ook heel erg slecht z’n avond eten. Ik maar nu elke dat een smooty en daar in z’n groente. Dat doet hij heel erg goed. Ik blijf wel alles aan bieden!

één jaar geleden

Hier gaat het eten een beetje op en af. De ene keer geen ontbijt dan weer geen middag eten of tussendoortjes. Soms van alles maar 2 hapjes. Ik merk dat ik daar soms geïrriteerd van raak. Vooral omdat zijn groeilijn voor gewicht achter blijft. Maar hij is heel duidelijk nee is nee en hij slaat alles uit m.n handen of gooit het op de grond. Ik laat het maar even zo. Dwingen lukt toch niet en maakt het alleen maar erger. Ik ben trouwens wel hoofd animatie team thuis. Zingen tractors nadoen etc. Dan wil ie nog wel eens een hapje eten.

één jaar geleden

Onze dochter (nov21) eet ook enorm slecht. Ik blijf aanbieden en wat erin gaat zijn we echt enorm blij mee. Dit gaat dan on enkele hapjes. Het is hier soms enorm frustrerend. Geen tips maar wil je wel laten weten dat je niet alleen bent hierin.