21 Reacties
één jaar geleden
Onze zoon kreeg met 3 maanden al geen nacht voeding meer. En nu al geen avond fles. De nacht voeding dee ik op aanvraag en hadden wij het 'geluk' dat hij zo snel door sliep. En de avond met 13 maanden mee gestopt en daar heeft hij ook geen moeite mee gehad. Hij krijgt overdag voldoende binnen om de nachten prima door te komen. Ook geen water oid
één jaar geleden
De nachtvoedingen waren er hier bij 4 weken al af toen sliep ze compleet door, avonden al heel lang niet meer ook ze krijgt overdag 2x 150 ml halfvolle melk
één jaar geleden
Wij zijn sinds vorige week zaterdag gestopt met de borstvoeding. Tot vorige week maakte ze me 4x per nacht wakker. Omdat ze nu beet 2 maanden in men tepel en nu ineens ook snachts wilde ik het niet meer. Nu volledig over op KV. Mevrouw wordt maar een keer in de nacht wakker alleen om te knuffelen 🥰. Ik neem wel water mee naar boven in haar beker zodat ze wel wat kan drinken ❤️ maar even terug na 15 maanden nog geen doorslapen 😂
één jaar geleden
Ik heb kv gegeven. Toen hij ongeveer 10 maanden was kreeg hij nog 1 fles snachts rond 04.00/05.00. Ik merkte op een gegeven moment dat hij meer uit gewoonte wakker werd dan van de honger want sochtends wou hij zn fles niet meer en snachrs dronk hij m niet leeg. Ik ben toen gaan afbouwen, elke 2 nachten 30 ml eraf tot ik op 30 ml zat en toen helemaal gestopt. Was 2 nachten onrustig en even troosten om zonder fles in slaap te vallen maar sindsdien slaapt hij de nachten door tot 06.00/07.00. Wordt soms snachts nog wakker, valt vaak na een paar minuutjes zeuren/huilen vanzelf in slaap en als het langer duurt ga ik hem even knuffelen en valt ie vanzelf weer in slaap. Vannacht was hij van half 2 tot half 4 opeens wakker, spelen en kwebbelen in bed en na een uurtje ging hij huilen, heb hem even laten doen en toen is mijn man hem een knuffel gaan geven en sliep hij weer verder. Overal het algemeen heb ik niks te klagen
één jaar geleden
Hier meestal nog één flesje in de nacht, soms twee. Heeeeel soms slaapt ze door (denk nu 4x gebeurd)😅
één jaar geleden
Hier een kleine meid die nu 15 maanden is en welgeteld 1 keer heeft doorgeslapen 😅
Verder varieert de nacht hier van 2x eruit tot 20x eruit. Vaak wil ze alleen een speen of een kroel, heel soms een klein flesje van 120cc kv. Als ze onrustig blijft mag ze in de cosleeper slapen.
één jaar geleden
Geen nachtvoedingen niet meer, maar wel onderbroken nachten: even huilen, soms helpt een ‘sssst’, soms moet ik het lichtje aandoen en zeggen dat ze tutje kan zoeken. Uiteindelijk valt ze dan meteen terug in slaap. Heel soms even troosten, maar van de honger is het nooit, want ze wordt telkens wel goedgezind wakker en ze heeft dan nog het geduld om aan te kleden enz. voor we eten.
één jaar geleden
Hier heel veel geluk denk ik met slapen snachts 🙈
Volgens m’n voedingsapp zijn we rond 7 maand gestopt met de avond-/droomvoeding van rond 23 uur en al veerrrrr daarvoor sliep ze eigenlijk elke nacht door 🙈
We hebben sinds ik met 4,5 maand ben gestopt met borstvoeding nog nooit een flesje gemaakt snachts
Wel een heel enkele keer savonds laat nog (toen we al gestopt waren met de avondfles), maar dat was meer troost ivm tandjes/ziek zijn..
Tijdens borstvoeding sliep ze ook al snel bijna elke nacht door. Toen sliep ze nog naast ons, dus als ze dan wat onrustiger werd, dan deed ik even m’n tiet erin en was het weer goed en sliep ze weer lekker door.. maar ik denk dat dat misschien met een speentje ook wel goed was gegaan..
