24 Reacties
één jaar geleden
Bij ons zijn de slaapjes verschillend. Ik wilde hem vandaag 1x proberen maar daardoor om 11.45 al helemaal gesloopt.
Meestal s'ochtends een slaapje van 20 minuten. Ik maak hem dan wakker waardoor die smiddags om 12.30/13.00 gewoon zijn slaapje kan doen.
Bij de opvang rekken ze hem vaak op dat hij met de andere kinderen tegelijk naar bed gaat 12.30. Hierdoor slaapt hij daar maar 20 minuten doordat hij oververmoeid is..😴
één jaar geleden
Hier soms 1 soms 2 slaapjes. Speel gewoon in op de behoefte van jou kind. Heeft het 2 slaapjes nog echt nodig bied het aan!
Als je echt heeel graag naar 1 slaapje wil dan zou je hem rond de klok van 11 weg kunnen leggen ipv wachten tot 12 en dan gewoon lekker laten tukken zolang hij wil. Daarna zal hij in de avond echt veel eerder moe zijn maar dan dat weer proberen te rekken ??
Maar goed vooral je eigen gevoel volgens t hoeft allemaal niet zo volgens de boekjes hoor als jou kind het goed doet op 2 slaapjes dikke vette prima toch ?
één jaar geleden
Die van ons was ook moe in het begin. Hij sliep snachts minder goed en korter dus wij dachten dat het wel tijd was. Hij moest wel wennen aan 1 keer slapen maar ging steeds langer slapen in de middag. In het begin sliep die 2.5/3 uur in de middag. Hij was na een weekje ongeveer wel gewend en sliep snachts ook weer langer. Was ff afzien in het begin.
één jaar geleden
Ik zou t eerste dutje inkorten gewoon even een powernapje. Dan kan t middagdutje wat eerder. Wie weet dat dat helpt.
één jaar geleden
Ik leg mijn dochtertje wel vaker rond 11;00 in bed en dan slaapt ze soms wel tot 13:30/14:00. Dan zit er genoeg tijd tussen zodat ze om 19:00 weer moe is.
één jaar geleden
Reactie op Inndraaa
Zo is de overgang bij ons naar één slaapje ook gegaan. En langzaam is dat o ...
Slapen van 11-13u is al 6 maanden het schema hier (vanaf een maand of 13 dus). Op de opvang hebben ze wel geprobeerd het te verplaatsen naar de middag maar dat past gewoon niet bij hem, rond 11u is hij moe en wil hij lekker slapen.
Nu met die warmte en het langer licht zijn slaapt hij overigens ‘s avonds ook wel wat later, rond 20u meestal. Ik leg hem wel om 19u in bed.
één jaar geleden
Reactie op Koperblondje
Ik leg mijn dochtertje wel vaker rond 11;00 in bed en dan slaapt ze soms we ...
Goed idee! Bedankt. Voor mij klinkt dit fijner dan kortere slaapjes omdat hij dan chagrijnig wordt hahaha
één jaar geleden
Ik ben nu ook aan schuiven met het slapen. Rond 11:00 naar bed ipv 10:00. Later trekt hij ook nog niet.
Als hij in de ochtend goed slaapt laat hij het middag dutje weg, maar soms is het maar 1 uur in de ochtend en dan redt hij het niet.
één jaar geleden
Reactie op MBB85
Slapen van 11-13u is al 6 maanden het schema hier (vanaf een maand of 13 du ...
Helemaal goed toch 😁. Wij hebben het niet bewust opgeschoven, onze dochter heeft dat zelf gedaan. Om 11.00 kon ze na een tijdje de slaap niet vatten, ze was nog veel te wakker dan 🙈
één jaar geleden
Ik heb vandaag een slaapje om 11.00 geprobeerd. 12.00 werd hij weer wakker, hij heeft dat altijd vandaar dat we nog 2 slaapjes deden. Alleen weet ik niet of ik nu weer terug moet naar 2 slaapjes omdat een uurtje echt te kort is tot 12, of nog een extra slaapje proberen vanmiddag..
één jaar geleden
Reactie op SA2021
Ik heb vandaag een slaapje om 11.00 geprobeerd. 12.00 werd hij weer wakker, ...
Wij hadden gisteren precies hetzelfde. Heb toen nog maar een tweede slaapje laten doen.
één jaar geleden
Reactie op SA2021
Ik heb vandaag een slaapje om 11.00 geprobeerd. 12.00 werd hij weer wakker, ...
Hier is dat ook een tijdje zo geweest. Van 2x 1,5u ineens naar 1x 1,5uur. Dát was wel een domper, maar 2x laten slapen lukte niet meer.
Nu een tijdje verder heeft hij door hoe hij 2,5/3u achter elkaar slaapt. Hij gaat dan om 12.30u naar bed en slaapt tot 14.30/15.00u
één jaar geleden
Het is ook een overgang voor die kleintjes.
Hier hetzelfde gehad. Eerst 45 minuten slaapje en dan s middags nog even kort slapen rond 4 uur/half 5 om de avond te halen. Na een paar keer werd het s middags 1,5 uur slapen. En nu ineens 2 uur.
Ze hebben echt de tijd nodig om zich even aan te passen aan een ritme met 1 slaapje. Dat gaat niet vanzelf
één jaar geleden
Reactie op Femmetje
Het is ook een overgang voor die kleintjes.
Hier hetzelfde gehad. Eerst 45 ...
We hebben hem gister nog een powernapje laten doen van 15.30 tot 16.00. Eindstand wilde die pas rond 19.30 slapen en was die om 5.15 al wakker haha. Ik moet nog even uitzoeken wat nou allemaal goed werkt voor hem
één jaar geleden
Reactie op SA2021
Hoelaat wordt jullie kleine wakker ongeveer?
De onze dus al om 6 uur. Ik denk dat dat deels te maken heeft met het feit dat hij die twee slaapjes doet, maar mijn vriend gelooft dat niet 🤔 maar dat vroege wakker worden helpt niet bij het opschuiven
Heb weleens gelezen dat ze dan vroeger wakker gaan worden omdat ze weten dat ze om 10 uur weer gaan slapen (en anders niet moe genoeg zijn).