426 Reacties

2 jaar geleden

Hoe zien jullie dat er tandjes komen?

2 jaar geleden

Reactie op marcellaejms

Jup hier ook met 3,5 maand de eerste ontroostbare huilbuien voor tandjes.
Kan je dat zien aan de witte vlekjes?

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Hoe heb je dat in godsnaam zo op de foto gekregen. Mijn kleintje houdt zijn ...
Haha ja als hij kalm is mag ik er goed aanzitten. En ik heb deze foto samen met m鈥檔 man gemaakt. De 1 de camera de ander de baby 馃お馃槄. Wat handig dat die teether dan niet helemaal valt.

2 jaar geleden

Reactie op britt2496

Kan je dat zien aan de witte vlekjes?
Ja die soort van tandvormpjes in z鈥檔 tandvlees. Die waren er eerst niet.

2 jaar geleden

Reactie op britt2496

Hoe zien jullie dat er tandjes komen?
Ik merkte het vooral eerst aan zijn gedrag, vooral het aan de oren trekken (zenuwen in de kaak zijn verbonden met de oren). Maar de witte 'vlekjes' die je ziet hoeven niet gelijk al door te komen. Dat kan in principe nog maanden duren heb ik begrepen 馃ゲ (met af en aan symptomen, dat wel). Als ik het goed heb zal het max 8 dagen duren nadat de symptomen optreden voor een tandje doorkomt (maar meestal minder). Ik zit hier nu op dag 5 en ze zijn nog niet door. Ik vrees dat het dus langer gaat duren.

2 jaar geleden

Geen tandje gevonden hier maar een wit puntje achterin.. Zou er hier dan toch eerst een kies doorkomen?

2 jaar geleden

Reactie op RP96

Geen tandje gevonden hier maar een wit puntje achterin.. Zou er hier dan to ...
Dat is waarschijnlijk een epstein parel!

2 jaar geleden

Ik dacht laat ik ook eens boven kijken, want het leek alsof hij daar ook last van had, en ja hoor. Ik kan gewoon al de tandjes door het tandvlees heen zien, net als beneden, alleen zie ik ze aan de onderkant ook echt op de plek waar ze door zullen komen en lijken ze dus wat dichter onder het oppervlak te zitten. Ik denk dus dat het nog wel even gaat duren voor ze echt doorkomen. Hopelijk heeft hij er gauw niet meer zo'n last van, want het is elke dag drama 馃槶

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik dacht laat ik ook eens boven kijken, want het leek alsof hij daar ook la ...
Ach ja dat huilen omdat ze er zo鈥檔 pijn van hebben is echt niks. Ik hoop ook dat er gauw wat doorkomt zodat die zeurderig pijn over is voor onze baby鈥檚

2 jaar geleden

Heb een foto kunnen maken terwijl hij sliep! Dat was nog een heel gedoe in m'n eentje 馃槄 Hier zie je de bovenste snijtanden al zitten, maar die zullen nog wel even duren. Hij heeft er wel last van merk ik 馃槥

2 jaar geleden

Sinds gisteren kwijlt hij opeens n贸g meer dan eerst. Het kwijl druipt echt langs zijn kin als een soort kwijl waterval 馃樁

2 jaar geleden

Mijn baby is sinds gisteren 15 weken en zit nu al enkele dagen met zijn tong continu over zijn tandvlees te gaan en te zuigen, zou dit met tandjes te maken kunnen hebben? Ik heb al een paar keer gekeken in zijn mond maar ziet nog niet echt iets

2 jaar geleden

Reactie op zeratje

Mijn baby is sinds gisteren 15 weken en zit nu al enkele dagen met zijn ton ...
Hij drinkt ook h茅茅l slecht, maar zit nu ook in sprong 4 dus weet niet of het daar mee te maken gaat hebben

2 jaar geleden

Reactie op zeratje

Mijn baby is sinds gisteren 15 weken en zit nu al enkele dagen met zijn ton ...
Zo begon het bij mijn zoontje wel. De eerste keer dat hij het deed vond ik het er grappig uitzien. Ik dacht dat hij zijn mond van binnen aan het ontdekken was ofzo. De volgende dag begonnen de huilbuien en het aan de oren trekken en zag ik ook twee bleke tandvormige plekjes op zijn tandvlees... Hij zuigt nog steeds op zijn tandvlees. Dat klinkt gek, maar ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven 馃槄

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Zo begon het bij mijn zoontje wel. De eerste keer dat hij het deed vond ik ...
Ja ik vond het er ook heel grappig uitzien! Maar toen ik verder nadacht dacht ik ineens dat het misschien met tandjes krijgen te maken kon hebben, ik zie precies wel wat maar ben niet zeker, ik ga proberen er een foto van te nemen

2 jaar geleden

Hier ook, ik denk dat ze last heeft van haar tandvlees. Sinds dinsdag koorts zonder aanleiding, niet verkouden of snotterig, verder lijkt ze bij haar oor vaker te grijpen. (Huisarts geweest had geen oor ontsteking) meer kwijlen, hele dag liefst haar handen in de mond. Spontaan krijsen maar zodra een fles erin haar mond gaat is het over, speen helpt af en toe. Het is geen honger waarom ze huilt. Vind het zo moeilijk en zielig voor haar, ik zie wel dat haar tandvlees wat witter is. Hoop dat ze gauw van haar koorts af is

2 jaar geleden

Ik merk onderin ook in het midden bleek tandvlees, zure ontlasting, rode wangen, meer kwijlen, meer zuigbehoefte, slechter drinken, slechter slapen vooral overdag, prikkelbaar en regelmatig over haar gezicht wrijven. Hoelang kan het dan duren voordat een tandje komt en is dit normaal? Ze is bijna 4 maand

2 jaar geleden

Ik merk onderin ook in het midden bleek tandvlees, zure ontlasting, rode wa ...
Ik heb van meerdere moeders in mijn omgeving gehoord dat het idd mogelijk is dat baby's last hebben van tandjes voordat ze ook daadwerkelijk doorkomen. Bijna allemaal hadden ze af en aan alle symptomen van doorkomende tandjes, maar kwamen ze pas een maand of maanden later door. In de meeste gevallen was het zo dat het tandvlees wat roder en/of gezwollen was, en dan kwamen de tandjes binnen 8 dagen door.

2 jaar geleden

Reactie op Naj37

Hier ook, ik denk dat ze last heeft van haar tandvlees. Sinds dinsdag koo ...
Ze zeggen dat je bij koorts(38掳+) er niet van uit moet gaan dat het door doorkomende tandjes komt, aar eerder door iets anders. Een verhoging(37,5掳~38掳) kan wel bij doorkomende tandjes horen. Bleek tandvlees wat bij doorkomende tandjes hoort ziet er ook uit alsof je het tandje erdoorheen kunt zien! Hopelijk gaat het gauw beter met je dochtertje. Hier zitten we inmiddels op dag 10 en de tandjes zijn nog niet door. Hij heeft er nu niet de hele dag last van, maar met vlagen. Het is nog steeds wel heel zielig 馃様 Als ik hem een fles geef gaat hij op de speen kauwen. Bij live bv doet hij dat gelukkig (nog?) niet 馃槼

2 jaar geleden

Hier komt er al een tandje door wat adviseren jullie er op te doen om de pijn wat te verlichten 馃槄