339 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Nog meer kindjes in sprong 6? Vinden jullie hem ook heftig?
Mijn zoontje zit ook al een tijdje in sprong 6 maar merk echt sinds anderhalve week dat hij zo ongeduldig en chagrijnig is. Lees hier (gelukkig) dat ik niet de enige ben maar merk dat ik het toch ook heel pittig vind. Vooral voor hem, maar soms ook beetje voor mezelf. Voel me elke keer alsof ik hem tekort doe en niet voorzie in zijn behoeftes. Word er behoorlijk onzeker van.

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Nog meer kindjes in sprong 6? Vinden jullie hem ook heftig?
Hier ook wel heftig! Hij heeft het heel lastig met slapen. Vandaag overdag maar 1 kort dutje gedaan en in de nacht word hij vaak wakker 馃槼 hij eet wel meer maar niet meer aan de borst 馃槙

2 jaar geleden

Hier is sprong 6 heftig begonnen maar ik merk dat sprong 6 bij ons een beetje dubbel is. Aan de ene kant heftig maar aan de andere kant merk ik meer rust en structuur. Voor ons is het echt al een sprong vooruit!

2 jaar geleden

Wij zijn sprong 6 nu uit. Wij merken zoveel vooruitgang na sprong 6. Het word opeens een kindje die veel begrijpt, op handen en knie毛n kruipt en al zelf gaat staan 馃槄 het is opeens geen baby meer 馃ゲ

2 jaar geleden

Wij zitten nu midden in sprong 6. Tot nu toe merk ik van deze sprong wel meer. Hij kan heel erg snel boos worden en zeuren馃槀. Nadeel ook dat hij al een week thuis zit doordat ik corona had en hem niet naar de opvang heb gebracht. Hij vond het volgens mij ook super saai thuis zitten. Zijn er dingen die jullie doen tijdens de sprongen? Zoals bepaalde ontwikkelingen oefenen? Ik laat hem voornamelijk zelf spelen, en als die het zat is ga ik naast hem zitten, is die dat ook zat gaan we knuffelen of zet ik hem in zijn stoeltje. Maar echt dingen oefenen doe ik niet veel met hem en maak me daar dan weer zorgen over.

2 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda馃惣

Wij zitten nu midden in sprong 6. Tot nu toe merk ik van deze sprong wel me ...
Sprong 6 vond ik persoonlijk echt wel een grote sprong! Ons zoontje is zoveel veranderd! Wij hebben hem ook veel laten spelen. Daarvoor kon hij moeilijk alleen spelen. Nu kunnen we hem eens laten spelen 馃榿 hij geraakt ook eindelijk vooruit! Ik vond het eigenlijk wel een leuke sprong! Ik zag mijn zoontje echt elke dag veranderen. Nu valt het extra op dat ze snel groot worden vind ik!

2 jaar geleden

Reactie op AM 95

Sprong 6 vond ik persoonlijk echt wel een grote sprong! Ons zoontje is zove ...
Inderdaad, ik heb van deze sprong ook veel gemerkt qua ontwikkeling. Hij ging van de een op de ander dag schuiven. Eerst was het nog max een metertje en nu is het door het hele huis. Hij kan ook steeds beter zelfstandig zitten. Kan alleen nog niet van lig naar zit, maar dat komt vast nog wel een keer. Ondanks ik hem zwaarder vond, is deze inderdaad wel de leukste tot nu toe馃き馃き

2 jaar geleden

Ik merk dat sprong 7 alweer begonnen is.. Ze slaapt slechter en wat ik heel erg jammer vind is dat ze weer vroeger wakker word 馃槄 Ze sliep de laatste paar weken makkelijk van 19-08:30/09:00. Dat was echt mega luxe!!! Nu is het weer rond 07:00/07:30 wakker worden en ik weet dat ik niet mag klagen maar oh wat was dat heerlijk 馃槄 Kan niet wachten totdat de sprong weer voorbij is

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Ik merk dat sprong 7 alweer begonnen is.. Ze slaapt slechter en wat ik heel ...
Ohw zou dat het dan zijn hier! Meneer sliep altijd makkelijk tot 8u.. op de dag dat ie naar de opvang gaat zelfs wakker moeten maken 馃槄 en nu sinds een week of wat ie ie standaard rond 6u wakker 馃槼馃槗

