15 Reacties

één jaar geleden

Hetzelfde bij zichtbaar ongemak pcm is ze verder gewoon vrolijk en drinkt en slaapt goed dan niet koorts zelf is niet erg juist goed dan is het lichaam tegen het virus aan het strijden dus ik denk dat je het prima doet🙂 als je kindje koorts heeft gehad en binnen zoveel dagen (weet even niet wat se norm is) weer koorts altijd even bellen want dan kan er een andere oorzaak van de koorts zijn. Op thuisarts staat na 5 dagen koorts bellen ik vind thuisarts altijd een fijn overzichtelijk en betrouwbare informatiebron.

één jaar geleden

De huisarts vertelde mij dat koorts niet hoeft te 'vlammen' Je mag best laagdrempelig een pcm zetpil geven. Als hij daardoor beter drinkt en of slaapt why not. Met koorts kleden wij onze dochter ook altijd minder aan of in een zomerslaapzak en 's nachts nog even het nekje voelen. Koorts mocht volgens onze huisarts 10 dagen duren.

één jaar geleden

Wij geven ook alleen pcm als we zien dat hij er last van heeft. Met koorts en beetje klachten maar niet veel last geven we vaak wel voor het slapen gaan een zetpil, zodat hij goed z'n rust kan pakken. Tijdje terug wel een onderhoudsdosering gegeven 4 dagen lang vanwege de naweeën van het rs virus, om de pijn van het hoesten te verzachten, maar dat was op advies van de arts. Beterschap voor je kleintje en succes!

VRIEND

één jaar geleden

Als hij veel, lang en/of hard huilt, icm koorts of vaccinatie, geef ik hem een zetpil. Mijn man geeft liever met hoge koorts ook al een zetpil, maar zolang hij dan geen last lijkt te hebben, hou ik dat liever af

één jaar geleden

Bij zichtbaar pijnlijk ongemak (doorkomende tandjes, het is een pijnstiller en zelf loop ik ook niet graag met onnodige pijn) en inderdaad bij flinke griep/verkoudheid ook in de nacht voor een goede nachtrust zodat hij lekker kan opknappen.

één jaar geleden

Bij pijn geven wij pcm. Zelfs wanneer er geen koorts is (bijvoorbeeld bij kiezen en wel huilerig en jammerig zijn). Onze zoon is altijd vrolijk, huilt alleen bij honger of pijn. En loedermoederactie hier: Oh en als hij de nacht ervoor koorts heeft gehad en de volgende dag nog een beetje verhoging heeft maar wel vrolijk is geven we ook pcm als hij naar de opvang moet. Al meegemaakt dat hij dan de hele dag er goed op gaat en ook meegemaakt bij het niet geven dat we na 2u gebeld werden omdat hij toch koorts kreeg, of we hem wel op wilden halen want hij was niet zichzelf. Thuis pcm erin en er na 30m niks meer aan de hand was 😒.

één jaar geleden

Reactie op Amooma

Bij pijn geven wij pcm. Zelfs wanneer er geen koorts is (bijvoorbeeld bij k ...
Ik doe dit zelf ook. En geef ook snel een zetpil als hem dit helpt. Maar werk ook in de kinderopvang, zeg alsjeblieft als je een zetpil hebt gegeven want dan kunnen ze hem een beetje in de gaten houden of de koorts steigt ineens snel. Of hij krijgt een koortsstuip dan weten ze hoe dat komt. Wij hebben het op het kdv een keertje meegemaakt en als je dit vooruit wist dan kun je het in de gaten houden. Ik snap dat het vervelend is en dat er thuis niks aan de hand is.

één jaar geleden

Reactie op MommyOfOne21

Ik doe dit zelf ook. En geef ook snel een zetpil als hem dit helpt. Maar w ...
Goeie! We zeggen het wel altijd wanneer hij koorts of verhoging heeft gehad.

één jaar geleden

Reactie op MommyOfOne21

Ik doe dit zelf ook. En geef ook snel een zetpil als hem dit helpt. Maar w ...
Dankjewel v je reactie. Als hij savonds koorts heeft en ik zetpil geef mag hij dan smorgens gewoon naar de opvang als het onder de 38graden is? Of heeft elke opvang weer andere regels.... paar maanden geleden had hij precies 38graden de dag na zn vaccinatie, ik heb het braaf gemeld en moest hem per direct weer mee naar huis nemen😭

één jaar geleden

Reactie op Handpickedfromheaven

Dankjewel v je reactie. Als hij savonds koorts heeft en ik zetpil geef mag ...
Ligt denk ik ook aan de regels van het kdv. Maar ik zou zeggen als hij in de ochtend heen koorts heeft mag hij blijven en als het niet gaat dan bellen we. 38.0 vind ik vaak ook zo'n twijfel geval.. ik zeg vaak, we kijken wel hoe het gaat en anders hoor je het wel.

één jaar geleden

Bedoelen jullie met een pcm gewoon een zetpil of echt een vloeibare pcm?

één jaar geleden

Ik doe bij hoge koorts, pijn en/of ongemak een zetpil geven. Het komt gelukkig niet super vaak voor dat het nodig is en ik geef ook nog de zetpil met de laagste dosering.

één jaar geleden

Ik kijk eigenlijk met name naar hoe hij zich voelt. Lijkt het alsof hij veel pijn heeft? Dan geef ik hem een zetpil ongeacht de koorts. Heeft hij verhoging/koorts maar lijkt er niet al te veel last van te hebben? Dan doe ik het niet. Scheelt ook wel dat onze zoon juist veel slaapt als hij ziek is en nog nooit echt hoge en aanhoudende koorts heeft gehad.

één jaar geleden

Als hij geen pijn heeft en alleen (hoge) koorts maar hij heeft er geen last van dan geef ik hem niks. Hij wordt hangerig maar vind dat zelf logisch als die ziek is. Hangerig vind ik persoonlijk niet gelijk een indicator voor pijn. Hij heeft veel last van zijn billen door zure poep van de tandjes en daar veel pijn van. Dan krijgt die wel een zetpil.

één jaar geleden

Als hij koorts heeft en ook zichtbaar anders gedraagt