22 Reacties
één jaar geleden
Mijn meisje ook en nu 15 weken zwanger ze zal ongeveer 1 jaar en 7 maand zijn als de kleine man geboren word
één jaar geleden
Doen wat je gevoel zegt. Ik wil ook suuuper graag een 2e en wij hebben besloten om na onze bruiloft (miss al wel de maand van de bruiloft) te stoppen met het gebruik van condooms en dan zien we wel weer wat er gebeurt. De 1e heeft 14 maand geduurd voor ik zwanger was dus ik houd er rekening mee dat het nu wel weer lang kan gaan duren
één jaar geleden
Onze dochter is ook een jaar en twee maand, en is inmiddels al 6 weken een grote zus ;)
Heeft ook een broer van net 3 boven haar.
Tsja wat ideaal, denkt dat alles zo z'n voor en nadelen heeft. Ze is nog jong, roept wel de hele tijd 'kaa' (broertje heet Cas). Gaat naar hem toe als ie huilt, maar begrijpt er verder niks van. Hopelijk hebben ze later wat aan elkaar. En ik moet haar natuurlijk nog overal bij helpen, maar geen jaloezie oid.
Kijk, m'n zoon van 3 snapt wel, is zelfstandiger, maar is nu lekker aan het peuteren, grenzen opzoeken. Dus ook niet altijd ideaal. Maar heb nog geen verplichten van basisschool met ophalen en brengen. Ik maak me zelf nooit zou gauw druk, het komt zoals het komt. Wat vandaag niet lukt, doen we morgen ;)
Je moet doen waar jij/ jullie je prettig bij voelen. Wij vinden het leuk dar ze kort op elkaar zitten, zodat ze hopelijk later wat aan elkaar hebben..
één jaar geleden
Ik had altijd het ideale beeld voor me niet te groot leeftijdsverschil ong 2 jaar.
Mijn zoontje is voor mij echt een geluk, het heeft ruim 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was.
Maar heel gek, ik heb totaal nog niet de behoefte om te stoppen met de pil. Ik zie het niet voor me hoe het zal zijn met 2 kindjes.. ik zie vooral veel gedoe voor me. Vind het nu met zn 3e zo gezellig en fijn.
Mijn bekken en bekkenbodem is nog niet de oude ben bang dat het erger wordt met nog een zwangerschap.
Het gevoel van de klapperende eierstokken zal ooit wel weer komen maar voel me nu zo gezegend met mijn wondertje.
één jaar geleden
Mijn zoontje is ook 1 jaar 1 maand en ben 12 weken zwanger van de 2e. Ik denk niet dat er zoiets is als ‘ideaal’, alles heeft voor en nadelen en het ligt ook heel erg aan jezelf en aan je kindjes. Mijn zoontje is heel makkelijk en klimt bijvoorbeeld al zelf de trap op, dus straks ook geen (of iig veel mindet) last met tillen enzo.
één jaar geleden
Denk dat alles afhangt van jezelf en de kinderen die je krijgt! Sommige kindjes zijn dol op broertjes en/of zusjes en anderen worden jaloers of geven er helemaal niets om.
2 onder 2 lijkt mij pittig. Heb ook altijd geroepen dat ik dit niet wilde! Maarja, mijn leeftijd wordt niet jonger en ik voel dat de tijd tikt, dus afgelopen maand de spiraal eruit gehaald met de gedachte dat het wel eventjes zou duren. Bij mijn zoontje duurde het 7mnd voordat het raak was, dus zoiets weer verwacht.
Maar karma kwam om de hoek kijken en het is meteen de 1e ronde raak. Ben nu bijna 5wk zwanger. Dus straks heb ik er 2 onder 2 en het gaat hoe dan ook hartstikke goed komen 👍🏻💃🏼
één jaar geleden
Denk dat er geen "ideale" leeftijdsverschil is hier schelen de oudste 1jaar en 9 maanden en de jongste nog geen 11 maanden heb 3 kids in ruim 2,5 jaar.
Mijn laatste kindje was ongepland en enorm druk 3 kleine kindjes maar ik vond de 2de pittiger omdat mijn 2de kindje pittiger was dan de 3de en de 1ste net in de peuterpuberteit kwam🙈 maar Daarintegen zijn ze nu 3 en 2 en zo leuk met elkaar ze hebben een hele close band samen prachtig om te zien😊 doe waar je je goed bij voelt voor de 1 is het te druk voor de ander fijn omdat je er nog in zit wat me wel heel leuk lijkt als ze ouder zijn dat ze er meer bewust van zijn mijn oudste word 4 en vraagt telkens waarom ik geen baby in me buik heb en of er nog een broertje of zusje komt (voorlopig niet🙈) had me wel leuk geleken om haar er bewust in mee te nemen
één jaar geleden
Ik denk dat het verschilt per situatie en per kind. Mijn broer en zus schelen 1,5 jaar en ik kom weer 6 jaar later. Mijn moeder vond het bij mij gek genoeg pittiger. Dit omdat ik hele andere behoefte had dan mijn broer en zus. Maar ik hoor ook van veel moeders dat ze het juist prettig vinden meer leeftijdsverschil. En inmiddels heb ik ook een erg goede band met mijn zus. Voorheen ook geen slechte, maar onze werelden waren mijlenver uit elkaar.
