7 Reacties

één jaar geleden

Ai das een beetje onhandig van je schoonvader. Schrok je kleine ervan? Ik heb geen enkele medische achtergrond maar gevoelsmatig zou ik denken dat t vast niet gelijk tot (ernstige) gehoorschade leidt. Ik ben er natuurlijk niet bijgeweest dus kan niks inschatten over het aantal decibels.Ik snap dat je geschrokken bent, alleen als hij verder gewoon goed reageert en alert is zou ik me niet teveel zorgen maken. En anders kun je altijd even de huisarts bellen voor advies. Succes!

één jaar geleden

Reactie op Chien

Ai das een beetje onhandig van je schoonvader. Schrok je kleine ervan? Ik h ...
Lief dat je reageert! Ja echt mega onhandig vind ik.. snap dat echt niet! Hopelijk valt het mee en heeft hij er niets aan over gehouden. Van de buitenkant zo lastig te beoordelen he. Misschien even in de gaten houden hoe hij komende weken dingen hoort ofzo.. Dank! ❤️

VRIEND

één jaar geleden

Ja, een vuurknal is zo'n 102 decibel voor volwassenen. Voor kinderen zou dat 114 zijn en dat levert 100 % zeker gehoorschade op. Hoeveel is niet bekend. Je kunt dit hetzelfde testen als bij volwassenen. Door achter hem te gaan staan en zachtjes bij zijn oor te fluisteren, kijken of hij de juiste kant op draait. Zegt mijn man die gehoorbeschermers mag aanmeten in de bouw. Kinderen lopen wel altijd onvoorkoombaar gehoorschade op (een boek dat valt, een mixer, en vliegtuig rit). Tot je 12e kan dit ook weer herstellen, omdat het trommelvlies uithard. Tot je 24e herstelt het altijd nog een beetje.

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ja, een vuurknal is zo'n 102 decibel voor volwassenen. Voor kinderen zou da ...
Dit is niet echt een geruststellend bericht.. maar, zou ik hier wat mee kunnen of moeten? :(

VRIEND

één jaar geleden

Dit is niet echt een geruststellend bericht.. maar, zou ik hier wat mee kun ...
Nee, je kunt alleen checken hoe erg het nu is en kijken of het afneemt door af en toe weer te checken, op de manier die ik beschreef.

één jaar geleden

Beste Mees2021, wat ontzettend vervelend. Ik werk zelf bij een audiciensbedrijf en het vervelende antwoord is ja dit kan gehoorschade geven. Dit testen is bij een kind van deze leeftijd haast niet te doen (dat zou fan via een Audiologisch Centrum eventueel kunnen en ik denk dat ze dat alleen doen als er echt vermoeden is dat het invloed heeft op taal- spraak ontwikkeling). Het is gebeurd. Je kunt er op letten of je merkt dat hij minder goed reageert. Gehoorschade door geluid is echter op een specifiek frequentiegebied en meestal merken mensen dat niet direct. Moet er echt meer schade en andere slijtage aan het gehoor gaan meespelen

één jaar geleden

Reactie op Wannie1990

Beste Mees2021, wat ontzettend vervelend. Ik werk zelf bij een audiciensbe ...
Super dank voor je uitgebreide reactie. Het is inderdaad gebeurd.. moeten weer verder. Merk wel dat hij gelukkig ambulances etc van veraf nog steeds hoort.. wellicht dit gewoon een beetje in de gaten houden. Dankjewel!