11 Reacties

één jaar geleden

Ik heb precies het zelfde. Onze dochter is volgende maand 18 maanden en zijn nu 4 maanden bezig voor een 2e. Over een week moet ik ongesteld worden of niet. Maar ik heb de ene keer zoveel twijfels financieel en geestelijk en lichamelijk dingetjes die aan me knagen. Maar de gedachten dat Lily een broertje of zusje krijgt stelt me dan weer gerust en zoals ik met Lily zeg de tijd vliegt zo snel voorbij en voor je het weet zit je weer in het ritme die je gewend bent.

één jaar geleden

Ik zit in dezelfde situatie dus ben benieuwd naar de reacties 😊

één jaar geleden

Reactie op AngelicavanderDrift

Ik heb precies het zelfde. Onze dochter is volgende maand 18 maanden en zij ...
Bedankt voor je reactie! Ik snap je helemaal en herken je ook. En ind, over een jaartje dan zitten we (als het goed is) weer in ongeveer hetzelfde ritme hihi.

één jaar geleden

Dit zijn gezonde twijfels. Het blijft spannend. Ik was per ongeluk na 6 maanden weer zwanger. Hadden zeker het verlangen naar een tweede kindje maar zo snel eerlijk gezegd nog niet. Alles was net als bij de eerste weer spannend. Veel vond ik zelfs spannender omdat je weet wat je kan verwachten. Zwanger zijn terwijl er nog 1 thuis rond kruipt vond ik zeer pittig ook omdat ik nu veel meer klachten had. Maar de bevalling ging daarin tegen veel beter dan bij de eerste en eerlijk de tweede draait zo mee in het gezin. Sinds vier weken is de tweede er terwijl de eerste nu 16 maanden is. En ik zou het toch zo weer overdoen. Het is oprecht genieten maar we hebben ook wel hele makkelijke kinderen tot nu toe.

één jaar geleden

Oh man ja ik zie ook mega op tegen een nieuwe zwangerschap (helemaal na de miskraam van ruim 2 maand geleden) en het 1e jaar met een nieuwe baby. Maar dat had ik eigenlijk ook al bij mijn zoon. Want ik heb het niet zo met baby’s en ze kunnen zo weinig. Ergens had ik nog een stille hoop dat ik de babybabyperiode misschien toch wel allemaal leuk zou vinden maar het was toch zoals verwacht: saai en zwaar. Hoeveel ik ook van mn zoon houd en ook echt wel van hem geniet, ik ben gewoon geen babymama. Maar nu is het kind bijna 18 maand en oh wat geniet ik enorm van mama zijn! En zo zal het ook zijn bij de volgende baby, ik zal van hem/haar houden, van het kind genieten, maar pas na een jaar weer van het moederschap voor die baby genieten. Maar ik zal tegelijkertijd ook nog meer verliefd worden op mijn zoon omdat hij dan grote broer is, dus dat is al beter denk ik dan. En minder onzeker zijn, want sommige dingen weet ik inmiddels al. En beter weten hoe met mijn vriend te communiceren over ouder-zaken. En weten dat een nieuwe balans zoeken erbij hoort. En uiteindelijk vooral: ondanks al dat tegen van alles op zien, zo blij zijn met de keuze om voor een nieuw kind te zijn gegaan. Ik hoop dat het volgende kindje in mijn buik gezond is ❤️

één jaar geleden

Ik denk dat ik die twijfels ook altijd zal houden. Ik was namelijk ook super ziek in de zwangerschap, vond het slaap tekort in de baby periode heel zwaar en voelde mij pas vanaf dat mijn zoontje 1 is weer een beetje mezelf. Mijn man wilde eigenlijk zo snel mogelijk al voor een tweede gaan. Zelf had ik nog wel even willen wachten, maar als compromise gaan we midden mei beginnen met proberen. Ik vind het zelf zeker spannend, vooral na mijn keizersnee of dat effect heeft op een volgende zwangerschap. Ik vind het wel steeds leuker worden, dus ergens heb ik ook wel zin in nog een kindje van mijn man en mij. En om te zien hoe mijn zoontje als grote broer zal zijn!

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Het stelt me wel gerust dat meerdere die gevoelens herkennen. Het eerste jaar is gewoon pittig maar vanaf een jaar vind ik het ook een stuk gemakkelijker. Even doorbijten dus 😌🤭

één jaar geleden

Precies hetzelfde! Dus ik denk uiteindelijk dat we er wel weer voor gaan

één jaar geleden

Hier ook hetzelfde. Al zijn wij nooit meer met enige vorm van anti conceptie begonnen omdat we 2 jaar over onze dochter hebben gedaan. Ze is straks bijna 18 maand dus alweer lang bezig, maar het mag nu wel tijd worden. Tijd is een dief ! Ik denk dat elke mama wel die twijfels heeft, het eerste jaar.is gewoon zwaar !

één jaar geleden

Heel herkenbaar inderdaad. Ik vind het nu juist soms zwaar haha. Erg ondernemend jongetje van 18 maanden. Als baby was hij heel rustig en makkelijk. Daar ben ik dan bang voor dat een 2e kindje een stuk lastiger zal zijn en hoe dat dan te combineren samen. Ook nu weinig tijd voor mezelf dat zal dan nog minder zijn. Wel zou ik niet te groot leeftijdsverschil willen dus ben al wel gestopt met de pil. Zoontje duurde ruim 2 jaar dus ik zie het nu wel.

één jaar geleden

Reactie op !nathaliee

Heel herkenbaar inderdaad. Ik vind het nu juist soms zwaar haha. Erg onder ...
Dit hier ook inderdaad, 1e was een rustige baby, sliep snel door, erg makkelijk allemaal. En nu zo'n ontdekker en ondernemer dat ik t nu ook soms zwaar vind. Ook bang voor een onrustige newborn-/babyfase bij een eventuele 2e 😏