17 Reacties

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Zoontje ook laag gewicht, eet overdag niet superveel maar krijg er ook echt niet meer in... hij begint nu sporadisch wel eens door te slapen. Soms maak ik hem maar even wakker voordat ik zelf naar bed ga met een fles in de hoop dat hij dan doorslaapt! Ik zou die 6 uur fles het ontbijt maken en dan wakker houden tot het ochtenddutje, maar goed geen idee of dat gaat helpen

één jaar geleden

Reactie op Domi13

Hier precies hetzelfde! Zoontje ook laag gewicht, eet overdag niet supervee ...
Jaa heb ik ook geprobeerd om 6 uur, dan gaat mevrouw al slapen om half 9 in plaats van half elf en schuift ze alles op. Soms slaapt ze ineens door van 1930 tot 0430 zonder enig verschil en bij jou?

één jaar geleden

Logisch dat dit je opbreekt!! Hier zien we 6 uur wakker worden als het begin van de dag. Ze krijgt dan om 7 uur haar fles en broodje als ontbijt. Daarna gaan ze twee uur nadat ze wakker is geworden weer slapen. Dan zal je dochter ook weer een middagdutje gaan doen denk ik. Voor ons werkt dit perfect. De nachten zijn niet langer dan 12 uur waardoor ze overdag nog twee slaapjes doet van samen ongeveer 3 uur. Wij volgen hierbij de new sleepcoach. Kijk maar eens op haar Instagram. Heel helpend geweest voor ons!

één jaar geleden

Reactie op D November

Jaa heb ik ook geprobeerd om 6 uur, dan gaat mevrouw al slapen om half 9 in ...
Ja precies hetzelfde. Ben nu wel zover dat hij 9 uur fruit krijgt en dan naar bed maar hij zit nog op de twee dutjes. Het is ook niet dat hij snachts slecht slaapt, want hij heeft honger dus een fles en hij slaapt verder. Ben nu olie door zijn pap aan het doen voor de calorien, dat gaat goed, maar een echte eter is het gewoon niet

één jaar geleden

Hoe laat gaat ze naar bed? In 19u na haar fles?

één jaar geleden

O wat fijn zeg ! Dus als ik je goed begrijp 7 uur ontbijt, 9 uur weer een slaapje?

één jaar geleden

Nora kwam vandaag om 00:30 en 05:45 en ging daarna weer slapen tot 07:30

één jaar geleden

Reactie op Miepie1411

Gisteren 19u papfles slapen tot 00:30 toen flesje, slapen tot 0545 flesje, toen slapen tot 07:30 en 0800 broodje

één jaar geleden

Pff ochh.. hier ookal 13 maanden lang gedoe met doorslapen. Mijn dochtertje heeft welgeteld misschien 5x in die 13 maanden doorgeslapen.. van alles geprobeerd en niks werkt. Ik word er ook echt moedeloos en moe van 🤣😫

één jaar geleden

Pff ochh.. hier ookal 13 maanden lang gedoe met doorslapen. Mijn dochtertje ...
Hoevaak komt ze voor een flesje in de nacht nog? Geef je laatste fles papfles?

één jaar geleden

Pff ochh.. hier ookal 13 maanden lang gedoe met doorslapen. Mijn dochtertje ...
Hier 2x doorgeslapen op 13 maanden. Dat was toen ie tanden kreeg en een zetpil had gekregen. Ze gaan het vanzelf doen, ben ik van mening. Zegt mijn huisarts ook. Verwachtingen die wij van onze kindjes hebben, zijn nog véél te hoog. Zijn typisch voor onze moderne maatschappij maar staat haaks op normaal biologische baby/infancy ontwikkeling.

één jaar geleden

Reactie op Evachristina90

Hier 2x doorgeslapen op 13 maanden. Dat was toen ie tanden kreeg en een zet ...
Mee eens ! Verwachtingen zijn ook hoog tegenwoordig !

één jaar geleden

Misschien heb je er niks aan, maar.. wat ik zie is dat je kindje na een fles doorslaapt tot 08.30, en dat lijkt eigenlijk het eerste slaapje al te zijn. Oké het is vroeg, maar zou je de dag niet beter kunnen starten om 06.00u om een ritme erin te krijgen? Ik hou zelf het 2-3-4 ritme aan, wat in dat geval zou betekenen: 06.00u wakker 08.00u in bed voor het 1e slaapje Stel ze slaapt 1,5u dan is ze 09.30 wakker 12.30u weer naar bed Stel ze slaapt 1,5u dan is ze om 14.00u wakker 18.00u naar bed voor de nacht Dat laatste klinkt vroeg, maar je kan daarna dan steeds kwartiertjes gaan schuiven zodat je naar 19.00-07.00 gaat? Slapen doet vaak slapen (overdag goed slapen is vaak de nacht beter slapen). Verder geen idee wat je kindje overdag eet?

één jaar geleden

Je kindje slaapt in totaal 12/13 uur op de nacht. Ik vind het als een ideale nacht klinken. Die van mij is ook 13 maanden en krijgt ook nog een flesje. Inmiddels wel verdunt om af te bouwen maar hij wordt er 99 van de 100 keer nog voor wakker en vaak doet hij maar slaapjes van 4 uur. Dus na die fles nog eens wakker en dan als ik geluk heb slaapt hij nog even verder in ons bed. Ze zijn nog klein en zoals iemand hierboven zei het westen heeft echt extreme verwachtingen van babies. Ik weet dat het zwaar is. Dit is mijn vierde ( ongepland :) ) en hij is ons kadootje...maar dat ik een stront hekel aan de nachten zou gaan hebben wist ik al vanaf dag 1. Een van de reden dat ik eigenlijk nooit meer een baby wou🤣🤣🤣 slaap is me heilig en ik mis het zo erg.

één jaar geleden

Maken jullie in de avond ook een papfles ? Hoe maken jullie deze klaar?

één jaar geleden

Reactie op SdG

Misschien heb je er niks aan, maar.. wat ik zie is dat je kindje na een fl ...
Dat klinkt als een fijn ritme, we gaan er zeker eens naar kijken !

één jaar geleden

Reactie op Miepie1411

Ja rond 19u