426 Reacties

2 jaar geleden

Eindelijk is het eerste tandje doorgekomen!!! 馃コ馃コ馃コ Wat een ander kind is het nu opeens zeg! Ze had gewoon mega last van die tand al een paar maanden 馃ゲ

2 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Eindelijk is het eerste tandje doorgekomen!!! 馃コ馃コ馃コ Wat een ander kind is ...
Wat fijn! Hopelijk hier ook gauw 馃ゲ Sinds gisteren is zijn tandvlees niet alleen gezwollen maar ook rood. En vandaag voel ik een hard randje onder zijn tandvlees. Het lijkt wel of ze in slow motion doorkomen, maar ik denk dat we er nu eindelijk bijna zijn 馃槶馃挅

2 jaar geleden

En meteen de 2e erachter aan 馃槄 geen wonder dat ze zo'n last had/heeft

2 jaar geleden

Jaaa hier is hij ook door hoor!!

2 jaar geleden

8 maanden oud... en tand nummer 5. Kan dit even wat langzamer alsjeblieft 馃槶 de 3 boven komen ook nog eens tegelijkertijd

2 jaar geleden

Hier zijn vandaag de eerste 2 tandjes doorgebroken. Vanochtend nummer 1 en vanmiddag voelde en zag ik nr 2! Behalve wat gekwijl en gekauw op zijn speen en alles wat maar in zijn mond past hahaha, heeft hij nergens last van. Maar wie weet komt dat nog? Hij wordt over een paar dagen 8 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op Lapjesendraadjes

Hier zijn vandaag de eerste 2 tandjes doorgebroken. Vanochtend nummer 1 en ...
Als de tand al door is is het ergste voorbij. Sommige kindjes hebben er geen last van.

2 jaar geleden

Vandaag waren we naar het aquarium geweest en dat was zo leuk en gezellig! Onderweg naar huis was het drama. Nu net even in zijn mondje gekeken. De ondertandjes zijn iets zichtbaar door het tandvlees heen maar nog steeds niet door (onmogelijk om een foto van te maken). Maar nu blijkt dat er ook al een boventandje doorkomt! Geen wonder dat hij zo'n last heeft.

2 jaar geleden

Bij ons komt ook sinds een weekje het eerst ondertandje door :)

2 jaar geleden

Buhh! Wat is hij lastig al de laatste 3 dagen maar vandaag was toch extreem. Drinkt heel moeilijk en grijpt dan ook altijd naar zijn oor als hij drinkt of stopt met drinken.. herkenbaar bij tandjes? En ohh zo prikkelbaar en huilerig. 鈥楽 nachts ook veel wakker worden al huilend. Als hij het toelaat dat ik in zn mondje kijk zie ik niet direct iets behalve dat het wat dik zit langs de achterkant waar de onderste twee tandjes moeten doorkomen. Hopelijk snel 馃槄馃槄馃槄

2 jaar geleden

Ik zag vandaag dat zijn eerste tandje door is, je voelt het heel goed alleen is het nog zo klein dat het moeilijk te zien is. Hoelang duurt het voor hij helemaal door is?

2 jaar geleden

Reactie op SE1997

Ik zag vandaag dat zijn eerste tandje door is, je voelt het heel goed allee ...
Kan een paar weken duren voordat het tandje er helemaal uit is, maar dat is niet pijnlijk meer.

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft de eerste twee tandjes onder al, ik dacht dat de volgende twee de middelste snijtanden aan de bovenkant zou zijn.. maar ik keek vandaag in haar mond en de 'laterale snijtanden' zijn bijna door (tandvlees is "open" en ik zie de tandjes). Iets andere volgorde dus 馃槄 heeft iemand anders dit ook gehad? Ik vind het gek want ze heeft helemaal geen last vam gehad in vergelijking met de onderste tandjes

2 jaar geleden

Och och ons ventje heeft er ook weer last van. Die tandjes komen in een sneltreinvaart door. Nu weer 2 snijtanden boven tegelijk. Dan heeft hij al 6 tanden! Het is weer moeilijk eten, fles weigeren, veel mopperen, slecht slapen en veel huilen. Gelukkig doet hij het goed op koud fruit uit de koelkast en veel koud water. Arm mannetje.

2 jaar geleden

Reactie op J_R_E

Mijn dochter heeft de eerste twee tandjes onder al, ik dacht dat de volgend ...
Hier ook! Onder is die laterale snijtand links al door en boven zagen we ze vandaag ook ineens! Terwijl de middelste boven nog niet door zijn, wel duidelijk zichtbaar dat ze binnenkort komen. Supergek 馃ぃ huidige tussenstand is nu dus 5 tanden.

2 jaar geleden

Reactie op Amooma

Hier ook! Onder is die laterale snijtand links al door en boven zagen we ze ...
Is niet gek hoor! De "gewone" volgorde is maar een gemiddelde geloof ik. Je ziet op dat soort plaatjes vaak "tussen x en x maanden" en daar kun je eigenlijk beter naar kijken. Ik ken een paar kindjes die nu 1, of bijna 1, zijn wiens tandjes niet symmetrisch doorkomen. Dus eerst de laterale snijtand linksboven, dan linksonder. Die hadden 6 (of meer) tanden maar aan een kant twee meer dan aan de andere kant. Maar volgens de richtlijnen kwamen ze gewoon door in de maanden dat ze door "horen" te komen! Inmiddels is een van die kindjes weer symmetrisch, dus dat komt ook allemaal weer goed 馃槀

2 jaar geleden

Al een paar dagen rode wangen hier en meer bijten/kwijlen als anders. Sinds vanochtend zie ik ook echt dat er eindelijk een tandje aankomt. Ik zie dat het wit is bovenop zijn tandvlees, kan het dan nog lang duren voordat hij werkelijk door is?

2 jaar geleden

Hier alweer 6 tandjes. Het gaat zo snel! Poetsen vond ze aanvankelijk heel leuk. Maar wil nu alleen nog zelf de tandenborstel vasthouden en er op knabbelen. Ik laat het maar even zo. Moet ook geen strijd worden

2 jaar geleden

Baby heeft last van zure ontlasting, slechter slapen, meer zuigbehoefte en over het gezicht wrijven, prikkelbaar, huilerig en heeft continu haar vingers in de mond. Ik denk dat nu echt de tandjes doorkomen. Ik ben erg benieuwd!!

2 jaar geleden

Hier zie ik er 4 aan de bovenkant wat doorkomen. Ze is huileriger, veel sneller moe, aan haar oor zitten, niet zelf willen spelen. Hopelijk komen ze snel door. Dat zou schelen 馃ゴ馃槄