426 Reacties

2 jaar geleden

Wanneer gaan ze minder last hebben van de tandjes🥹. Vorige week is zijn eerste tandje erdoorheen gebarsten. Had daar helemaal niks van gemerkt. Maar zijn tweede is er ook bijna, maar al paar nachten is het alleen maar huilen. Niks lijkt te helpen. Ook zijn ontsteking en de slaapregressie spelen vast een rol, maar denk de tandjes ook😣. Weet me geen raad meer voor de nachten met de tandjes. Ook weigert hij de fles meerendeels. Alleen de ochtendfles en voor nu de nachtfles, gaan er goed in.

2 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Wanneer gaan ze minder last hebben van de tandjes🥹. Vorige week is zijn ee ...
Iemand zei laatst tegen mij dat het doorkomen van tandjes bij je baby je voorbereid op de puberteit, want je hebt heel veel geduld nodig. Ze krijgen minder last van tandjes als ze door zijn. Ik dacht laatst dat ze bij mijn zoontje eindelijk door zouden komen, maar dat is nog steeds niet gebeurd en we zijn er al twee maanden mee bezig. En niet een beetje ook, zijn tandvlees (de onderkant) is de continu enorm gezwollen, alleen de bovenkant is af en aan gezwollen. Ze zeggen dat de tandjes (meestal) binnen 8~10 dagen doorkomen vanaf het moment dat het tandvlees rood en gezwollen is. Bij ons is dit dus absoluut niet het geval, maar hopelijk bij jouw zoontje wel! Ik zou het iig proberen los te laten, want "nog een paar dagen en dan komen ze vast door" heeft bij mij absoluut niet geholpen. Ik probeer er juist niet meer op te focussen en dat zorgt er wel voor dat ik meer van mijn zoontje kan genieten.

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Iemand zei laatst tegen mij dat het doorkomen van tandjes bij je baby je vo ...
Bij ons zijn de tandjes nu dus wel door. Heb bij de eerste niks gemerkt en voelde opeens woensdag eraan en toen was daar de eerste tand. Alleen de tweede heeft die nu zoveel last van. Hoop dat die ook zo snel mogelijk doorkomt. Hahaha het klopt wel inderdaad, je moet echt geduld hebben ermee 😂. Ik ben er ook constant mee bezig geweest (omgeving trouwens ook). Bij een vriendin van mij had haar zoontje er ook maanden last van en uiteindelijk rond 11 maanden kreeg hij zijn eerste tandjes.

2 jaar geleden

Naast boven zit ook al tandje 5!

2 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Bij ons zijn de tandjes nu dus wel door. Heb bij de eerste niks gemerkt en ...
Ik kreeg zelf mijn eerste tandje toen ik net 9 maanden was. Het schijnt zo te zijn dat baby's ook hun tandjes rond dezelfde leeftijd als hun ouders kunnen krijgen. Dus ik verwacht ze eigenlijk binnenkort wel te zien, vooral ook omdat hij de afgelopen paar dagen opeens dingen doet zoals zijn hele onderlip naar binnen zuigen en er hard op bijten, slecht eten en drinken, meer poepen, slecht slapen (maar alleen overdag, heel apart).. Naast alle andere symptomen die hij al twee maanden constant heeft dus. Maar ik hou mijn verwachtingen alsnog maar laag, want we hebben eerder zulke wisselvallige periodes gehad. Nog niet zo erg als nu, maar goed, dat is ook elke keer weer zo 🥲

2 jaar geleden

Hier krijgt ie zowat zijn hele boven gebit 😅😅

2 jaar geleden

Reactie op Postje

Hier krijgt ie zowat zijn hele boven gebit 😅😅
Heeft ie er veel last van?

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik kreeg zelf mijn eerste tandje toen ik net 9 maanden was. Het schijnt zo ...
Oohh, misschien is dat de reden inderdaad. Ik kreeg ze zelf met 4 maanden al en mijn man weet ik eigenlijk niet. Volgens mij kreeg hij ze ook later. Hopelijk komen ze snel door. Het is zo naar om ze te zien pijn leiden. En vooral als het zolang duurt.

