426 Reacties

één jaar geleden

Voor de kinderen die intussen nog steeds geen tanden hebben: poetsen jullie toch al voor gewenning of wachten jullie nog op het eerste tandje? Ik begin meer en meer schrik te krijgen dat het moeilijker gaat gaan als we dat blijven uitstellen 🙈.

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Voor de kinderen die intussen nog steeds geen tanden hebben: poetsen jullie ...
Het lijkt mij dat het juist makkelijker wordt als je kindje wat ouder is. Je kunt dan uitleggen: je hebt een tandje, dus moeten we poetsen.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Inndraaa

Voor de kinderen die intussen nog steeds geen tanden hebben: poetsen jullie ...
Net een paar dagen voordat zijn eerste tandje door kwam, had ik hem al eens met zijn tandenborstel laten spelen en op het bijt proof handvat laten knabbelen, zodat hij al een beetje kan wennen aan die tandenborstel. Maar goed ook! Hij heeft in 9 dagen zijn eerste 3 tandjes gekregen eind vorige maand!

één jaar geleden

Hier komen een stuk of 3-4 tanden tegelijk en er zitten ook kiezen tussen, wat is me dit heftig hoor heb het nog moederschap nog nooit ao heftig ervaren als nu.. hij wil niks, niet eten niet drinken niet spelen niet zitten niet liggen niet staan niet lopen, NIKS! De hele dag huilen gisteren ook koorts, perdolan gegeven (helpt hier altijd bij koorts) maar zelfs dat sloeg niet aan. Vandaag is hij een heel stuk vrolijker wel maar eten doet hij dus nog steeds nauwelijks, tips iemand?!

één jaar geleden

Reactie op zeratje

Hier komen een stuk of 3-4 tanden tegelijk en er zitten ook kiezen tussen, ...
Heel herkenbaar hier zijn de nachten ook hel! Hier krijgt ze haar 4 voortanden aan de bovenzijde tegelijkertijd. Zijn er nu 2 door maar oohh dit is heftig! Geen tips maar uitzitten. En het niet eten gaat vanzelf wel weer. Proberen hem zacht fruit aan te bieden en even brood zonder korstkes ofzo en zacht voedsel. Al vind mijn dochter crackers dus wel de shit en brood moet ze ff niks van weten 😅 Vooral genoeg laten drinken voor zo ver dat lukt

één jaar geleden

Heel herkenbaar hier zijn de nachten ook hel! Hier krijgt ze haar 4 voorta ...
Ja idd, zachte dingen wil hij wel.. alleen fles melk of fruitpap die echt niks van stukjes bevat gaat er wel in maar groenten niet, voelt gewoon alsof hij niks binnen krijgt want fruit vind ik maar ‘een tussendoortje’ maarja goed kan het er niet in proppen natuurlijk en zal vanzelf wel weer goed komen hoop ik

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Net een paar dagen voordat zijn eerste tandje door kwam, had ik hem al eens ...
Ik kan het idd op een losse manier starten zo! Bedankt!

één jaar geleden

Reactie op zeratje

Ja idd, zachte dingen wil hij wel.. alleen fles melk of fruitpap die echt n ...
Zou je misschien zijn avond eten ook voor eventjes weer helemaal glad kunnen pureren kijken of hij dat wil? Proberen altijd waard 🤷

één jaar geleden

Zou je misschien zijn avond eten ook voor eventjes weer helemaal glad kunne ...
Wel, dat is dan ook weer lastig 🫣 ik mag hem ook ABSOLUUT niet voederen 🥲 hem zelf een papje laten eten komt niet goed aangezien hij niet met een lepel overweg kan en het er gewoon vanaf glijdt, zijn fruit geef ik dan ook in van die knijpzakjes die je kan kopen in de winkel, maar dat hebben ze niet in groenten vorm denk ik?

