6 Reacties

één jaar geleden

Wat vervelend dat jullie ventje er zo'n last van heeft 😕 Heb je al eens een smoothie geprobeerd? Met bevroren mango blokjes, yoghurt, banaan, spinazie en optioneel: een hand havermout in de blender erbij. Erg lekker en voedzaam. Ook voor jezelf. Misschien dat een koude smoothie de pijn ook een beetje verdooft. Veel sterkte!

één jaar geleden

We geven hem hier toch altijd om 17.30/18.00 al eten of laten hem bij oma al vroeg eten (voorgekookt eten of een potje). Hij eet dan apart (helaas niet gezamenlijk) want als we nog moeten koken na werk wordt het ook te laat voor hem. Hij moet 19u al naar bed anders valt hij om. Hier eet hij ook geen avondeten als hij met zn tanden zit, dan geef ik hem een banaan en een knijpfruit, heb verder geen tips :(

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

Wat vervelend dat jullie ventje er zo'n last van heeft 😕 Heb je al eens ee ...
Dat zal zeker wat aanvullen. Goede tip! Hij houdt nog niet zo van kou. Hij weigert tot nu toe steeds alle fruit ijsjes en yoghurt melts die ik heb gemaakt, maar dit zou er zeker wel in kunnen gaan.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op VSXBZ

We geven hem hier toch altijd om 17.30/18.00 al eten of laten hem bij oma a ...
Goede tips om te voorkomen dat ik 's nachts helemaal leeg gezogen wordt, zoals vannacht... Dan maar niet gezamelijk avondeten. Ik merk dat we het allemaal gezellig vinden en hem soms kan aanzetten tot beter eten (hij eet toch al slecht), maar onze tijden zijn ook gruwelijk. Vaak slaapt hij om 5 uur en is hij op tijd wakker, maar soms zoon de tijden zoals hierboven beschreven, of heeft hij gewoon zoveel last..

één jaar geleden

Die van ons eet rond 18:00. Ik eet dan ook, mijn vriend eet als hij 18:30 thuis is. Zoontje slaapt vaak van 17:00 tot 18:00 (2e dutje), maar als hij dan niet wakker wordt, maak ik hem wakker. Rond 19:30 ligt hij dan weer in bed tot 6:30 ongeveer. Hij vindt een kwart appel meestal fijn als hij last heeft van zijn mond en appelmoes. Rozijntjes gaan er ook altijd wel in en maisvingers. O en soms is het gillen in de kinderstoel, maar als hij er daarna uit is, wil hij opeens wel zijn bakje rozijntjes. Meestal eet hij heel goed, maar met tandjes of ziekte is het in de avond ook weleens echt zoeken om er wat in te krijgen.

één jaar geleden

Hier ook een lichtgewicht en geen grote eter.. wat ik doe is per eetmoment stukjes aanbieden maar ook een puree ernaast. Dus bijvoorbeeld bij fruithap stukjes fruit en boterham voor hem zodat hij toch bezig is en de kans heeft zelf wat te eten. Maar daarnaast een gepureerde fruithap met boterham erdoor gemixt en dat hapjes tussendoor geven. Lunch (stukjes boterham) proberen we in stoel; eet hij niet ga ik wandelen en geef ik het ‘on the go’, dan eet hij het altijd helemaal op met drinkbeker thee/water. Avondeten zelfde als ontbijt. Het is echt een gedoe, zit soms een uur aan tafel maar hij kan een eetmoment overslaan niet gebruiken ivm zijn gewicht. Hier ook kiezen en hoektanden, ik geef dan een lichte paracetamol om de piek te verzachten en merk dat hij dan veel beter eet op ‘de pijnlijke dagen’.