Onze meid drinkt sowieso weinig op een dag.. altijd al gedaan denk ik..
Vaak met moeite 750 ml per dag toen ze nog volledig op de fles zat.. en nu drinkt ze 300 ml melk en een halve beker water is al veel op een dag. Vandaag had ze een record en ineens 2,5 beker water op en 2 flessen melk! 😱 (ik kon haar rietjesbeker niet vinden vanmorgen, en de andere ligt nog bij m’n broer.. dus we hadden de 360 graden beker gegeven.. die vond ze ineens heel interessant weer denk ik 😛)
één jaar geleden
Hier ook veel geluk. Na een maand geen nachtvoeding meer en hij slaapt sindsdien eigenlijk altijd door. Een enkele keer een fles melk nog gegeven als hij ziek was/wakker werd/troost nodig had. Hij heeft na zijn eerste maand (helaas) ook geen bv meer kunnen krijgen, dus toen volledig over op kv. Op een dag (dus hier tussen 07.30/18.30) drinkt hij ongeveer een liter waarvan 300 ml melk. Verder thee en water en soms een beetje diksap om hem wel iets te laten drinken (want geen fan van water)…
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op babygirlnovember
Wij zijn sinds vorige week zaterdag gestopt met de borstvoeding. Tot vorige ...
Knap dat ze in 1 week van 4 naar 1x pn wakker is!
Ik denk dat ik het iets langzamer afbouwen, maar zal water stand-by houden. Hij is nu heel voorzichtig met zijn tandjes, maar ik ben zo vaak kapot van de slechte nachten... Hij wordt steeds vaker wakker en beland dan snel bij ons in bed. En dat slaapt zo waardeloos
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op ML2eg
Hier op 8 maanden het laatste nachtflesje afgebouwd door steeds minder te g ...
Goede methode! Ik had wel iets gelezen over sneller de voeding afbreken, maar ik merkte dat ik mijn kleine niets kan weigeren zodra hij eenmaal drinkt (aan de borst). ik snap nu wel wat de theorie erachter is. Ik ga de tijd rekken tussen de voedingen.
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Knap dat ze in 1 week van 4 naar 1x pn wakker is!
Ik denk dat ik het iets ...
Dat slaapt zeker waardeloos ik begrijp je helemaal. We hebben haar vanaf het begin alleen maar aan de borst gehad ook snachts. Heel eerlijk het is zwaar hoor nu ik gestopt ben. Ik mis het heel erg 😞
één jaar geleden
Ik heb BV gegeven tot de 5 maanden ongeveer. Na 5 weken was de nacht eraf en na 5 maanden de 11u. Toen over gegaan op KV. Met 1 jaar volledig gestopt met de fles en dat gaat erg goed. Succes! Doe vooral wat goed voelt want de BV krijg je niet zo maar meer terug. Je doet het geweldig!
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op babygirlnovember
Dat slaapt zeker waardeloos ik begrijp je helemaal. We hebben haar vanaf he ...
Dat geloof ik direct. Wij kunnen er ook nog erg van genieten.
We gingen vandaag naar de bioscoop (Titanic) en om niet te ontploffen heb ik hem nog even verleid tot drinken 😋 borst eruit gehaald en hij rende er zo vrolijk op af! 😍😍😍
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Livdb1
Ik heb BV gegeven tot de 5 maanden ongeveer. Na 5 weken was de nacht eraf e ...
♥ heel erg bedankt! Hij eet heel slecht, dus ik ben bang dat ik wel moet afbouwen omdat hij veel drinkt als ik er ben... Maar eerst de nachtvoedingen eruit... Verder zal ik lekker blijven genieten voor zolang het kan.
één jaar geleden
Wij hebben vanaf het begin flesjes gegeven. Ons dochtertje sliep na 6 weken door (van 22:00 tot 8:00). Het flesje van 22:00 hebben we rond 5 maanden weggehaald. Wij hebben sinds december 2021 nooit meer snachts een flesje gegeven. De keren dat ze afgelopen jaar wakker is geworden zijn op 1 hand te tellen en toen kwam het niet in me op om een flesje te maken, ik troostte haar dan gewoon en legde haar terug 😅.
Ik besef me wel dat we echt geluksvogels zijn met onze schone slaapster.