11 Reacties

één jaar geleden

Ik zou even de huisartsenpost bellen voor de zekerheid

één jaar geleden

Reactie op Daphne90

Ik zou even de huisartsenpost bellen voor de zekerheid
Het is zondag werkt er wel dokters? Ik woon in België en ik weet niet of de dokter van wacht ook de zondag werkt

één jaar geleden

Ik kleed mijn dochter altijd helemaal uit met koorts, alleen rompertje, als ze zich echt niet lekker voelt om de 6u zetpil, en kleine beetjes eten aanbieden steeds

één jaar geleden

Hij is gewoon ziek... Iets wat wel vaker gebeurt en ook vaker gaat gebeuren... wat hij nodig heeft is jou liefde, aandacht en extra slaap. Je kan hem altijd een zetpil geven om het hem iets makkelijker te maken. Belangrijkste is dat hij niet uitdroogt. Blijf hem dus wel gewoon eten en drinken aanbieden (vooral drinken). Hou daarnaast ook in de gaten dat hij voldoende plast. Merk je dat hij niet goed reageert, slap en futloos is dan zal ik zeker de huisartsenpost bellen. De huisartsenpost is er voor zaken die niet kunnen wachten tot morgen als je eigen huisarts er weer is ( zo werkt het in nl)... De kans is dan ook groot dat je aan de telefoon gerust gesteld gaat worden en je niet gezien wordt... Maar goed als ik jou verhaal zelf zo lees heb ik ook het idee dat je zelf opzoek bent naar manieren om hem iets makkelijker te maken.

één jaar geleden

Mijn zoon heeft ook 4 dagen hoge koorts gehad, en een hoge hartslag. Volgens de huisarts is een hige hartslag normaal bij hoge koorts. Bij ons waarschijnlijk een combinatie van niet fit zijn en de 14 mnd prik. Ik moest 3 keer per 24 een zetpil geven, zolang hij koorts heeft. Veel drinken en hapjes eten aanbieden. Aan de bel trekken wanneer hij suf wordt en niet reageerd. Of geen plasluiers meer heeft. Vind het zelf ook erg lastig!!! Sinds vandaag gaat het beter en heeft hij een stukje krentenbol op. Normaliter eet hij brood, kwark, fruit warme hap, baby koekjes en baby chips maar zelf dat wil hij niet! Even aankijken. Heel veel sterkte!!!!

één jaar geleden

Klinkt inderdaad als gewoon ziek, lekker in de romper laten eventueel een zetpil dat wil ook nog wel eens helpen, en vooral goed laten drinken

één jaar geleden

Reactie op T6543

Hij is gewoon ziek... Iets wat wel vaker gebeurt en ook vaker gaat gebeuren ...
Ik zie wel dat hij zichzelf niet is en minder eet drinken moet ik wel geven aan hem maar hij drinkt toch. Ik ben hem nu een lauw badje aan het geven en normaal vind hij dit leuk nu jammers hij alleen maar. Ik heb ook gezien bij zijn body weg te doen dat zijn tutje rood staat en dit heb ik nu nog niet gezien. Een zetpil heb ik gegeven om 15 uur. Ik wil inderdaad kijken wat ik zelf kan doen tot ik naar de dokter ga

één jaar geleden

Reactie op sarahmiakhel

Ik zie wel dat hij zichzelf niet is en minder eet drinken moet ik wel geven ...
Dat hij zichzelf niet is is niet zo heel gek, als wij flink koorts hebben zijn we ook onszelf niet en een stuk lamlendiger

één jaar geleden

Reactie op sarahmiakhel

Ik zie wel dat hij zichzelf niet is en minder eet drinken moet ik wel geven ...
Wat heb jij zelf nodig als je ziek bent? Als ik naar me zelf kijken heb ik dan gewoon een beetje extra liefde nodig, veel slaap en liever niet te veel te doen. Dat hij rood is op zijn rug kan natuurlijk gewoon letterlijk van de warmte zijn Overigens heeft koorts een functie en Is het juist een teken dat zijn lichaam aan het werk is om bv een virus te bestrijden. https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen/mijn-kind-heeft-koorts Kijk ook eens op deze site.

één jaar geleden

Is mogelijk dat je kleine de 6e ziekte heeft. Eerste paar dagen erge koorts en daarna komen vlekjes op de romp. Dat had onze kleine vent ook.

één jaar geleden

Onze zoon had ook bijna 40 graden koorts, iets meer dan een week na zijn vaccinaties. Wij hebben eigenlijk vooral extra geknuffeld en wel een zetpil gegeven. Hij sliep op bed ook overdag niet goed en toen sliep hij daarna wel op mij 1,5 uur lang. Hij dronk en at gelukkig nog wel redelijk goed. En na een dag ging het al een stuk beter. Gelukkig was het in het weekend en het was toen toch slecht weer, dus de hele dag een beetje knuffelen was wel lekker!