5 Reacties
één jaar geleden
Nou meid als ik t zo lees doe je het allemaal goed. En moeten je buren niet zo zeuren. Ik zou zeggen geef ze beide n mooi set oordoppen. Anders moeten ze lekker ergens achteraf gaan wonen.
Mijn zoontje gilt ook als hij zn zin niet krijgt. Heeft nu zo een fijne slaapregressie dus ook snachts is het soms een herrie. Daar kan niemand iets aan doen.
één jaar geleden
Och voel je geen slechte moeder!! Helaas zit er geen knop op onze kinderen waarmee we het volume kunnen regelen of zelfs uit zetten🙈 fijn voor je buurvrouw dat ze een "gemakkelijk" kind had of... ze is vergeten dat haar kind ook af en toe geluid produceerde ... een baby komt nou eenmaal in de nacht en als die ochtends wakker word en gelijk begint te schreeuwen kan je dat niet voorkomen tuurlijk wil je het snel stoppen en daar doe je ook je best voor! Mensen verwachten een hoop van zo kleintje en op straat negeer ik de blikken als het even niet lekker gaat maar met de buurvrouw is dat lastig... als zij alleen maar kan praten via app maar geen woord face to face wil zeggen zou ik dr lekker blokken en je leven verder leven alsof jij je kind express laat schreeuwen om te pesten🤷♀️
één jaar geleden
He wat een vervelende situatie. De oplossing bij je zoontje zoeken gaat natuurlijk niet, hij is kind en mag dat ook zijn. Dat je buren ‘oplossingen’ aandragen die over je zoon gaan (pap geven, minder gillen) is niet ok vind ik. Daar mag je naar hen toe ook wel duidelijk over zijn. Hoe jullie je kind opvoeden, daar hebben ze zich gewoon niet mee te bemoeien.
Als ze last van jullie hebben kunnen ze met jullie in gesprek gaan om samen oplossingen te zoeken (oplossingen als isolatie of een andere plek voor zijn slaapkamer ofzo, of weet ik veel wat mogelijk is, en dat moet ook maar net kunnen, maar niet het soort ‘oplossingen’ waar zij mee komen). Jullie stellen zo te lezen ook steeds voor om in gesprek te gaan. Als zij niet in willen gaan op jullie voorstel om met elkaar te praten houdt het op. Daar zou ik ook duidelijk over zijn, dat als zij dat niet willen, je ook geen berichten van ze wil ontvangen omdat dat niet bijdraagt aan een oplossing en omdat jullie dat vervelend vinden. Evt kun je buurtbemiddeling inschakelen zodat zij jullie hiermee kunnen helpen (zowel jullie als de buren).
En tenslotte voor jou: jullie hebben een klein mannetje erbij en kinderen maken nu eenmaal geluid ook ‘s nachts of ‘s ochtends vroeg. Daar is niet veel aan te doen, dat hoort erbij. Daar hoef je je niet schuldig over te voelen. En je hoeft al helemaal niet je gedrag aan te passen om je buren te pleasen. Hun woonplezier is niet belangrijker dan dat van jullie. Makkelijk gezegd maar probeer het je ook minder aan te trekken, want wat anderen van jou en jullie vinden doet er eigenlijk helemaal niet toe. Dan vinden ze jullie maar vervelend… dat vinden jullie volgens mij ook van hen 😉 Zo te lezen ben je een super lieve moeder, je zoontje is vast heel blij met jou ❤️ (en lekker eigenwijs en driftig, net als die van mij 😊)
één jaar geleden
Reactie op Buideltje
He wat een vervelende situatie. De oplossing bij je zoontje zoeken gaat nat ...
Dankjewel meis! Het is een hartstikke lief mannetje die altijd blij is om ons te zien en ook uit enthousiasme gaat gillen als hij ons ziet.
Het is ook heel lastig om je er niks van aan te trekken, het gaat om je kind en je wilt dat je kind fatsoenlijk over straat kan.
één jaar geleden
Reactie op Suraida
Dankjewel meis! Het is een hartstikke lief mannetje die altijd blij is om o ...
Dat snap ik helemaal. Als jullie er zelf zo’n last van hebben zou ik toch eens kijken of iemand van buitenaf hierbij kan helpen (zoals buurtbemiddeling of iets anders dat daar in jouw gemeente voor is). Zo te lezen zijn je buren vooral het probleem. 😔
Je hart loopt echt over van liefde hè als ze zo enthousiast en blij zijn om je te zien 🥰 Zo lief.