426 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Dahlia22

Welke wasbare luiers gebruik je? En goed te doen? Ik wil eigenlijk wel over ...
Je kunt ook beginnen met een huurpakket bijvoorbeeld van nappys.nl Dan kun je een beetje kijken wat jullie het beste ligt en wat qua pasvorm het beste past. Er is ook een topic over wasbare luiers! https://community.24baby.nl/forum/baby/wasbare-luiers-algemeen-topic-deel-2-mK65pp

2 jaar geleden

Reactie op Dahlia22

Welke wasbare luiers gebruik je? En goed te doen? Ik wil eigenlijk wel over ...
Ik gebruik zelf trouwens ook wasbare luiers en het is goed te doen ja. Het wassen valt heel erg mee, was heb je toch al genoeg dus dat beetje erbij maakt niks uit. Je hebt minder afval, dus dat scheelt ook. Ik gebruik 's nachts nog wel wegwerp en als hij een keer rode billen heeft na het dragen van wegwerpluiers is zijn huidje na even een wasbare aangehad te hebben zo weer normaal. Ik vind het iig erg fijn en het staat ook zo leuk aan de waslijn! 🥰

2 jaar geleden

Hebben nog meer dat het bij de laterale snijtijden dikker is dan bij ander tandvlees. Ga bijna denken dat die eerst doorkomen😂

2 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Hebben nog meer dat het bij de laterale snijtijden dikker is dan bij ander ...
Ja ik zie ze ook zitten. Ze zitten klaar voor de start, maar wanneer de start is dat weet ik niet 😂

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ja ik zie ze ook zitten. Ze zitten klaar voor de start, maar wanneer de sta ...
Hahahha, maar mn zoontje heeft dus de eerste twee tandjes nog niet en ziet er ook niet naar uit dat ze doorkomen😂😂

2 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Hahahha, maar mn zoontje heeft dus de eerste twee tandjes nog niet en ziet ...
Ik denk als ze echt door gaan komen dat het tandvlees er echt rood en gezwollen uit gaat zien. En dat de bleke plekjes meer een voorbode zijn ofzo. Maar er zijn vast ook wel wat kindjes bij wie het niet rood/gezwollen is en er zijn ook kindjes die nooit de symptomen vertonen maar wel opeens tandjes hebben. Ze komen hoe dan ook vanzelf wel door!

2 jaar geleden

Hi mama,s Ik voel nu een scherp randje in de kaak van mijn zoontje, en met een thee lepeltje hoor ik het tikken. Ik kan het echter slecht zien, want ik mag er niet naar kijken van mijn zoontje, want hij duwt steeds ze tong ervoor of gaat met zijn hoofd schudden 😂. Maar weet iemand hoelang het duurt voor ze nu echt helemaal door zijn ? Of kan het nu ook weer stagneren en dat het later weer verder doorzet ? Ik hoop dat het nu wel doorzet, want hij heeft er echt pijn aan. Gaat soms uit het niet echt krijsen😢

2 jaar geleden

Hi mama,s Ik voel nu een scherp randje in de kaak van mijn zoontje, en met ...
Als je echt iets scherps voelt zouden ze wel echt door moeten komen hoor. Volgens mij binnen 8 dagen als het tandvlees rood/gezwollen is. En de pijn/het ongemak kan dan nog blijven tot 2 dagen na het doorkomen geloof ik. Is zijn tandvlees ook rood/gezwollen of ziet het er geïrriteerd uit? Heb er inmiddels zoveel over gelezen en gehoord ben bijna een expert hahahah 😂

2 jaar geleden

ik heb ook het vermoeden dat hij een tandje krijg kan niks zien of voelen maar heeft vuur rode wange geen verhoging zo heeft hij diaree en zo weer niet wel daardoor last van de darmpjes beweegt ontzettend veel en alles gaat zijn mond in hoor kwijlt rivieren bij elkaar ben benieuwd hoelang dit gaat duren heb wel een armbandje besteld van barnsteen zou de klachten moeten verminderen heeft sinds vandaag om 🙏🏽

2 jaar geleden

Reactie op Baby Mahmoudi

ik heb ook het vermoeden dat hij een tandje krijg kan niks zien of voelen m ...
Armbandjes en kettingen van barnsteen of amber worden afgeraden omdat niet (wetenschappelijk) bewezen is dat het helpt. En als een steentje afbreekt kan het een stikkingsgevaar vormen. In het geval van de kettingen kan het ook een stikkingsgevaar vormen als het sluitinkje niet breekt als er druk op komt te staan.

