339 Reacties

2 jaar geleden

Nou dames hier zitten we midden jn sprong 4 🤣 het valt allemaal nog mee gelukkig. Wil heel veel slapen dus dat laat ik maar toe. Minder drinken. Maar veel leuke dingen tot nu toe! Veel praten, flesje herkennen etc

2 jaar geleden

Haha die pruillip ja! Heel herkenbaar

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Nou dames hier zitten we midden jn sprong 4 🤣 het valt allemaal nog mee ge ...
Nou succes verder nog ! Hier nu een hellll!

2 jaar geleden

Reactie op NJMY

Nou succes verder nog ! Hier nu een hellll!
Haha hier nu ook met ups en downs

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Haha hier nu ook met ups en downs
Nog 24 dagen te gaan 😩

2 jaar geleden

Hier doet sprong 4 ook langzaam de intrede! Niks is goed, veel vaker drinken maar heel weinig en rommelig, overdag zijn de slaapjes ineens super rommelig terwijl ze net goed gingen en s nachts al om 5 uur wakker. En vooral: de pruillip is terug 🤪 Ben wel blij dat we tijdje terug al zijn gaan oefenen met zelf in slaap vallen. Daardoor lukt het nu beter om hem te laten slapen en ook de nachten gaan beter. Hij heeft z’n duimpje gevonden en al wat eigen slaapassociaties ontwikkeld waardoor hij soms uit zichzelf langere dutjes maakt en ook de nachten beter gaan. Hopelijk hebben we daar ook profijt van als we midden in de sprong en regressie zitten! Nu denk ik er over om volgende week (dan hebben we een weekend niks geland) te gaan stoppen met het speentje. Als het toch al janken gaat worden, dan maar met een fijne uitkomst 😅

2 jaar geleden

Volgens onze uitgerekende datum moet ze nog beginnen aan sprong 4. Maar het is hier al 2 weken dat ze de nacht fles van 3 uur weer wilt en schreeuwt met verschonen alles bij elkaar. Dat ik me zelfs schaam voor de buren. Overdag is ze voornamelijk vrolijk. Ik denk ook dat er tandjes langzaam door komen want zie waar haar snijtanden onder zitten twee witte puntjes. Hier door weet ik niet wanneer sprong 4 afgelopen is. Maar lekker veel knuffelen en troosten.

2 jaar geleden

Reactie op SE1997

Hoe gaat het nu bij iedereen? Mijn zoontje zit nu bijna een week in sprong ...
Misschien al even geleden voor jullie maar hoe lang heeft sprong 3 uiteindelijk geduurd? Hier ook al een week bezig en het lijkt alleen maar erger te worden. Niets is goed, veel huilen, weinig en onrustig drinken, korte slaapjes. Zoooo vermoeiend!

2 jaar geleden

Reactie op idaaaa

Misschien al even geleden voor jullie maar hoe lang heeft sprong 3 uiteinde ...
Sprong 3 duurde hier toch zeker ruim anderhalve week, denk ik. Hij bestond een beetje uit verschillende fases van eerst vier/vijf dagen heel slecht slapen en veel huilen naar weer meer slaap maar veel slechter drinken de dagen erna.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op idaaaa

Misschien al even geleden voor jullie maar hoe lang heeft sprong 3 uiteinde ...
2 weken

2 jaar geleden

Of het sprong 4 zou zijn of slaapregressie geen idee, maar sinds paar dagen komt mevrouw weer voor de nachtfles. Klets s nachts ineens alles bij elkaar, of juist s morgens erg vroeg, na al eerder een nachtfles te hebben gehad. Het is wel heel schattig dat ze gewoon 20 minuten erg hard ineens aan de klets is, maar midden in de nacht niet meest ideale moment of s morgens heel vroeg 🤣

2 jaar geleden

Jeetje, hier is sprong 5 al een paar dagen aan de gang. Wat vind ik die heftig! Ons meisje sliep best prima overdag en ging savonds ook lekker slapen in bed voor de laatste voeding. Maar nu.. alleen maar huilen en krijsen moord en brand. Ze wordt ineens snachts weer wakker voor een voeding. We laten haar nu savonds in slaap huilen (als het te lang duurt proberen we het weer anders natuurlijk). Zodra je haar weg legt of weg gaat is het paniek, ontroostbaar. Enorm zielig. Zo erg dat ik me afvraag of het niet wat anders is want het schreeuwen is echt heel heftig. Herkent iemand dit??

