426 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op AM 95

Hij kwijlt heel veel, hij stopt alles in zijn mond en zit de hele dag eigen ...
Dan denk ik dat ze nog niet doorkomen. Maar sommige kindjes hebben ook nergens last van, dus je weet het nooit! 🤷‍♀️

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op AM 95

Hij kwijlt heel veel, hij stopt alles in zijn mond en zit de hele dag eigen ...
Denk inderdaad dat hij last heeft van de vaccinaties. Die van ons was er ook een dag of 2 wat door van slag

2 jaar geleden

Al een hele tijd roept iedereen ach die zal wel tandjes krijgen maar zelf denk ik neejoh. Maar nu kwijlt ze ineens sinds eergisteren echt extreem. Gister hele zure dunne poep en helemaal rode billetjes. Dus gaat t nu dan echt gebeuren?? Ik denk dat ik een heel klein bultje zie op haar tandvlees maar eerlijk is eerlijk ik heb geen flauw idee hahahhah

2 jaar geleden

Hoelang duurde het bij jullie voordat het tandje door kwam vanaf het moment van symptomen ? Hier een meisje wat echt extreem last heeft, iedere avond verhoging/lichte koorts, oren trekken, nachten lang huilen en vooral heel veel bijten en zuigen, ik mis mijn vrolijke meisje echt 😢 Het is zo afzien, geven jullie dan een zetpil ? Ik heb het vanavond maar gedaan omdat ze er zoveel last van had, ook drinken gaat echt moeizaam, hoop dat ze heel snel doorkomen 🤨

2 jaar geleden

Reactie op Grotewens

Hoelang duurde het bij jullie voordat het tandje door kwam vanaf het moment ...
Mijn zoontje had dit ook en die zijn nog niet door. Symptomen hielden toen iets meer dan 2 weken(!) aan. Maar als ze echt door gaan komen zouden ze na ±8 dagen wel doorgekomen moeten zijn en nadat ze door het tandvlees heen gebroken zijn hebben kindjes nog tot 2 dagen last ervan. Van wat ik erover gelezen en gehoord heb dan hoor, ik ben geen ervaringsdeskundige 😅 Als je dochtertje gezwollen/rood tandvlees heeft zullen ze wel doorkomen. Ik heb ook gehoord dat het eerder te voelen is dan te zien, dus als je iets voelt zal er zéker wel iets doorkomen! Toen mijn zoontje er zo'n last van had heb ik ook wel eens voor het slapen gaan wat gegeven tegen de pijn. Vooral wanneer hij overdag echt heel slecht geslapen had en lichte verhoging had.

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Mijn zoontje had dit ook en die zijn nog niet door. Symptomen hielden toen ...
Ja we denken iets achter het tandvlees te voelen, geen idee of het kan ? Het lijkt verder niet rood of gezwollen, eerder wittig, maar nog geen duidelijk tandje te zien of voelen

2 jaar geleden

Reactie op Grotewens

Hoelang duurde het bij jullie voordat het tandje door kwam vanaf het moment ...
Hier zijn de onderste twee tandjes binnen 2 weken doorgekomen. Dat betekende 2 weken slecht slapen, huilen in de nacht, idd oortjes trekken, kwijl all over the place. En nu aansluitend sinds 2 dagen 39 graden koorts, extreem huilen, niet slapen 's nachts en nog ergere huilbuien. Ik ben totaal gebroken, helemaal op. Gisteren zaten we zelfs op de spoedpost omdat ie 2.5 uur aan een stuk bleef krijsen 😭 Volgens de arts is ie gezond, geen oorontsteking. 'Gewoon' last van z'n tandjes. Is dat zo gewoon dat het zo extreem is? We slapen straks al bijna een maand niet meer 's nachts.😢🥴 Er is hier al een doos zetpillen doorheen gegaan... Dat verlicht iig de pijn.