2 jaar geleden

Hier ook een kleine die zijn eerste tandje krijgt. Met toeval zag ik het vanmorgen, en dit verklaard het nachtelijk spoken van afgelopen nachten... Ontroostbaar om 00.00 terwijl dit een tijdstip was waar hij normaal niet wakker is. Kwijlen en rode wangetjes had mnr altijd al dus verder geen aanwijzingen gehad... Welke crème is nou het beste voor wat pijnstilling?

2 jaar geleden

Reactie op T6543

Hier ook een kleine die zijn eerste tandje krijgt. Met toeval zag ik het va ...
Je kunt ze het beste een bijtring geven, er zijn ook bijtringen die je kunt koelen (nooit in de vriezer leggen!). Bijtringen helpen goed omdat ze de druk op het tandvlees verlichten door tegendruk te bieden. Of je kunt een washandje met wat water goed uitgewrongen in de koelkast of heel kort in de vriezer leggen en aan ze geven om op te sabbelen. Je kunt ook wel een verdovende zalf op het tandvlees smeren. Maar dat is niet ideaal omdat je kindje dat doorslikt. Heel weinig smeren helpt nauwelijks en als je blijft smeren krijgen ze daar best veel van binnen.

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Je kunt ze het beste een bijtring geven, er zijn ook bijtringen die je kunt ...
Overdag is hij eigenlijk vrij goed ten pas en had het daarom denk ik ook niet door dat er een doorkomend tandje was. Het is puur in de nacht tot nu toe dat hij wakker werd. Had nu wel het idee dat het voor het slapen gevoelig was omdat hij doen wel iets begon te jengelen. Heb toen wel een zetpil gegeven omdat ik gewoon van mening ben dat hij geen pijn hoeft te lijden

2 jaar geleden

Zo gaat het baby er wel heel snel van af, volgens mij tand nr 3, 4, 5 en 6 in aantocht. Gelukkig heeft hij er geen last van nog.

2 jaar geleden

Nog kindjes die amper willen drinken of mindere eetlust hebben door doorkomende tandjes? 🥴

2 jaar geleden

Onze dochter heeft ook al die symptomen. Beet gisteren zelfs op mijn vinger en ze kauwt op de speen vd fles. Haar onder tandjes kan je al zien door het tandvlees, dus het kan ieder moment gebeuren. Ze is met alles best snel dus ben benieuwd. Ze vindt overigens een bijtring heel fijn! Die liggen bij ons standaard in de koelkast.

2 jaar geleden

Reactie op MamaLars

Zo gaat het baby er wel heel snel van af, volgens mij tand nr 3, 4, 5 en 6 ...
Wauw! Dat is idd heel snel! Is hij er wel gauw vanaf 😄

2 jaar geleden

Zouden de tandjes van mijn zoontje aan het doorkomen zijn? Of zou het nog even duren denken jullie?

2 jaar geleden

Reactie op AM 95

Zouden de tandjes van mijn zoontje aan het doorkomen zijn? Of zou het nog e ...
Het zou kunnen, maar het lijkt erg op hoe het er bij mijn zoontje uitzag met drie maanden en bij hem zijn ze nog niet door. Kan het dus niet echt met zekerheid zeggen. Heeft hij veel symptomen?

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Het zou kunnen, maar het lijkt erg op hoe het er bij mijn zoontje uitzag me ...
Hij kwijlt heel veel, hij stopt alles in zijn mond en zit de hele dag eigenlijk met zijn handen in zijn mond. Stoelgang is ook wat slapper en hij heeft het wel lastig (weent meer) maar hij heeft natuurlijk wel gisteren een vaccinatie gekregen dus slappere stoelgang en wenen kan natuurlijk wel daarvan zijn 🤷🏼‍♀️