10 Reacties

één jaar geleden

Hier ook 1 die de kat sloeg. Met een hoop geduld weet hij nu dat hij aaien moet en niet mag slaan. Hier hebben we echt heel vaak moeten zeggen dat hij moet aaien en dan deden wij voor hoe dat eigenlijk moest aaien. En dit geldt eigenlijk met alle dingen die hij niet mag van ons... En dan nog doet hij het geregeld. Hier werk het om dus blijven te benoemen en laten zien wat hij wel mag doen; je mag niet slaan, maar aaien wel. Spugen is een lastig iets, weet je waarom je zoontje dit doet? Doet hij dit wel bewust? Kunnen het wellicht tandjes zijn? Hier heb ik er 1 die de hele dag kwijlt maar dit is in mijn ogen geen spugen iig...

één jaar geleden

Reactie op T6543

Hier ook 1 die de kat sloeg. Met een hoop geduld weet hij nu dat hij aaien ...
Ik doe het ook vaak voor dat hij moet aaien, soms doet hij dat ook wel maar nu vooral slaan.. ons slaagt hij ook dan doen we ook voor dat hij ons kan aaien en zachter moet zijn. Het spugen is niet echt spugen spugen maar meer lippen op elkaar en blazen zodat er speeksel naar buiten komt als je snapt wat ik bedoel. Hij vind het grappig en doet het zeker wel bewust, maar kunnen wellicht ook wel tanden zijn want daar heeft hij de laatste weken enorm veel last van

één jaar geleden

Reactie op zeratje

Ik doe het ook vaak voor dat hij moet aaien, soms doet hij dat ook wel maar ...
Hier heeft het echt veel tijd gekost. Wij hebben er 1 dag wat meer tijd aan gegeven. Wij gingen dan zelf bij de kant zitten en hij kwam er dan bij zitten en deden het elke keer voor. Ik moet wel zeggen wij hebben erg rustige katten die niet echt uithalen dus wij konden dit ook rustig oefenen. Mbt het lippen op elkaar doen en blazen; dit zie ik niet als spugen... Sterker nog volgens mij heeft dit ook met de spraakontwikkeling te maken. Wellicht komt er wat meer spuug uit omdat hij dit gewoon iets meer aanmaakt en der gewoon niet echt controle over heeft... Ik zie hier geen slecht gedrag in...

één jaar geleden

Reactie op T6543

Hier heeft het echt veel tijd gekost. Wij hebben er 1 dag wat meer tijd aan ...
Ik ga ook eens proberen er écht tijd voor te maken om hem te leren omgaan met onze kat, als onze kat dat overigens nog wel wil 🙃 hm dat kan ook wel eens een reden zijn ivm de spraakontwikkeling.. ik had het op de opvang ook al eens gevraagt en daar doet hij het ook wel heel vaak

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook aan het uitdagen. Als hij iets doet dat niet mag, hou ik zijn pols even vast en als het echt gevaarlijk is trek ik hem ook weg en hou hem dan even vast. Dan benoem ik ook wat het gene is dat hij doet dat niet mag. Het begon met aan mijn haren trekken en dan zette ik hem ook meteen op de grond. Dat vind hij niet leuk en daardoor leert hij steeds beter wat wel en niet mag. Hij blijft nog steeds de grenzen verleggen en hij blijft ook soms dezelfde dingen die niet mogen doen. Maar ik heb wel het idee dat het steeds beter gaat. Als hij heel overstuur is omdat ik hem vasthoud of weggetrokken heb, benoem ik ook dat ik snap dat hij verdrietig is, gefrustreerd is of dat het vervelend is voor hem dat hij niet alles mag. En ik doe ook met ademhalingsoefeningen hem weer te kalmeren. Ik doe vooral heel overdreven inademen en uitademen, dus eerst was dat vooral grappig, maar hij doet het ook wel echt mee en heb ik wel het idee dat dat ook helpt om te leren omgaan met zijn frustraties. Al heeft hij er elke dag nu wel een paar.

één jaar geleden

Ik blijf alles bij mijn zoontje herhalen. "Nee, dat mag niet. Je kan niet aan de tv zitten, "doe de lade maar dicht" maar ik blijf bezig. Zit al in een zeer lange fase. Maar als hij echt iets doet wat niet mag, dan zet ik echt wel even streng weg, hij moet ook leren dat iets echt niet mag. Denk dat de herhalen echt wat kan doen. Mijn zoontje sloeg eerder ook de hond van mijn zus. Dus het was elke keer: hondje gaan we aaien, niet slaan. Nu nog steeds zeggen we als hij naar de hond loopt: aaien. 9,9/10 keer gaat het goed.

één jaar geleden

Ik vertel altijd waarom iets niet mag en wat voor gevoel mij dag geeft. Dus bijvoorbeeld. Je mag mij niet slaan dat doet mama pijn. dan word mama een beetje verdrietig. Dan geef ik haar gelijk er na een alternatief wat ze wel mag doen. Dus bijv aaien dat is lief en dat dan samen met haar doen. Of juist wel slaan maar dan op een trommel. Dus dan zeg is hier is een trommel daar mag je wel op slaan. Dit werkt bij ons erg goed. En dit uitproberen hoort ook bij de fase waar onze kindjes in zitten.

één jaar geleden

Lastig... ik weet dat bijten en slaan een uiting van frustratie kàn zijn. Zeker omdat hij nog niet praat, maar wel veel begrijpt. Hij wilt iets, maar kan nog niet duidelijk maken wat en als hij dan alles heeft geprobeerd, rest hem alleen nog bijten of slaan. Weet niet of dit ook voor jouw zoontje geldt. Maar wilde het toch even delen... Sterkte!

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik zou ook heel graag tips ontvangen voor het bijten. Bij ons loopt hij als hij gefrustreerd is zelfs naar je toe en bijt je zo in je been. Slaat je vol in je gezicht of trekt aan je haren. Van de week heeft hij voor het eerst in m'n gezicht gebeten, dat deed zo'n zeer Weet echt af en toe niet meer wat ik moet doen. Ik zie dat hij niet weet hoe hij zijn emoties moet uiten, probeer lief te zijn en te knuffelen, maar dit lukt ook niet altijd. Iemand tips?

één jaar geleden

Ik vertel altijd waarom iets niet mag en wat voor gevoel mij dag geeft. Dus ...
Ja inderdaad dit werkt bij ons ook