339 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje is morgen 10w en hopelijk aan het einde van de sprong, want het is ook al 2 weken heel moeilijk om te slapen. Draagzak/doek is nog altijd het beste middel. Hij wou zelfs niet meer slapen in de auto of als we gingen wandelen in de ligbuggy... wij hebben momenteel nachten van max 1,5uur slaap na elkaar 😴 wil ook alleen hangen aan de borst, beetje sabbelen, maar hij is terug veel aan het leren en hopelijk gaat het binnenkort over !
2 jaar geleden
Reactie op Hepziba
Ik heb in deze week mijn man gevraagd om de helft van de nachtelijke versch ...
We doem gelukkig wel alles samen tenminste de nacht en de avonden. Overdag werkt hij maar als ik al de hele dag gehuil en gekrijs om me heen heb gehad trek ik dat savonds niet meer. Maar we gaan nu toch wel vaker even ellaar aflossen met dutjes doen. Gisteren avond is me vriend naar de fles van 18.30 naar boven gegaan en heb ik de kleine op me borst laten slapen kon zo ff lekker een film voor mezelf kijken en konden we de nacht er tegen aan. Ik ga morgen als me vriend thuis is ff naar bed als hij haar ergens flest en laat slapen op zijn borst. Dus we gaan het meemaken en ik ga ook minder energie stoppen in dat slapen in het bedje ik leg haar telkens 1 x erin en als ze wakker wordt en geen tweede slaapje wilt dan slaapt ze derna maar bij ons.
2 jaar geleden
Onze dame zit nu in sprong 2 (8 weken) en ineens kan ze gewoon niet meer zelf in slaap komen.. en als ze in slaap valt op de arm en je legt haar weg, dan is ze meteen wakker. Iemand die dit herkend?
2 jaar geleden
Reactie op kimthijssen
Onze dame zit nu in sprong 2 (8 weken) en ineens kan ze gewoon niet meer ze ...
Dat had ik afgelopen week ook! Alsof ze een sensor op hun rug hebben! 🚨
Sinds gisteren is het opeens andersom en valt hij de hele dag door alleen maar in slaap.
Wel even lekker na al die slapeloze dagen en nachten. Hopelijk gaat het bij jou ook gauw over.
2 jaar geleden
Reactie op Buchukimchi
Dat had ik afgelopen week ook! Alsof ze een sensor op hun rug hebben! 🚨
S ...
Goed om te horen! Ja op mij slaapt ze wel maar ben ook bang dat k haar dit dan aan wen, en dat ze dadelijk dan niet meer alleen wil slapen..
2 jaar geleden
Reactie op kimthijssen
Goed om te horen! Ja op mij slaapt ze wel maar ben ook bang dat k haar dit ...
Wij hebben dit ook gehad. Vooral in de avonden wilde hij op schoot in slaap vallen. Op deze leeftijd kunnen ze nog niet wennen. Het belangrijkste is toegeven. Je kleintje heeft je juist nodig tijdens een sprongetje. Wat ik deed was wachten tot hij in slaap viel. Daarna legde ik eerst rustig zijn billetjes weg, daarna rustig zijn benen en daarna heel rustig zijn hoofdje. Tijdens deze handeling ging ik als het ware meebuigen met hem in zijn bedje zodat hij mij nog goed voelde.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is ruim 7 weken (vanaf de uitgerekende datum, a.s. dinsdag vanaf de geboorte 7 weken).
Is het mogelijk dat hij zijn 2e sprong al heeft (gehad)?
Afgelopen dagen sliep hij overdag heel erg slecht, huilde hij meer en dronk hij heel wisselend qua hoeveelheden.
Kan dit een sprong zijn? De eerste sprong heeft hij volgens mij 3 weken geleden al gehad.. toen had hij hetzelfde.
2 jaar geleden
Reactie op Leo7
Mijn zoontje is ruim 7 weken (vanaf de uitgerekende datum, a.s. dinsdag van ...
