9 Reacties

één jaar geleden

Zou het niet weten 🙈 mijn zoon 19 maanden oud loop al vanaf 11 maanden maar 9 van de 10 keer luistert hij nog steeds niet ziet overal wel iets gelukkig accepter hij de buggy nog steeds

één jaar geleden

Die van ons luistert ook niet en loopt rond als een ongeleid projectiel. Die gaat in de buggy dus als we op straat of winkel zijn. Alleen in de speeltuin of park mag hij los😂

één jaar geleden

Hoii, ik heb zo het idee dat het heel normaal is hoor, dat je zoontje lekker wilt ontdekken ;) Hier een actief ondeugend mannetje van 19 maanden, het gaat nu steeds beter met het ‘loslopen’ 😂. Hij loopt ook al wel sinds 12 maanden, dus we oefenen al een tijdje haha. Wat ik nu altijd doe als we ergens heen moeten en hij wilt de andere kant op: ik kniel naast em en vraag of hij zelf naar deze kant mee wilt lopen, of dat ik hem moet tillen. Dat zijn de enige opties, maar ik laat em dus wel kiezen. Wonderbaarlijk genoeg werkt het heel goed 😂 En hij wilt meestal wel zelf lopen. (En soms ook niet en volgt er een beetje drama) Ook hebben we hem geleerd dat ie altijd moet wachten bij de stoep zodat we hand in hand de weg over kunnen steken, duurde even maar hij doet dat nu meestal wel braaf. Succes, komt vast goed! En geniet van je zwangerschap 😊

één jaar geleden

Mijn zoontje is gaan lopen met 12 maanden en luistert inmiddels wel. Maar misschien heb je iets aan deze tips.. Hij vond het lopen namelijk fantastisch toen hij het eenmaal kon en wow! buiten lopen was wel een hele nieuwe wereld die open ging. Maar, niet altijd even praktisch. Dus zelf lopen doe ik vooral als ik álle tijd heb. 6x de andere kant op? Prima kind, mama volgt je. Hebben we haast? Dan gaat hij gewoon vanuit huis in de kinderwagen. Hij vindt het echt heel erg als hij zelf die 10meter naar de auto mag lopen en daarna erin moet zitten. Dus.. in dat geval til ik hem naar de auto, dan heeft hij niet dat korte geluksmomentje met een mental breakdown als gevolg. Heb in alle tijd in de supermarkt? Ga maar ontdekken kleine man! Geen tijd? Dan is het in de winkelwagen. En vaak loopt hij zelf als zijn vader er ook bij is en we naar de stad gaan ofzo. Dan kan de een kleding kijken en de ander speelt verstoppertje tussen de kledingrekken😂 Nouja, zo kies ik dus de meest praktische weg wat op dat moment uitkomt haha. En soms is het huilen enz als hij een handje moet geven bij het oversteken, maar dat gaat ook steeds beter. Ik leg altijd uit dat we bij de weg zijn enz.

één jaar geleden

Reactie op SdG

Mijn zoontje is gaan lopen met 12 maanden en luistert inmiddels wel. Maar m ...
Dit inderdaad ongeveer :) Als ik tijd heb, dan mag ze lekker lopend mee naar en in de supermarkt :) In de supermarkt laat ik haar ‘helpen’ (mandje duwen, dingen pakken die laag staan, dingen in het mandje doen en dingen op de band leggen). Dan loopt ze best goed mee altijd :) Buiten wil ze het liefst alle tuinen in en alle katten die we tegenkomen aaien 😅 Dat laatste mag als de kat het ook leuk vindt, dat eerste niet, dus dan pak ik haar hand of til ik haar op en zet ik haar een meter verder weer neer. Het gaat al een stuk beter dan in het begin trouwens (ze loopt sinds begin maart wat losse stapjes en sinds april ergens denk ik steeds beter). Maar als we meer haast hebben, dan zetten we haar in de buggy of in een winkelkarretje (al dan niet onder luid protest 😛)

één jaar geleden

Ipv optillen in de wagen geen optie? Het hoort wel echt bij deze leeftijd en geloof me het word beter ineens werken die oren gewoon hahaha blijf op de plekken als thuis en veilige plekken buiten goed grenzen aan geven en consequent zijn dan leren ze op een veilige manier nu zijn ze nog te impulsief en zien ze ook het gevaar niet in maar hou vol die oren worden op een dag daadwerkelijk gebruikt😅

één jaar geleden

Was bij ons in 't begin ook zo. Loopt nu sinds april steeds beter met ons mee en sinds een maand (ofzo) ook echt aan de hand (bij wegen met verkeer). Duidelijke regels, niet te veel, vaak herhalen en bij niet luisteren idd de wagen. Ons zoontje is 14 kilo. Zeker wanneer hij kronkelt omdat hij niet opgetild wilt worden, is hij ook echt zwaar 😅

één jaar geleden

Ja dat had ik ook. Hoofzwanger en een dreumesje wat nooit meewerken. Tillen tillen en nog eens tillen. Doe je weinig aan ze zijn nog te jong om het te snappen hahha

één jaar geleden

Ze zijn niet onnozel! Ik neem bij langere stukken nog de wagen of buggy mee, hij krijgt 1 waarschuwing en daarna is het jammer, ga je maar in de wagen/buggy zitten. Heb een poosje zo'n armkoord geprobeerd, maar daar werd hij echt woest om. Die wagenregel werkt goed. Verder veel herhalen, hier vooral: op de stoep! En stop en kijken, hand vast bij oversteken of 'open' brug. Succes!