426 Reacties

één jaar geleden

Hier intussen eindelijk 3 tanden in totaal die er volledig zijn (twee snijtanden en een hoektand). Verder nog steeds geen tanden in zicht 😅

VRIEND

één jaar geleden

Die kleine van ons heeft al dik 2 maanden zijn handjes of bijtspeeltjes in zijn mond en lekt speeksel als een malle. Hij heeft daardoor ook luieruitslag met bultjes die soms bijna weg is, maar nooit helemaal. Omdat ik weet waar het door komt, blijf ik gewoon zinkzalf smeren, maar het knaagt toch wel aan me dat ik overal lees; als het langer dan een week aanhoudt, dokter bellen omdat het misschien eczeem ofzo is. Zijn hier meer kindjes die dit echt lang hebben? Of raden jullie ook aan de dokter te bellen?

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Die kleine van ons heeft al dik 2 maanden zijn handjes of bijtspeeltjes in ...
Ik zou denk ik wel even langs de dokter gaan om zeker te weten dat er niet ook een schimmelinfectie bijgekomen is. Mijn nichtje had dat en daardoor kan luieruitslag heel lastig genezen. Daar krijg je dan een speciale zalf voor dacht ik.

één jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik zou denk ik wel even langs de dokter gaan om zeker te weten dat er niet ...
Klopt. Had onze dochter ook. Na het zalfje was het binnen no time ovwr

één jaar geleden

Hier is meneer al weer een maand aan het kwijlen en zit zijn handje bijna permanent in zijn mond. Zijn luiers ruiken inmiddels ook wat zurig. Zouden dan nu eindelijk de laatste 4 kiezen er aan komen? Tijdens het tandenpoetsen zie ik nog niets, en hij laat het poetsen nog toe. De vorige keer duurde het kwijlen ook zo lang en toen had hij opeens binnen een maand vier kiezen erbij.

10 maanden geleden

Ik haal deze er weer even bij! Zijn er meer mama's van wie hun kindje nogsteeds niet alle tanden heeft. Hier staat de teller op 4 boventanden en 4 ondertanden en in elke hoek een kies. De hoektanden ontbreken nogsteeds. De kleine meid word morgen al weer 2. Heel benieuwd of dit meer voor komt?! Op mijn werk zie ik allemaal al volle bekkies bij ongeveer 1.5 jaar

10 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Ik haal deze er weer even bij! Zijn er meer mama's van wie hun kindje nog ...
Mijn zoontje heeft wel zijn hoektanden allemaal al, maar de laatste 4 kiezen zijn nog niet in zicht. Volgens mij hebben de meeste kindjes al hun tanden wel als ze tegen de 33 maanden zijn.

10 maanden geleden

Reactie op Buchukimchi

Mijn zoontje heeft wel zijn hoektanden allemaal al, maar de laatste 4 kieze ...
De eerste vd laatste vier kiezen is hier nu in aantocht. De rest van het gebit heeft hij al (13-11 2jr).

10 maanden geleden

Reactie op Buchukimchi

Mijn zoontje heeft wel zijn hoektanden allemaal al, maar de laatste 4 kieze ...
Maar die laatste 4 kiezen komen toch ook pas tussen de 2 en 3 jaar ? Dus opzich vrij normaal dat ze nog niet in zicht zijn?

10 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Maar die laatste 4 kiezen komen toch ook pas tussen de 2 en 3 jaar ? Dus op ...
Ik doelde er meer op dat een compleet gebit met 18 maanden wel heel snel is. En dat je kindje nog op z’n minst 9 maanden over heeft voor de overige tanden. Sommige kindjes hebben met 1 jaar nog steeds hun eerste tandjes niet en dat is ook normaal. Elk kind is anders. Mijn zoontje zit nu wel “op schema” maar zijn tanden zijn tot nu toe ook niet “volgens de regels” doorgekomen.

VRIEND

10 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Ik haal deze er weer even bij! Zijn er meer mama's van wie hun kindje nog ...
Onze mooie jongen wordt volgende week ook 2 jaar en heeft een hele tijd 4 boventanden, 3 ondertanden en aan iedere kant boven en onder een kies gehad. Een paar weken terug is met heel veel last aan het oor, en koorts vlagen, de eerste hoektand doorgekomen en afgelopen week de 4e ondertand. Dat is meteen een heel ander gezicht, maar past wel beter bij zijn steeds groter groeiende hoofdje.

10 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Ik haal deze er weer even bij! Zijn er meer mama's van wie hun kindje nog ...
Hier komen de 2 hoektanden boven nu door, maar de onder hoektanden nog niet. Kleine wordt volgende week 2!

10 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Ik haal deze er weer even bij! Zijn er meer mama's van wie hun kindje nog ...
Mijn zoontje is afgelopen week 2 geworden en heeft ook nog niet alle tanden. Beneden heeft hij er zelfs maar 2. Boven mist hij volgens mij nog 4 kiezen. We zijn pas ook bij de tandarts geweest en die voelde dat ze er wel zitten en gaan komen, dus maak mij er niet druk om. Zijn eerste tandje had hij pas bij 13 maanden, het duurt dus iets langer voordat ze bij hem doorkomen.

VRIEND

10 maanden geleden

Mijn zoontje is afgelopen week 2 geworden en heeft ook nog niet alle tanden ...
Hier ook het eerste tandje met 13 maanden gekregen. Dat zal het wel zijn. Onze kindjes doen dit gewoon wat later.

10 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Ik haal deze er weer even bij! Zijn er meer mama's van wie hun kindje nog ...
Hier ook nog niet hoor. Haar eerste tanden waren er pas bij 14,5 maand, dus ik verwacht dat het nog wel even duurt 🙈

7 maanden geleden

Onze zoon heeft al een tijdje al zijn tandjes. Alleen kwijlt hij nog steeds ontiegelijk veel. Herkent iemand dit?

7 maanden geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Onze zoon heeft al een tijdje al zijn tandjes. Alleen kwijlt hij nog steeds ...
Och ja, hier ook… verschrikkelijk! Heeft ook al z’n tanden al..

7 maanden geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Onze zoon heeft al een tijdje al zijn tandjes. Alleen kwijlt hij nog steeds ...
Ook de laatste kiezen al? want die komen pas gemiddeld tussen de 23 en 33 maanden. Ons zoontje kwijlt ook weer meer, maar die laatste kiezen komen nu 1 voor 1 door

7 maanden geleden

Reactie op Cherize

Ook de laatste kiezen al? want die komen pas gemiddeld tussen de 23 en 33 m ...
Jaa die heeft hij ook al een tijdje. Denk nu zo’n 1,5 maand al. Alleen het kwijlen blijft heftig 😂. Tijdens de tandjes doorkomen was het niet eens zo heftig haha

7 maanden geleden

Reactie op IreenK

Och ja, hier ook… verschrikkelijk! Heeft ook al z’n tanden al..
Gelukkig iemand die het herkent 🤭