één jaar geleden

Reactie op zeratje

Wel, dat is dan ook weer lastig 🫣 ik mag hem ook ABSOLUUT niet voederen 🥲 ...
Aahhh jaa... Ik ken het probleem 😅 Ik weet wel dat ze van die knijpfruitje hebben met groente er in. Met zoete aardappel toegevoegd en pompoen. Wat je ook nog zou kunnen overwegen als je echt met je handen in t haar zit. Je hebt van die zakjes die je zelf kan vullen dus kan je alles in mikken wat je wil dus ook gepureerde groenten etc. Misschien is dat evt nog wat voor je.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op zeratje

Wel, dat is dan ook weer lastig 🫣 ik mag hem ook ABSOLUUT niet voederen 🥲 ...
En anders is het tijd voor een smoothie; kan hij gewoon drinken als je het iets verdund met water of melk

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

En anders is het tijd voor een smoothie; kan hij gewoon drinken als je het ...
Je kunt van smoothies eventueel ook nog ijsjes maken. Ik heb altijd kleine ijsjes in de vriezer liggen (gewoon water) die ik geef bij het eten als hij last van zijn tandjes heeft. Dat geeft verlichting en tussendoor neemt hij dan alsnog wel wat hapjes eten.

één jaar geleden

Hier is tandje nummer 5 door, maar het is niet de volgorde die je zou verwachten. Ik wist dat er weer een tandje aan zat te komen, dus ik probeerde tijdens het eten steeds te kijken hoe zijn tandvlees eruit zag. Wel rood en gezwollen, maar het leek nog niet echt te komen. We hadden toen een pasr nachten dat hij wakker werd 's nachts, en 1 nacht dat hij echt vaak wakker werd. De volgende dag zag ik opeens een tandje aan de onderkant! Hij heeft nu 2 tandjes boven en 3 tandjes onder.

één jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Hier is tandje nummer 5 door, maar het is niet de volgorde die je zou verwa ...
De volgorde kan zo raar zijn he? Hier de 2 middelste onder als eerste. Toen de twee zijtandjes boven en vrijwel tegelijk de 3e zijtand onder. We noemden hem toen een tijdje Slakkula. Toen de 2 middelste boven en uiteindeijk de 4e onder.

één jaar geleden

Hier 14 maanden, al 3 kiezen en bijna 10 tanden!! Arme mop, alles komt tegelijk! En wat heeft ze een last gehad.. hopelijk het ergste nu voorbij..

VRIEND

één jaar geleden

Ons zoontje is morgen 14 maanden en zijn eerste tandje begint nu net door t ...
Leuk om te lezen dat er meer kindjes later zijn (als ik zie hoeveel tandjes sommige kindjes al hebben🙈) Bij ons nu ook het eerste tandje door! Voortand boven wel, maar er komt zeker gauw meer aan volgens mij

één jaar geleden

Hier had onze dochter met 7 maanden 2 tanden onder, pas met 13 maanden kwamen er 2 snijtanden door boven, maar niet de voorste maar die daarlangs (Dracula noemen we haar), toen ineen uit t niets had ze een kies?! En nu krijgt ze de 2 voorste snijtanden door, ze is bijna 14 maanden dus in een maand tijd 5 tanden inclusief 1 kies.. op een weekje alleen in de avond verhoging/koorts( zonder daar last van te hebben) heeft ze helemaal nergens last van gehad… ik denk echt dat de barnsteen armband hier echt een wereld van verschil heeft gemaakt!

één jaar geleden

Hier al een maand op de 4 laatste kiezen na compleet ✅ Ze is nogal vroeg met tanden en kiezen 😂 Begon rond 6 maanden (redelijk normaal denk ik?) maar daarna was er geen houwen meer aan 😂 Alle tanden heeft ze dus, en 4 kiezen..

één jaar geleden

14 maanden en tot nu had hij 2,5 tand🤣 2 onder zijn al een tijdje door, en z’n halve tand zat boven. Nu komen er 3 tanden (de andere voortand en twee snijtanden boven) allemaal tegelijkertijd door🥴

één jaar geleden

Onze dochter van 14 maanden heeft nog steeds geen tanden🙃 Zijn er meer die nog geen tandjes hebben?