339 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. Hazenslaapjes overdag en tussen 17.00 en 19.00 ongeacht hoe moe ze wilt dan niet in het bedje slapen. Soms op de borst maar ook dat is sporadisch we zien het maar als een laaang huiluurtje. Heb wel eens gehoord dat ze dan rond die tijd de prikkels verwerken
2 jaar geleden
Reactie op YASMINH
Zoontje doet korte dutjes tussen 30 a 40min en tussen 16u en 19u of soms ze ...
Hier wordt het dutje tussen 16 en 19 ook overgeslagen. Vreselijk! Want meneer ligt te wrijven in zijn ogen en te gapen als 'n gek. Maar begint een volledige demonstratie als we hem inbakeren en in bed leggen 😮💨
Hier nog 3 dagen tot sprong 4, volgens de Oei Ik Groei app. Zou me niets verbazen als we er al in zitten..
2 jaar geleden
Reactie op Vosje-Carmen
Hier hetzelfde. Hazenslaapjes overdag en tussen 17.00 en 19.00 ongeacht hoe ...
Ja, las dat ook. Maar tegelijkertijd is tussen 18 en 20 de melatonine het hoogst en zouden ze dus het beste in slaap horen te vallen voor de nacht 😕 Vaaaaag...
2 jaar geleden
Even een vraagje.. mijn dochtertje is vandaag 11 weken (vanaf uitgerekende datum) en zou over een paar dagen aan sprong 3 beginnen. Ik heb even gelezen wat de vaardigheden zijn en dan lees ik o.a. soepele overgangen in geluidjes maken en belletjes blazen. Mijn dochter doet dit na haar 2e sprongetje al. Daarentegen heeft ze haar handjes en voetjes nog niet echt ontdekt. Kan het dat vaardigheden verwisselt worden of heeft ze het 3e sprongetje al gehad en geeft ze nu gewoon meer voorkeur aan het spreken in plaats van de motoriek? (Ze vertelt soms hele verhalen haha) Hebben jullie dit ook dat het lijkt of vaardigheden verwisselt worden?
2 jaar geleden
Reactie op Steefje7
Even een vraagje.. mijn dochtertje is vandaag 11 weken (vanaf uitgerekende ...
Het is volstrekt normaal dat je dingen uit latere sprongen al ziet en andere dingen nog niet, die al wel 'geweest zouden moeten zijn' 😉🙂 Kinderen ontwikkelen zich sprongsgewijs, niet lineair en zeker niet allemaal volgens dezelfde 'routeplanner'. Komt wel! Mijn zoontje zou volgens de app al moeten kunnen rollen met hulp (hij is zaterdag 13wk). Nou.. mooi niet dat meneer dat doet. Maar hij blies net als jouw dochtertje al wel bellen voordat hij dat 'officieel' moest kunnen.
2 jaar geleden
Reactie op Steefje7
Even een vraagje.. mijn dochtertje is vandaag 11 weken (vanaf uitgerekende ...
Ja mijn zoontje (12 weken) precies hetzelfde. Hij vond z'n handjes al heel snel interessant maar z'n knieën en voeten nog niet🤣 heel veel dingen van sprong 3 doet hij wel al🤷 terwijl deze nog moet beginnen... Ik gebruik de app vooral om te kijken wanneer ik wat moet stimuleren en niet zozeer wat hij al zou moeten kunnen
2 jaar geleden
Ik heb het gevoel dat sprong 3 echt ontzettend snel volgt op sprong 2. Een kleine week geleden was sprong 2 vrij duidelijk afgelopen, opeens geen krijsbuien meer, veel beter eten, erg vrolijk en zelfs wat meer slapen maar nu is het alweer twee dagen drama. Heel veel huilen, weer meer kramp (ik hoopte er zo bijna vanaf te zijn) en vaak maar weinig en onrustig eten. Zoontje is 11 weken, gecorrigeerde leeftijd van iets meer dan 10 weken. Kan dit al sprong 3 zijn?
2 jaar geleden
Goedemorgen allemaal! Even een vraagje onze dame is 19 feb. 3 maanden (in weken geteld nu al 12 weken vanaf geboorte dag) weet nog altijd niet goed hoe we het moeten berekenen. Maar sinds anderhalve dag zijn we helemaal overgestapt naar forte voeding (dit was eerst merendeel forte en 2 schepjes normaal erdoorheen dus 3 forte om 2 normaal of 4 forte om 2 normaal). Echter nu spuugt ze meer naar de flessen. Ook naar de flessen van 165 cc wat ze eerst niet deed. Nu zit ze voor ons gevoel ook richting sprong 4. (Hazenslaapjes, prikkelbaar, snel uit haar hum, lastig in bed slapen en bij papa en mama willen zijn + we zien steeds kleine veranderingen bij haar) omdat deze twee dingen nu samen vallen vroeg ik mij af zou het spugen eerder zijn door het sprongetje of doordat we de 2 schepjes normale voeding ook forte zijn gaan geven (wel alles zelfde merk als ze al gewend was). Ben benieuwd wat jullie denken want wij twijfelen.
2 jaar geleden
Ow dat wist ik niet. Dat zou dan zo kunnen ja ^^ vond het al apart want ze spuugde eerst bij bijv. 1 fles eens een golfje en nu steeds 2 a 3 golfjes naar de flessen overdag snachts en savonds spuugt ze idd niet tenminste vanachr niet.
2 jaar geleden
Reactie op Vosje-Carmen
Goedemorgen allemaal! Even een vraagje onze dame is 19 feb. 3 maanden (in w ...
Hoi, wij zijn al eerder helemaal overgestapt op forte voeding.. maar gaven eerst ook half half.. toen ook gelijk met een sprongetje, waardoor wij dachten dat het door de voeding kwam.. bleek dus achteraf wel de sprong geweest te zijn, want nu helemaal geen last meer van de forte. Misschien even doorzetten en het een week of 2 de tijd geven? Dat zeiden ze bij ons(twee weken de tijd geven te wennen aan nieuwe voeding..Dan weet je ook gelijk of het een sprong is haha)..
2 jaar geleden
Ja wij kiezen altijd ongelukkige momenten uit om op te hogen ofzo haha altijd achteraf rond een sprong. Maar we kijken het zeker even 2 weken aan dan en dan hebben we idd ook een beter antwoord
2 jaar geleden
Reactie op Judith_A
Ik heb het gevoel dat sprong 3 echt ontzettend snel volgt op sprong 2. Een ...
Hier ook 🤪 ook 11 weken gecorrigeerd
Net een week eindelijk geen pruillip en krijsen meer bij iedere scheet, en een heel blij kind dat meer en meer gaat ontdekken. Ook sliep hij eindelijk goed, zowel overdag als in de nacht. We hadden zelfs een ritme voor het eerst en ook de eerste vaccinaties kon hij goed hebben.
Sinds vannacht opeens weer bal. Vandaag alleen maar hazenslaapjes, rode ogen, huilen en slecht eten