18 Reacties
één jaar geleden
Wat voor doekjes gebruik je? Hier doekjes zonder enige parfum erin. Na het verschonen droog maken met een hydrofiele doek en dan sudocreme erop helpt hier. Mijn dochter heeft er ook snel last van
één jaar geleden
Reactie op milk
Waterwipes van kruidvat eigen merk, is ook zonder parfum. Zou dat het kunne ...
Ik gebruik ze nu van Neutral. Die van de kruidvat kon ze niet tegen, ook die water wipes niet. Je kan altijd eens proberen om te switchen van doekjes
één jaar geleden
Hier ook weken last van gehad vooral rond de tijd dat ze antibiotica gehad had en er tanden door kwamen. Zodra het begint te bloeden doen wij nu twee keer per dag daktarin erop en verder sudocreme. Dit heeft ons geholpen om er vanaf te komen. We zijn in totaal 6 weken bezig geweest met op en af gaan maar deze combinatie toch volgehouden en nu is ze ervan af. En wij zijn volledig over naar wasbare luiers.
één jaar geleden
Sudocreme droogt uit. Wij gebruiken voor ons zoontje baby billencreme van Drs Leenarts. En werkt voor hem heel erg goed. Weet niet of je dit al hebt geprobeerd.
één jaar geleden
Ik gebruik de billenzalf van Dr Leenarts, maar nog fijner vind ik m'n doekjes.
Omdat ik oprecht vind dat er geen fatsoenlijke doekjes te koop zijn (te droog of te nat of poetsen gewoon niet goed), ben ik ze zelf maar gaan maken; microvezeldoekjes in 6-en geknipt en in vershoudbak gedaan. Ik druk ze in een mengsel van een beetje babyshampoo, (warm) water en kokosolie. Poetst als een tierelier en is ook verzachtend voor de billen. Evt kun je er ook kamillethee bij doen als de billen geïrriteerd zijn. Succes!
één jaar geleden
Ons zoontje heeft in het begin veel luieruitslag gehad. Echt zielig.
Wij zijn overgestapt op wasbare baby doekjes (die maak je alleen nat met water) en wasbare luiers. Voor hem werkt dit echt super!
Op de opvang kan hij nu wel in normale luiers, mits er genoeg verschoond wordt.
Qua crème; de crèmes die je noemt zijn best agressief. Wij smeren alleen met kokosolie op de billen. Als ze veel last heeft, zou ik dat elke verschoonbeurt even doen. Prikt niet en zorgt voor een barriere laagje.
één jaar geleden
Je moet de Waterwipes van het merk zelf gebruiken. Dus niet water doekjes van een ander merk. Een dikke laag Weleda billen crème smeren. Als het weg is een dun laagje om het te voorkomen.