426 Reacties

茅茅n jaar geleden

Iemand nog tips tegen doorkomende kiezen? Bij onze kleine man zijn er 3 tandjes boven op weg en 1 onder. Hij heeft eerder geen last gehad van de tandjes, hij was er vroeg bij (8 binnen 5 maanden), maar nu is het hopeloos, vooral omdat het er zo veel tegelijk zijn.

茅茅n jaar geleden

Reactie op MamaLars

Iemand nog tips tegen doorkomende kiezen? Bij onze kleine man zijn er 3 t ...
Er zijn bijtspeeltjes die meer voor kiezen bedoeld zijn. Die zijn langwerpig zodat ze goed bij de achterkant kunnen. Je zou ook een baby tandenborstel oid kunnen geven om op te kauwen. Opgerold washandje/doekje vochtig maken en in de vriezer doen zodat hij erop kan kauwen. Maar ook koud voedsel geven kan verlichting geven, bijvoorbeeld yoghurt of ijsjes (ik doe zelf alleen water in een ijsjes vormpje en mijn zoontje vindt dat heerlijk, maar fruitpuree oid kan ook).

茅茅n jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Er zijn bijtspeeltjes die meer voor kiezen bedoeld zijn. Die zijn langwerpi ...
Je zou ook een 6+ fruit potje kunnen gebruiken, dat wat verdunnen met water. En dan in ijs vormpjes doen 馃槉

茅茅n jaar geleden

Hier is dan nu ook eindelijk het eerste tandje aan het doorkomen. Na bijna 11 maanden tandloos te zijn. Nu na bijna een week buikgriep te hebben gehad. Sinds woensdag alleen maar aan t jammeren en huilen en niks willen kom ik er vandaag achter dat er echt een puntje door is van het eerste tandje. Verder heeft ze eigenlijk niet echt verschijnselen alleen vreselijk huilerig. Hoelang duurt t voordat het tandje dan nu ook echt zichtbaar is ? T is nu nog een mini streepje in t tandvlees. Krijg t natuurlijk ook niet op de foto 馃槄

茅茅n jaar geleden

Hier is dan nu ook eindelijk het eerste tandje aan het doorkomen. Na bijna ...
Dat verschilt! Het kindje van een vriendin van me leek heel lang een klein puntje te hebben en na een maand kwam het pas echt goed op de foto. Bij mijn zoontje was na een week al zijn halve tandje zichtbaar. Maar het duurt denk ik sowieso wel een week voordat je het echt goed kunt zien.

茅茅n jaar geleden

Nou het heeft meer dan een maand geduurd, maar tandje nummer 2 is nu ook echt door. Zijn tandvlees boven is inmiddels ook al een week dik en rood, dus een pauze zit er denk ik helaas niet in. Hopelijk komen er een paar tegelijk, want als ze allemaal 1 voor 1 komen en er meer dan een maand over doen... 馃槹 Voor nu heb ik iig weer even mijn blije jongetje terug 鉂わ笍

茅茅n jaar geleden

Hier is nu ook net het 2e tandje helemaal door.

茅茅n jaar geleden

Hier is het net alsof de kraan openstaat, zo erg kwijlt onze zoon. Maar ik zie nog geen nieuw tandje komen 馃槄

茅茅n jaar geleden

Dames, hier een mama van 3 dochters. Je zal wel denken dat ik inmiddels weet hoe het allemaal werkt. Maar tot me verbazing vind ik bij me jongste(bij wie er 4 kiezen uitkomen) 1 zwelling bij 1 kies. Dat is ook tevens de enige kies die nog niet door is gekomen de andere 3 zijn al door. De zwelling bloed ook als je er aan zit. HAP gebeld en die zeiden ga maar na de huisarts morgen... dit kan zo me humeur verpesten de onzekerheid.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Spruitje3

Dames, hier een mama van 3 dochters. Je zal wel denken dat ik inmiddels wee ...
Misschien is het een eruptie cyste? Die komen meestal voor bij kinderen die tanden aan het wisselen zijn, maar het kan ook bij baby's voorkomen. Hopelijk komt de kies gauw door en heeft ze er geen last meer van, wat het ook is! https://hurstpediatricdentistry.com/2022/01/06/eruption-cysts-in-children/

茅茅n jaar geleden

Misschien een stomme vraag. Ik vermoed dat er weer nieuwe tandjes doorkomen bij mijn zoontje. De onderste twee heeft hij al en daar had hij echt bijna geen last van. Nu merk ik aan hem hij is echt extreem hangerig. Als ik wegloop is het huilen, als ik hem even op de grond zet om te spelen komt hij na 2 minuten al naar me toe gekropen omdat hij wil knuffelen. Mijn vraag is, is dit normaal? En hoelang duurt dit ongeveer? Dit is mijn eerste kindje en in de afgelopen 10 maanden heeft hij zich nog nooit zo gedragen.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Emma1205

Misschien een stomme vraag. Ik vermoed dat er weer nieuwe tandjes doorkomen ...
Oh ja hoor! Als je denkt dat hij ook heeft kan je altijd een zetpil geven. Maar een knuffel van mama helpt zo te lezen ook goed.

茅茅n jaar geleden

Hier hebben we inmiddels 3 tandjes en nr 4 is onderweg. Het gaat allemaal nog wel wat moeizaam, maar niet zo erg als de eerste 2 tandjes gelukkig!

茅茅n jaar geleden

Reactie op Emma1205

Misschien een stomme vraag. Ik vermoed dat er weer nieuwe tandjes doorkomen ...
Kan ook verlatingsangst fase zijn. Mijn dochter heeft hier momenteel ook erg last van. Ze wil niks anders dan alleen maar bij me zijn. Samen met haar op de grond spelen gaat goed maar mama even haar kop thee op de bank en kind spelen op de grond nee hoor 馃槄

茅茅n jaar geleden

Hier bijna 1 jaar oud, 4 boventanden en 2 onder. Nu net zie ik dat hij rechtsboven ook een kies heeft achterin? Nu allll? Heeft nog iemand die gehad?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Marion85

Hier bijna 1 jaar oud, 4 boventanden en 2 onder. Nu net zie ik dat hij rech ...
Hier nu 4 tanden onder en boven. En net voor eerste verjaardag eerste kies en is nu bezig met de 2e kies

茅茅n jaar geleden

Gisteren op zijn verjaardag tandje nr 4 door! 馃コ

茅茅n jaar geleden

3 kiezen tegelijk. Misschien nog wel meer, maar 3 hebben we kunnen spotten. Ontzettend zielig, vooral snachts, dan krijst hij het uit en stopt hij bijna zijn hele hand in zijn mond. Overdag is er genoeg afleiding waardoor het eigenlijk wel ok gaat. Soms wel verhoging maar wel vrolijk. Wil wat meer aandacht dan normaal maar dat is ok! Heftig, maar zo wel sneller van dat hele tandjes/kiezen gedoe af!

茅茅n jaar geleden

Poeh hier komen de eerste kiezen eraan. Gillen van de pijn, zo zielig! Dus ik heb maar een bijtring in bed gelegd. En natuurlijk veel geduld, knuffels en aaitjes over de rug om weer in slaap te vallen.

茅茅n jaar geleden

Poeh wat hebben jullie kinderen allemaal al veel tanden hier zijn net de 2 ondertandjes door en thats it. Er staat ook nog niks in de wacht Hahaha ik zie de 4 boven tanden wel zitten onder het tandvlees maar echt nog best ver er onder.... 馃槄