Oké aan dit antwoord heb je volgens mij precies niks🙈
één jaar geleden
Dat is heel persoonlijk en ik denk ook uit eigen ervaring wat je zelf fijn lijkt.
Mijn zusje en ik schelen 3,5 jaar, dat vond ik een heel fijn leeftijdsverschil. Mijn man scheelt met zijn zusje iets meer dan 1,5 jaar en vind dat fijn.
Ik had een keizersnee en moest dus minimaal een jaar wachten. En mijn man wil er elk moment eigenlijk alweer voor gaan. Ik ben er alleen nog niet aan toe. Dus ik hou het nog een beetje af. Ik denk dat ik ergens in de zomer mijn spiraaltje eruit laat halen. Maar het ligt er echt aan hoe ik mij dan voel en hoe ons zoontje het doet.
Ik was bij hem echt ziek in de zwangerschap en ik ben echt bang dat ik dat weet word en dan moet hij wel wat zelfstandiger zijn. En ik hoop dat hij het dan ook iets beter begrijpt allemaal.
één jaar geleden
Hier een dochter van bijna 1 jaar en 2 maanden. En 26+4 vandaag van haar zusje. Ik denk dat geen enkele leeftijd ideaal is, of eigenlijk dat elke leeftijd wel voor en nadelen heeft. Dus toen bij ons de wens er was (en we wisten altijd al dat we graag meerdere kinderen zouden willen als het ons gegund was met een beperkt leeftijdsverschil), zijn we er weer voor gegaan. Merk dat ik nu wel lichamelijke klachten krijg, dus ben blij dat mijn dochter sinds 10 maanden al loopt en ik haar weinig hoef te dragen. Maar op elk uitdaging vinden we wel een oplossing.
één jaar geleden
Reactie op Kiwinasje
Hier een dochter van bijna 1 jaar en 2 maanden. En 26+4 vandaag van haar zu ...
Totaal mee eens en wat ik ook nog het mooist èn belangrijkste vind: toen JULLIE het wilden. Jullie als ouders moeten het weer willen.
Ik scheel 7 jaar met mijn broertje, mijn man nog geen 2 jaar met zijn zus. Van mij hoeft er geen 7 jaar te zitten tussen ons zoontje en nummer twee. Maar nog geen jaar tussen ons zoontje en nummer twee, vind 'k weet veel te snel. Het ligt (ook) zo aan de situatie..
Ons zoontje is 'n slechte slaper, loopt nog niet. Voor ons is het een must dat hij zelfstandig kan lopen èn alleen de trap op èn af kan (op zijn billen) dat lijkt mij veel getil schelen.
Qua slapen trek ik het nu niet om 'r ook nog een kleine bij te hebben. We zijn er gewoon nog niet klaar voor.
Ieder dus zijn of haar ding.... 🙂
één jaar geleden
Mijn zoontjes schelen 2.5 jaar, mijn dochtertje is dan weer 4.5 jaar jonger als de middelste. Ze zijn nu 8, bijna 6 en 14 maanden.
Persoonlijk vind ik het nu fijn dat de jongens al wat zelfstandiger zijn, maar soms is het ook lastig met uitjes (vooral omdat ik alleen ben) en slaapjes etc.
Alles heeft z'n voors en tegens. Kijk wat voor jou/ jullie goed voelt en dan is het hopen dat het zo uitpakt, want ook dat is altijd afwachten natuurlijk💁♀️
VRIEND
één jaar geleden
Onze zoontjes schelen 1 jaar en 8 maanden, was bij de eerste verjaardag net zwanger. Ik vind het eigenlijk top, eerste jaar was wel pittig, allebei andere zorgbehoeften, maar nu gaan ze weer redelijk gelijk op en zijn gek op elkaar, weten ook niet beter. Onze oudste was wel een vrij makkelijke dreumes, sprak al goed, liep goed, sliep en at goed etc.
Zelf vond ik het wel even lastig dat we niet langer van 1 kind konden genieten (want als je er eenmaal twee hebt besef je pas hoe luxe één kind is 😅).
Als ik de keuze opnieuw zou maken zou ik een half jaar langer wachten denk ik, net iets meer rust er tussen en nog een super leuk leeftijdverschil
één jaar geleden
Eind mei beval ik van ons tweede kindje, ze schelen dan 18 maanden. Ik denk dat elke verschil voor- en nadelen hebben. Zelf scheel ik net geen jaar met mijn zus en dat vond ik meestal wel heel leuk. Ik wil ook snel van de luiers vanaf zijn en ik denk niet dat ik over 4 jaar ofzo nog een bevalling zie zitten 😅. Maar neemt niet weg dat het wel even pittig zal zijn ook 😄
één jaar geleden
mijn dochters schelen straks 1jr 7mnd. Persoonlijk vind ik het ideaal! Lekker wat dichter op elkaar, wordt natuurlijk wel druk maar hee komt goed 🥰 Voor mijn idee heb ik alles nog lekker in de vingers, kleding die ik kan hergebruiken is nog niet uit de mode, en de meisjes hebben door het kleine leeftijdsverschil (hopelijk) ook veel aan elkaar!