2 jaar geleden

Ik moet zeggen het lijkt wel alsof onze dochter continue in een sprong zit... 😓

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Ik moet zeggen het lijkt wel alsof onze dochter continue in een sprong zit. ...
Dat herken ik ook! Is de een nog niet over dan is de volgende al aangebroken!

2 jaar geleden

Reactie op Patricia_87

Jeetje, hier is sprong 5 al een paar dagen aan de gang. Wat vind ik die hef ...
Ooooh is dat wat het is? Ik dacht net uit sprong 4 en de slaapregressie te komen 😫 ik denk dat het 2 dagen goed ging en wilde zelfs een topic gaan openen of ik de enige ben die een baby heeft die of verdrietig, of chagrijnig of moe is… Echt krijsen voordat hij slaapt en vandaag ook alleen maar korte slaapjes waardoor hij natuurlijk nog minder te genieten is. Ik ben net weer aan het werk en mijn vriend is nu een maand thuis. Soms ben ik blij dat ik even weg kan, maar voel me ook wel schuldig voor mijn vriend. Die heedt de staart van sprong 4, de regressie op het toppunt en nu dus blijkbaar alweer volgende sprong te pakken en denkt haast dat het aan hem ligt 😅

2 jaar geleden

Reactie op taartjes1234

Ooooh is dat wat het is? Ik dacht net uit sprong 4 en de slaapregressie te ...
Aiii, ik kan me voorstellen dat dat killig voet naar je vriend toe en dat hij denkt dat het aan hem ligt 🙈 onze dochter kan er ook wat van als papa op vrijdag zijn vrije dag heeft. Indd sprong 4, slaapregressie en door naar sprong 5… ik vind het maar heftig haha. Onze dochter vecht overdag ook tegen haar slaap, waardoor ze dus moe en chagrijnig wordt en daarna zo overstuur dat ze niet meer slaapt. En snachts komt ze weer elk uur. Gelukkig alleen voor een speen. Pas 2x ook weer voor een voeding. We leggen haar nu nog wel eens ingebakerd in (ze rolt nog niet). En evt de white noise aan. Dat helpt, dan geeft ze het sneller op en kunnen haar armpjes nergens heen 😄. Maar fijn is het niet.

2 jaar geleden

Volgens mij zitten wij 3 dagen te vroeg in sprong 5, wat een drama gisteren. Vanaf dat we opstonden tot hij ging slapen savonds heeft hij zowat gehuild. Dutjes waren een drama, namiddagdutje heeft hij geweigerd voor het eerst, met heeel veel traantjes ging dit gepaard. Werd ook een aantal keren wakker savonds, terwijl dat normaal pas vanaf 3/4 uur gebeurd. Hoop dat vandaag beter gaat, moet nog even bijkomen van gisteren🤣

2 jaar geleden

Reactie op Patricia_87

Jeetje, hier is sprong 5 al een paar dagen aan de gang. Wat vind ik die hef ...
Ik denk dat sprong 5 gisteren hier de intrede heeft gemaakt, en zie nu al op tegen de aankomende tijd. Wat een dag 🥲

2 jaar geleden

Had sprong 4 bij jullie ook impact op het eetgedrag? Ze drinkt met moeite nog 140 ml per keer 🥺

2 jaar geleden

Zal dit sprong 5 zijn? Ons mannetje 22 weken oud. Ineens drama met slapen sinds gister middag, Vannacht zoveel wakker geweest en overstuur huilen🤷🏼‍♀️