14 Reacties

één jaar geleden

Volg even mee, hier de laatste dagen het zelfde de nachten😔😔

één jaar geleden

Misschien de slaapregressie al van 2 jaar?

één jaar geleden

Ik heb ongeveer hetzelfde vannacht meegemaakt. Met als verschil dat mijn zoontje een prima slaper is, ging gisteravond ook keurig naar bed, allee om 4 uur ‘s nachts krijsen en janken dat hij eruit wilde! En wij hebben een dochtertje van drie maanden. Lees wel dat je ze in bed moet houden, maar dat is haast niet te doen! Graag ook tips hier, hahaha

één jaar geleden

Hier ook weer moeite met slapen of huilend wakker worden en dan wil ze dat ik naast haar blijf slapen. Denk de 2 jaar slaapregressie

één jaar geleden

Jup ook hier al een tijd gaande (geweest), ik vermoed ook 2 jaar slaapregressie. Wat wij ooit als tip kregen helpt ons wel. Wat tegelijkertijd ontzettend lastig is om te doen. Maaar gaat als volgt; wanneer je kindje krijst en staat, naartoe gaan, niet te veel aandacht geven. Even aai over het bolletje, kusje geven en dan zeggen: ' mama wil dat je nu gaat slapen'. Dan leg ik haar neer en loop ik weg. Megaaa lastig! 5 minuten afwachten, als ze dan nog steeds huilt weer heen en hetzelfde riedeltje. Dan 10 minuten er tussen en opnieuw. Hier is de ervaring dat ze binnen de eerste 5 minuten stopt met huilen en gaat liggen. Ik vond en vind het nog steeds lastig maar ze begrijpen nu wel wat je van ze vraagt. Je begrenst ze, geeft ze duidelijkheid in wat er van ze wordt verwacht en laat zien dat je ze wel hoort en ziet maar dat wat zij willen even niet kan. Hopelijk kan ik iemand hiermee helpen. Moeilijk maar het levert ook zoveel op! Tip kwam trouwens van een slaapcoach. Succes mamas!😘

7 maanden geleden

Reactie op Novemberwondertje

Jup ook hier al een tijd gaande (geweest), ik vermoed ook 2 jaar slaapregre ...
Hoe vaak herhaalde jullie dit? ik ben nu al bijna een uur bezig en ze lijkt ook wel steeds weer bozer te worden als ik wegloop

7 maanden geleden

Reactie op MarloesG32

Hoe vaak herhaalde jullie dit? ik ben nu al bijna een uur bezig en ze lijkt ...
Bij ons heeft het een keer 2 uur geduurt. Maar daarvoor waren we ook zo: ernaast slapen of dan maar bij ons in bed. En nu wereld van verschil. Ze slaapt misschien nog steeds niet meteen maar is wel rustig in bed. (Als zingen ook onder rustig in bed valt 😜) maar goed, duidelijkheid is wel belangrijk in deze dat gaven we haar eerst niet en dat gaat ze dus testen. De dag daarna was het ook 1 uur. Maar wel elke keer terug, en ja jeetje wat kon ze boos worden! Er was echt niks aan de hand dus achteraf. Behalve dat ze volop in haar hoofd in ontwikkeling zat. Misschien voor jou een geruststelling om dat te horen. Succes 💪 Het is helaas niet makkelijk.

7 maanden geleden

Reactie op Sja1989

Bij ons heeft het een keer 2 uur geduurt. Maar daarvoor waren we ook zo: er ...
het heeft nu 1,5u geduurd. ik ben zelf ook in bed gaan liggen dus ze heeft me niet meer naar beneden horen lopen denk ik😒. hoe deden jullie het snachts als ze dan wakker werd? het is even volhouden 😪😪

7 maanden geleden

Reactie op MarloesG32

het heeft nu 1,5u geduurd. ik ben zelf ook in bed gaan liggen dus ze heeft ...
Ja meestal ging ik dan met haar in ons bed zitten en legde ik haar slapend weer weg. Maar uiteindelijk moet zij leren zelf in slaap te vallen. Die kans kreeg ze niet want, hoe goed bedoelt ook, dan stond ik daar alweer. Toen ik een tweede kreeg had ik ook wel door dat dat niet langer zo kon 🥲 Dus nu troosten en wakker weg leggen. Kusje en lekker gaan slapen. Zelfde als met naar bed brengen eigenlijk. Eerst na 5 min heen, daarna 10 min (of zo lang als jij het oké vind, het moet voor jou ook goed voelen) maar goed ze moeten het echt even leren. En meerdere zachte manieren geprobeerd.. Uiteindelijk moesten we toch door de zure appel heen, waarvan ik ook dacht: ja misschien zou ik het langer vol kunnen houden om haar te helpen in slaap te vallen, maar voor haar is het uiteindelijk ook beter als zij beter leert slapen. Nu hoor ik vaak wel beter of ze echt huilt of aandacht nodig heeft.

7 maanden geleden

Reactie op Sja1989

Ja meestal ging ik dan met haar in ons bed zitten en legde ik haar slapend ...
ja wij gingen steeds naast haar liggen🥲. vannacht 3x wakker geworden en wel goed te troosten. Hoelang heeft het bij jullie geduurd?

7 maanden geleden

Reactie op MarloesG32

ja wij gingen steeds naast haar liggen🥲. vannacht 3x wakker geworden en w ...
Ik denk zo'n 3 dagen.

7 maanden geleden

Reactie op Sja1989

Ik denk zo'n 3 dagen.
hopelijk hier ook!😂 Benieuwd hoe lang het vandaag gaat duren. ze is nu sinds 10 min woest aan het krijsen beneden. Ben na 5 min bij der geweest er even getild en geknuffeld en gezegd dat ze moest gaan slapen maar toen ik haar neerlegde werd ze nog bozer natuurlijk 😅😅

7 maanden geleden

Reactie op MarloesG32

hopelijk hier ook!😂 Benieuwd hoe lang het vandaag gaat duren. ze is nu sin ...
Oh jeeh, ja wel echt heel herkenbaar hoor! Maar niet minder vervelend 🥲

7 maanden geleden

Reactie op Sja1989

Oh jeeh, ja wel echt heel herkenbaar hoor! Maar niet minder vervelend 🥲
wel fijn om te weten dat het bij andere kindjes ook zo is gegaan! Zag nu ook dat over 3 dagen sprong 9 begint dus begon me alweer helemaal schuldig te voelen haha😅😅 maar moeten hier ff doorheen.