426 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Sinds gisteren kwijlt hij opeens n贸g meer dan eerst. Het kwijl druipt echt ...
Mijn zoontje ook! Echt zo veel kwijl dat ie zich soms verstikt !!!

2 jaar geleden

Reactie op esperansa

Hier komt er al een tandje door wat adviseren jullie er op te doen om de pi ...
Meestal komen de tandjes in deze volgorde door. Wat op de foto te zien is kan ook best een tandje zijn hoor, maar het is waarschijnlijker dat het iets anders is zoals een epstein parel. Als je kindje last van zijn tandvlees heeft kun je het beste een bijtring geven. Je kunt ook bijtringen kopen die in de koelkast kunnen (nooit in de vriezer doen!). Je kunt ook een washandje een beetje nat maken (goed uitknijpen) en heel even in de vriezer doen of in de koelkast en hem daarop laten sabbelen/kauwen. Je kunt het washandje eventueel oprollen zodat hij het beter vast kan houden. Er zijn ook wel verlichtende gels, maar het probleem daarmee is dat kindjes dat doorslikken. Als je het steeds blijft smeren en je kindje krijgt dat steeds binnen is dat niet ideaal natuurlijk. Dan heb je ook nog van die kettingen/armbandjes met een speciaal soort steen, maar dat wordt afgeraden. Ten eerste is het nooit wetenschappelijk bewezen of het helpt. Ten tweede is er kans op verstikking door de ketting zelf of in het geval een steentje afbreekt en je kindje die in zijn mond stopt.

2 jaar geleden

Lijkt dit alsof ze doorkomen? Hij kwijlt superveel de afgelopen dagen, rode wangetjes en wilt veel kauwen en bijten. Hij is ook best onrustig.

2 jaar geleden

Reactie op mamalief

Lijkt dit alsof ze doorkomen? Hij kwijlt superveel de afgelopen dagen, rode ...
De foto is een beetje vaag. Ik heb begrepen dat je het vaak eerder kunt voelen dan dat je het kan zien. Even handen wassen en met je vinger erover wrijven, en als je scherpe puntjes voelt komen ze waarschijnlijk wel. Als ik het van de foto moet beoordelen zou ik zeggen dat het net als bij mijn zoontje gewoon vroeg pijn/ongemak van de tandjes is maar dat ze nog niet doorkomen. Vanaf het moment dat het tandvlees rood wordt en wat gezwollen is duurt het meestal 5~8 dagen voor ze door het tandvlees heen prikken.

2 jaar geleden

Ik heb even bevestiging nodig, dit zijn toch tandjes? Mijn dochter voldoet verder ook aan behoorlijk wat symptomen. Rode wangen, meer zuigbehoefte (ze weigert fles/speen, dus veel aan de borst) over haar wangen wrijven en ze is huilerig. Vind het zo zielig. 馃Ψ 馃槬

2 jaar geleden

Reactie op mamaST

Ik heb even bevestiging nodig, dit zijn toch tandjes? Mijn dochter voldoet ...
Lijkt mij wel ja! Maar het ziet er niet uit alsof ze binnen een week door zullen komen. Ik vind het wel apart dat je eigenlijk bijna nergens iets hoort of leest over dat kindjes last kunnen krijgen van tandjes voordat ze ook echt doorkomen. Als ze echt door gaan komen wordt meestal het tandvlees rood en dik. Ze zeggen dan wel dat het kan jeuken, maar dat lijkt bij mijn zoontje echt niet op jeuk hoor 鈽癸笍

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Lijkt mij wel ja! Maar het ziet er niet uit alsof ze binnen een week door z ...
Ja, gek h猫? Dat daar zo weinig over te vinden is. Ik merk dat mijn dochter er echt wel last van heeft namelijk. 馃槄 ze drukt er ook constant met haar tong tegen aan.

2 jaar geleden

Reactie op mamaST

Ja, gek h猫? Dat daar zo weinig over te vinden is. Ik merk dat mijn dochter ...
Ik zit in een groepschat met allemaal niet Koreaanse mama's die in Korea wonen en in 2021 een kindje hebben gekregen. Veel kindjes in die groep hebben dus al tandjes. En minstens de helft daarvan heeft overduidelijk last gehad van tandjes ruim voordat ze ook echt doorkwamen. Het is dus niet eens zo gek ook! Het dochtertje van mijn oudste zus is twee maanden ouder dan mijn zoontje en die had er ook al last van anderhalve maand geleden. En ook nog steeds geen tandjes! Dan zouden er tussendoor ook periodes moeten zijn dat ze er geen last van hebben, dus ik hoop voor mijn zoontje dat die periode (of de tandjes!) gauw komt(/komen)!