2 jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

Hier zijn de onderste twee tandjes binnen 2 weken doorgekomen. Dat betekend ...
Ik vind het wel raar dat de arts zegt dat de koorts gewoon bij de tandjes hoort. Ze zeggen dat je er nooit vanuit moet gaan dat koorts bij tandjes hoort, maar een beetje verhoging (37,5~37,9) kan wel. Als het 38° was ofzo zou ik het me nog wel voor kunnen stellen, maar 39° is echt koorts. Dan zou er iets anders bijgekomen kunnen zijn ofzo (verkouden of griep oid). Ik zou zijn temperatuur iig wel in de gaten houden en er niet vanuit gaan dat het gewoon door de tandjes komt. En je zegt dat ze doorgekomen zijn? Dan zou hij er juist minder tot geen last meer van moeten krijgen (kan tot 2~3 dagen na het doorbreken nog wel doorgaan). Of komen zijn boventandjes dan ook al door?

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik vind het wel raar dat de arts zegt dat de koorts gewoon bij de tandjes h ...
Ja dat vond ik dus ook, zo gewoon leek me dat niet. En omdat ie een zetpil had gehad en de koorts toen een eind gedaald was, werd het een beetje weggewuifd had ik het idee achteraf. Sowieso moest m'n man praten als brugman voordat we überhaupt mochten komen op de spoedpost. Want ze hoorden de baby niet huilen op de achtergrond. Nee die was na 2.5 uur krijsen voor welgeteld 15 minuten in slaap gevallen op het aankleedkussen toen ik in een wanhoopspoging probeerde of een beenmassage hielp hem te ontspannen 🤷🏻‍♀️ Nu heeft ie sinds een paar uur ineens een hoestje en een loopneus erbij, dus ik vermoed idd ook iets van griep. Ik hou hem zeker goed in de gaten, er komen namelijk nog geen andere tandjes door voor zover ik kan zien of voelen.

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik vind het wel raar dat de arts zegt dat de koorts gewoon bij de tandjes h ...
Blijkt toch een luchtweginfectie te zijn! Was afgelopen week nog een keer naar de huisarts geweest omdat ik het niet vertrouwde. Het manneke is gewoon hartstikke ziek 🙁 Niks tandjes!

2 jaar geleden

Reactie op MinnieMouse

Blijkt toch een luchtweginfectie te zijn! Was afgelopen week nog een keer n ...
Goed dat je er achteraan bent gegaan dan! Hopelijk is hij gauw weer beter 🥺

2 jaar geleden

Volgensmij komen haar tandjes nu echt door! Ze heeft heel veel pijn aan haar mond en ze is overal op aan het bijten. De onderkant is opgezwollen en rood en haar ontlasting ruikt echt zurig.

2 jaar geleden

Het hield al langer aan maar het is nu ineens heel heftig

2 jaar geleden

Volgensmij komen haar tandjes nu echt door! Ze heeft heel veel pijn aan haa ...
Gezwollen tandvlees komt zeker wel door tandjes! Hopelijk heeft ze er niet veel last van en zijn ze snel door!

2 jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Gezwollen tandvlees komt zeker wel door tandjes! Hopelijk heeft ze er niet ...
Dat hoop ik ook en hoe is het bij jullie?

2 jaar geleden

Dat hoop ik ook en hoe is het bij jullie?
Hij zit weer erg te kauwen op alles en is erg geïrriteerd, maar ik denk dat hij gewoon jeukend tandvlees heeft. Ik zie verder geen tekenen van doorkomende tandjes. Het is wel een stuk beter dan in het begin, want toen huilde hij zoveel en had hij er echt last van. Dat is nu gelukkig een stuk minder!

2 jaar geleden

Daar zijn ze dan!! 🙏

2 jaar geleden

Reactie op hoogendoornS

Daar zijn ze dan!! 🙏
Aaaah wat schattig 😍😍😍 Heb je nog dingen gemerkt de dagen vooraf?

2 jaar geleden

Reactie op SE1997

Aaaah wat schattig 😍😍😍 Heb je nog dingen gemerkt de dagen vooraf?
Ja heel schattig he! 🥰 vooral hele boze/gefrustreerde momenten gemerkt bij haar. Moeite met drinken, alsof de speen niet lekker in de mond lag. En veel slapen, snel moe.. ontlasting was iets meer maar viel me gelukkig mee. Ze heeft nu op t moment nog heel veel behoefte om te kauwen op alles en nog moeite met de fles. Omdat nu de tandjes "in de weg" zitten denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op hoogendoornS

Daar zijn ze dan!! 🙏
Oohh wat schattig! Die eerste twee tandjes zijn altijd zo lief hè! Niet wat eraan vooraf gaat, maar als ze er eenmaal zijn 🤩