2 jaar geleden

Pfff snijtand en voortand komen tegelijk door.. meneer wil helemaal niets 😅 voordeel is wel dat ie lekker hangerig is, dus deze drukke en actieve baby wil nu het liefst alleen met mama knuffelen 🥰🥰

2 jaar geleden

hier laat ze haar tandjes maar al te graag zien🥺🫶🏻

2 jaar geleden

Iemand tips voor een baby die een bijtring weigert? Mijn Zoontje krijg 4 tanden tegelijk. Het arme kind heeft er veel last van, maar vindt bijtringen maar niks. Hij bijt wel vaak op zijn eigen vingers, maar dat vindt hij al snel niet voldoende meer. Vervolgens gaat hij ons “aanvallen”. Met open mond op ons gezicht afkomen om te bijten om zo de pijn te verzachten. Hoewel ik dat schattig en zielig tegelijk vindt is het niet bepaald ideaal. De tandjes die hij al heeft zijn al behoorlijk scherp namelijk.

2 jaar geleden

Iemand tips voor een baby die een bijtring weigert? Mijn Zoontje krijg 4 ta ...
Hier hetzelfde😬 ik volg dus even

2 jaar geleden

Iemand tips voor een baby die een bijtring weigert? Mijn Zoontje krijg 4 ta ...
Mijn zoontje bijt graag op stoffen dingen wanneer hij veel last heeft. Je zou een kwijldoekje wat vochtig kunnen maken en deze in de vriezer kunnen doen. Je kunt ze op verschillende manieren maken (oprollen of knopen bijvoorbeeld). Met je vinger het tandvlees zachtjes masseren schijnt ook goed te helpen. Ik heb zelf veel verschillende siliconen en koel bijtspeeltjes voor mijn zoontje en afhankelijk van waar hij last heeft (voor of achterin) gebruikt hij andere speeltjes. Hij vindt houten bijtspeeltjes ook heel fijn. Ik geef vaak ook zijn lepel of een oefen tandenborstel. En hij bijt ook graag op de onderkant van een waterfles dus daar doe ik dan koud water in. Ik heb ook mini ijsvormpjes waar ik water in doe en na het eten geef ik hem dan een "ijsje". Je kunt ze ook met fruit maken, maar mijn zoontje is gek op water en ik gebruik het meer voor zijn tandjes dan als toetje oid.

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Mijn zoontje bijt graag op stoffen dingen wanneer hij veel last heeft. Je z ...
Dankjewel voor de tips! Ik ga ze eens proberen. Dit verklaart ook waarom hij steeds op de onderkant van zijn drinkbeker bijt… En mijn vriend en ik maar denken dat hij de beker niet begrijpt 🙈😂

2 jaar geleden

Bij jullie de baby's ook zo extra vermoeid als ze met tanden bezig zijn? Voorheen kon onze dochter makkelijk 3 uur wakker zijn tussendoor, nu is het na 2 uur al zeuren en heel moe zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Mijn zoontje bijt graag op stoffen dingen wanneer hij veel last heeft. Je z ...
De oefentandenborstel is trouwens echt een goede tip! Mijn zoontje sjouwt hem nu overal mee naar toe. Lijkt het echt te helpen. Dus namens mijn zoon en mij: dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Femmetje

Bij jullie de baby's ook zo extra vermoeid als ze met tanden bezig zijn? V ...
Ja! Soms begint het gapen al gelijk na een dutje van 2 uur. En houdt dan ook niet meer op..

2 jaar geleden

De oefentandenborstel is trouwens echt een goede tip! Mijn zoontje sjouwt h ...
Wat fijn! En het is ook nog eens goed voor het wennen aan tandenborstels. Twee vliegen in een klap 🪰🪰🖐

2 jaar geleden

Lieve mama’s. Is er iemand dat ervaring heeft met tandjes die scheef doorkomen? Gaan die nog recht komen of gaan die zo blijven? Er zijn mensen die zeggen dat het gaat beteren als er meer tanden gaan doorkomen maar zou graag horen van mensen die het al meegemaakt hebben of dit waar is of niet

2 jaar geleden

Reactie op AM 95

Lieve mama’s. Is er iemand dat ervaring heeft met tandjes die scheef doorko ...
Het is heel normaal voor baby tandjes om scheef door te komen, vooral de onderste voortandjes. Dat zegt niks over of je kindje later scheve tandjes krijgt of niet. Wat belangrijker is, is dat de tandjes niet te strak op elkaar staan, want dat kan betekenen dat er later niet genoeg ruimte is voor de permanente tanden en dan kunnen ze wel een scheef gebit krijgen.