2 jaar geleden

Is dit een doorkomend tandje? Krijg het erg moeilijk op de foto mevrouw steekt steeds haar tong uit

2 jaar geleden

Reactie op Lola00

Is dit een doorkomend tandje? Krijg het erg moeilijk op de foto mevrouw ste ...
Het is beter te zien als je het kan vergelijken met de rest van het tandvlees. Ik zie het iig niet zo goed door dat groene cirkeltje 馃槄

2 jaar geleden

Het tandvlees van de baby hier kan ik nu ook een scherp randje voelen. Dan kan het toch echt niet lang meer duren zou je denken. Gelukkig lijkt hij er ook niet meer zo heel veel pijn aan te hebben.

2 jaar geleden

Reactie op marcellaejms

Het tandvlees van de baby hier kan ik nu ook een scherp randje voelen. Dan ...
Als ze doorgebroken zijn hebben ze er soms nog tot een dag of twee last van en dan niet meer. Fijn dat ze bij jouw kindje doorkomen nu! Mijn zoontje heeft er nog steeds last van, maar ze komen nog steeds niet door. Ik hoop dat hij gauw minder last heeft of dat ze ook door gaan komen 馃様

2 jaar geleden

Jeetje wat is dit toch zwaar voor zo鈥檔 kleintje. Hij heeft er zoveel last van. Poept al sinds vorige week 6-7 keer per dag. Soms dunne ontlasting ertussen en heeft extreme last van luieruitslag. Wie gebruikt er ook de vsm kind tandgel?

2 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda馃惣

Jeetje wat is dit toch zwaar voor zo鈥檔 kleintje. Hij heeft er zoveel last v ...
Die van ons heeft ook zeer veel ontlasting per dag en erge luier uitslag Ook sinds vorige week Is nu 19 weken en heb vrijdag vsm gehaald het verlicht wel de klachten en koelbijt ringen Hoelang heeft die van jou als last van de ontlasting?

2 jaar geleden

Reactie op Natas Menger

Die van ons heeft ook zeer veel ontlasting per dag en erge luier uitslag Oo ...
Mijn zoontje is ook sinds zaterdag 19 weken. Nou vorige week begon het met 2-3 keer per dag en sinds het weekend is het wel echt 4-6 keer per dag. Ik gebruik ook de vsm en heb ook een koelbijtring, alleen die weet hij nog niet echt goed te gebruiken馃槀. Ik ga morgen ook even bepanthen halen voor de luieruitslag. Het is zooo zielig bij elke verschoning als hij er ook last van heeft steeds.

2 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda馃惣

Mijn zoontje is ook sinds zaterdag 19 weken. Nou vorige week begon het met ...
Echt sneu voor ze ... ook onze last van zijn billen Hopen dat hun tandjes snel door mogen komen 馃槵

2 jaar geleden

Lux is morgen 19 weken en nu zijn z鈥檔 eerste tandjes er echt door馃ぉ. Hopelijk laat de rest even op zich wachten.

2 jaar geleden

Mijn zoontje had met 3 maand en 1 week z鈥檔 eerste 2 tandjes

2 jaar geleden

Reactie op marcellaejms

Lux is morgen 19 weken en nu zijn z鈥檔 eerste tandjes er echt door馃ぉ. Hopeli ...
Gefeliciteerd! 馃Ψ Hier zijn de tandjes nog niet door, maar het is nu wel wat rustiger geworden! Hij kauwt wel nog heel graag op zijn bijtspeeltjes en op mijn vingers. Gelukkig heeft hij er nu weinig tot geen last van 馃挆

2 jaar geleden

Reactie op marcellaejms

Lux is morgen 19 weken en nu zijn z鈥檔 eerste tandjes er echt door馃ぉ. Hopeli ...
Bij ons precies hetzelfde als op deze foto馃槉馃憣馃徎 veel kwijlen en afgelopen weken zure ontlasting ,bleek tandvlees, op alles kauwen