Ik weet niet zeker of dit kan, maar hier ook een zeer pittige week achter de rug (nu ook bijna 8 weken) en ik zie ook veel vaardigheden terug van sprong 2 dus ik hoop zo dat dit het sprongetje was. Volgende week nog zo'n week zal namelijk wel echt slopend zijn.
2 jaar geleden
Sprong 2 is net achter de rug dinsdag is die al weer 10 weken. Duren bij jullie de sprongetjes ook rond de 2 weken?
Klopt het ook dat je melk productie wat minder is dan normaal? Ik merk dat ik genoeg heb voor de dag . Maar geen extra zakjes heb om in te vriezen. Normaal 2/3 zakjes extra die ik kan invriezen . Nu niks dus. Is dat normaal?
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op NJMY
Sprong 2 is net achter de rug dinsdag is die al weer 10 weken. Duren bij ju ...
Hier ook 2 weken. Tijdens het sprongetje is mijn melkproductie volgens mij wel minder geworden omdat hij minder lang dronk. Daardoor heb ik soms wel de druk eraf gegolfd, maar alleen als het echt teveel was om te laten hangen.
2 jaar geleden
Ik volg de sprongetjes helemaal niet. Maar ons zoontje was nu zo huilerig en opeens huilt hij en is hij ontroostbaar. Hij is vandaag 12 weken, dus misschien het 3e sprongetje. Hebben mensen nog tips om hiermee om te gaan?
Het kost zoveel energie!
2 jaar geleden
Mijn dochtertje van 10 weken heeft nu al een aantal dagen af en aan verhoging. Eerst dachten we dat ze een beetje verkouden was, maar dat lijkt niet echt door te zetten. Verder merken we niet veel aan haar behalve dat ze met vlagen ook erg huilerig/hangerig is (en op andere momenten weer heel vrolijk gelukkig 😅).
Zou de verhoging door een sprongetje kunnen komen?
Ze slaapt ‘s nachts gewoon goed, overdag hazenslaapjes, maar dat is eigenlijk nooit anders geweest 😅
Verder vroeg ze steeds eerder om eten dus we zijn een klein beetje meer gaan geven en soms drinkt ze het wel en soms niet…ik weet niet of dat iets betekent…?
2 jaar geleden
Reactie op tbloemen
Hier ook de derde sprong. Alleen de draagzak bied troost bij ons
Ja die gebruikte ik gistermiddag. En vandaag terwijl ik hem vast had even rond gelopen en toen viel hij ook in slaap.
En vanmiddag heeft hij ook een hele poos op mijn borst gelegen, ik dacht echt als hij maar slaapt.
Snachts kwam hij ook weer om de 3 uur, dus ben er vooral heel moe van nu. En mijn man is ook moe, en het word er thuis dus ook niet echt gezelliger door. Ik hoop zo dat het snel over gaat!
2 jaar geleden
Ik dacht dat we de sprong al hadden gehad, maar ik denk dat we het nu hebben. Volgens de app zit hij nu ook in de lastige fase van sprong 2. Hij is al 2 dagen heel erg hangerig en huilerig. Wilt alleen maar op schoot. Ook overdag kan ik hem amper in de box of op zn speelkleed leggen. Soms word ik er onzeker van en denk ik is dit de sprong of vind hij gewoon niks leuk, terwijl hij eerst wel makkelijk was en de box heel leuk vond. Op sommige momenten is die wel gewoon vrolijk en zit nu ook rustig in zn stoel te kijken naar hoe papa kookt. Herkennen meer mensen dat het niet heel de dag duurt dat hij huilerig en hangerig is tijdens een sprong?
2 jaar geleden
Hier denken we ook sprongertje echt heel snel uit haar doen en vandaag slaapt ze ontzettend veel ze heeft 3 uur lang geslapen op haar wendag op het kdv op de groep terwijl ze normaal snel wakker wordt vam geluiden. Het is nooit goed als ze veel huilt wordt ik onzeker en nu ze zoveeel slaapt denk ik hmmm is dit wel normaal....???