92 Reacties

één jaar geleden

Erg vervelend om te horen dat die nu ineens het niet meer leuk heeft! :( Met 13 maanden is er wel sprake van een sprongetje/fase. Wel mogelijk dat je zoontje hier last van heeft. Sterkte! :-(

één jaar geleden

Reactie op Tutje

Erg vervelend om te horen dat die nu ineens het niet meer leuk heeft! :( Me ...
Dankjewel ❤️ naar mijn idee was hij juist net uit zijn sprongetje. Maar wie weet..

één jaar geleden

Ja ik herken het echt heel erg😭 mijn zoontje gaat ook sinds 3,5 maand zelfs 4 dagen per week naar de opvang en alles was altijd prima hij vond het leuk de leidsters hadden altijd allemaal leuke dingen te vertellen.. tot vorige week, hij huilt alleen maar, eet heel slecht(maar thuis ook) en slaapt daar bijna niks, waardoor die natuurlijk ook oververmoeid is😭 ik vind het vreselijk mja ik hoop dat het ook weer overgaat want mijn zoontje is op dit moment sowieso een heel andere kereltje.. altijd was die heel tevreden met alles en nu heel erg kwaad en huilen!

één jaar geleden

Reactie op zvb93

Ja ik herken het echt heel erg😭 mijn zoontje gaat ook sinds 3,5 maand zelf ...
Agh zo sneu ook. 🙁 Konden ze nou maar praten soms al hè.. Ik ga ervan uit en hoop vooral ook dat het allemaal een fase is. Maar nu ben ik in staat om hem direct van de opvang te halen 😅 (doe ik uiteraard niet)

één jaar geleden

Reactie op mila30

Agh zo sneu ook. 🙁 Konden ze nou maar praten soms al hè.. Ik ga ervan ui ...
Haha ja ik snap je gevoel ik vind het ook echt vreselijk😂 ik blijf daar ook gewoon op hopen🙏

één jaar geleden

Ah zielig zeg :( en zou je hem kunnen laten checken bij de huisarts? Of is hij thuis wel gezellig en alles?

één jaar geleden

Reactie op VSXBZ

Ah zielig zeg :( en zou je hem kunnen laten checken bij de huisarts? Of is ...
Thuis is hij dus wel super vrolijk, ook echt direct ná de opvang ❤️ dus het is, denk ik, niet een gezondheidsding. Misschien is het gewoon allemaal even te veel; grote groep, veel (oudere) kindjes

één jaar geleden

Geen tips, wel herkenning. Alsof ik ons eigen verhaal lees :(

één jaar geleden

Jaaa hier ook! Hier is het vast een combinatie van van alles.. nieuwe dingen leren etc Maar ook een nieuwe groep (12 kindjes ipv 6) en grotere groepen en deels nieuwe juffen Zal wennen zijn en/of een fase..

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Jaaa hier ook! Hier is het vast een combinatie van van alles.. nieuwe dinge ...
Grotere kindjes bedoel ik.. Ze slaapt er wel heel goed en eet en drinkt ook Wil alleen niet op de grond met andere kindjes spelen.. en is idd hangerig naar de juffen toe In zo’n box vindt ze het prima en speelt ze lekker en staat ze lekker te kijken.. maar ze laten haar ook niet de hele dag in de box gelukkig..

één jaar geleden

Toch echt fase denk ik… Ik herken alles behalve het eten (even afkloppen 😬).. Vooral die peuterpuberteit haha Ze kan ineens boooos worden! Als ze iets niet mag of iets niet naar haar zin is 😂

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Grotere kindjes bedoel ik.. Ze slaapt er wel heel goed en eet en drinkt ook ...
Ja precies dat!! Hier wil hij ook niet in de ‘grote zaal’ zijn maar wel in de kleine box met zijn boekjes spelen 😅 thuis is het andersom, als ik hem in de grondbox neerzet en zijn voeten raken de grond is het krijsen 😂 maar los rondlopen? feest! Eten gaat hier ook prima (gelukkig), het is en het blijft een vreetzakje 🙏🏼 Geeft mij iig hoop dat er meer kindjes zijn die er doorheen gaan en het vast een fase is 🙏🏼

één jaar geleden

Reactie op mila30

Ja precies dat!! Hier wil hij ook niet in de ‘grote zaal’ zijn maar wel in ...
Jaa hier echt precies hetzelfde inderdaad! Thuis wil ze bijna niet in de box.. en daar alleen maar 🙈

één jaar geleden

Weer een keihard huilend meisje afgegeven vanmorgen :( Aan me vastklampen en keihard huilen toen ik haar aan de juf gaf :( Thuis was ze gewoon supervrolijk en niks aan de hand en gisteren heeft ze de hele middag met haar grote neef en grote nichtjes ook superleuk gespeeld, dus het is niet dat ze andere kindjes ineens niet meer leuk vindt (ok dit was thuis en met kindjes die ze kende natuurlijk, maar toch) niet leuk :( Maar het zal hooopelijk echt een fase zijn en hooopelijk duurt die fase niet lang meer 😬 En hopelijk heeft ze het vandaag toch stiekem een beetje naar haar zin daar…

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Weer een keihard huilend meisje afgegeven vanmorgen :( Aan me vastklampen e ...
Agh 😔😔 wat sneu. Vooral als je dat verschil ook zo ziet met thuis en andere kindjes en de opvang.. Wij merkten afgelopen week dat hij ook met ‘bekende kindjes’, nichtjes bijvoorbeeld, heel anders was. Met alles wat erbij komt kijken gok ik verlatingsangst (+last van tandjes). Morgen mag hij weer naar de opvang, ik ben benieuwd!

één jaar geleden

Reactie op mila30

Agh 😔😔 wat sneu. Vooral als je dat verschil ook zo ziet met thuis en ande ...
Ja hier ook.. De tandjes zijn hier al bijna compleet 😬 nog 2 te gaan en nog 4 kiezen Haha (ze loopt een beetje voor daarmee 😂) Van tandjes had ze nooit echt last gelukkig.. kiezen iets meer (vooral snachts en echte zure luiers 😬) Het ging uiteindelijk gisteren toch iiieeetsje beter op de opvang leek het trouwens! Zodra het wat rustiger was, ging ze wel even spelen op de grond.. denk dat het hier toch echt een combi van verlatingsangst en nieuwe groep met veel en nieuwe kindjes Heb weer een beetje hoop dat het langzaam beter gaat worden..

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Ja hier ook.. De tandjes zijn hier al bijna compleet 😬 nog 2 te gaan en no ...
Nou meneer was (weer eens) ziek dus geen opvang vandaag 😅 vond hij niet erg… En wow, die is lekker snel met bijna alle tandjes al door! Maar wel fijn, kan maar klaar zijn 😉 Nou wat fijn dat het gisteren toch beter ging!! Zal nu vast de goede kant op gaan 😊

één jaar geleden

Reactie op mila30

Nou meneer was (weer eens) ziek dus geen opvang vandaag 😅 vond hij niet er ...
Beterschap voor je mannetje!

één jaar geleden

Het kan natuurlijk een fase of eenkennigheid zijn. Maar wellicht is de groep te groot voor hem? Je kan een gastouder overwegen. Sommige kindjes doen het daar beter. Niks ten nadele van een kinderdagverblijf overigens.

één jaar geleden

Ik kan alleen maar denken dat er iets gebeurd moet zijn wat hij niet fijn vond en wellicht dus blijft gebeuren. Is het een optie om naar een andere opvang te kijken? Als mijn zoon zo zou doen gaan de alarmbellen bij mij gelijk af, hoe aardig en fijn e leidsters ook lijken.