2 jaar geleden

Wie ervaart sprong 7 ook als mega heftig? Hier alleen maar janken als ze niet aan ons kan hangen of als we maar even uit het zicht zijn, janken, janken, janken. Ik word gek en mijn man ook 馃槩

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Wie ervaart sprong 7 ook als mega heftig? Hier alleen maar janken als ze ni ...
SAME 馃槶馃槶 Duurt zo lang dat ik bang begin te worden of dit voor altijd zo blijft 馃ぃ

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Joe! Same here. Plus de 9 maanden slaapregressie. Ohhh wat een pret 馃ゴ馃槹

2 jaar geleden

Gelukkig huilt mijn zoontje niet zo heel erg, maar hij is niet zijn normale vrolijke zelf. Hij is nu al 2 dagen om 4 uur klaarwakker en jammert dan het hele huis wakker. Dat is best wel vermoeiend 馃樀. Op zich jammert hij wel even als ik de kamer uitloop, maar ook dat valt heel erg mee. Ik zit verder wel het merendeel van de dag nu met hem op de grond om te spelen en uit te dagen. Ik merk dat als ik hem bezig houdt of grapjes met hem maak, het heel goed gaat. Ik vond eigenlijk sprong 1 het heftigst, toen huilde hij echt de hele dag! Dus ik leef met iedereen mee die nu al dagen/weken een huilend kind heeft!

2 jaar geleden

Pff die sprong 7 is erg heftig hier. Bij elke sprong denk ik weer, erger kan niet. Haha dus wel! Snachts doen we geen oog dicht. 18.30uur slapen na 30-60min huilend wakker en dan is hij gerust een paar uur savonds wakker. Als hij eenmaal weer slaapt nog zo'n 8x ontroostbaar wakker. Ik heb hem nu maar 2 nachten bij ons maar zelfs dan is hij ontroostbaar en moet ik de hele trukendoos uit de kast halen wilt hij weer in slaap vallen. Is er ook iets van slaapverlof op je werk hahah. Wij kunnen niet meer!!馃槄

2 jaar geleden

Pff die sprong 7 is erg heftig hier. Bij elke sprong denk ik weer, erger ka ...
Ohh mama! Het is allemaal zo lastig soms! Het is een kut uitspraak maar hou vol! Het is maar een fase 馃槄

2 jaar geleden

Pff die sprong 7 is erg heftig hier. Bij elke sprong denk ik weer, erger ka ...
Heel herkenbaar! Heeft hier een flinke week geduurd. Nu weer (meer) rust in de tent. Kreeg vanmorgen de volgende comic doorgestuurd van 'n vriendin. Kon er smakelijk om lachen. Deel hem ook hier... 馃槄馃槢

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Hier lijkt sprong 7 ook heftiger dan de voorgaanden. Nu is onze dochter er ook nog vreselijk verkouden bij. Het lastige vind ik vooral dat ze niet getroost wil worden. Als ik haar vast pak duwt ze mij weg en zelfs in de draagzak probeert ze mij van haar af te duwen. Ze heeft nooit echt in onze armen in slaap kunnen vallen, maar nu lijkt het alsof we haar helemaal niet meer kunnen kalmeren. Heel frustrerend.

2 jaar geleden

Ik vond 6 heel heftig, maar nu 7 vol aan de gang is vind ik ook heel vermoeiend.. al 3x in 1,5 week middagdutje mislukt. Meneer is dan vanaf de ochtend al wakker. Hij heeft in 2 weken tijd heel veel geleerd, wil constant staan en zelfs stapjes zetten langs de bank. Ook speelt hij de hele dag door kiekeboe en klap eens in mijn handjes. Het is zo schattig maar ook erg vermoeiend. Hopelijk gaan de slaapjes over een paar dagen beter 馃馃徏 qua ontwikkeling mag die nu wel even stoppen haha, gaat veelste snel dit.

2 jaar geleden

Sprong 7 erg heftig. Normaal merk ik sprongetjes niet zo maar snel moe, korte slaapjes en huilerig. Herken me eigen meisje zo niet

2 jaar geleden

Nou, inmiddels is sprong 7 in volle gang. Er wordt om alles gehuild, het avondeten gaat niet op en meneer is 's ochtends heel vroeg wakker. Combineer dat met een verkoudheid en we genieten enorm 馃槚